ماسک های زیبایی صورت

حلقه‌هاي سياه دور چشم را جدي بگيريد…

حلقه‌هاي سياه دور چشم را جدي بگيريد

پوست اطراف چشم نازک‌ترين پوستي است که در بدن وجود دارد و به همين دليل بسيار آسيب‌پذير است و در مقابل تحريک‌ها به سرعت واکنش نشان مي‌دهد. حلقه‌هاي سياهي که گاهي اطراف چشم مشاهده مي کنيم در واقع مويرگ‌هاي خوني هستند که هاله‌اي سياه رنگ به وجود مي‌آورند

به گفته پزشکان، آلرژي و ناراحتي‌هاي کليه مي‌تواند از جمله دلايل تيره‌تر‌شدن اين حلقه‌ها باشد.

البته کمبود ويتامين K، آهن و آنتي‌اکسيدانت‌ها و نيز بي‌خوابي از ديگر عوامل شايع در ايجاد اين حلقه‌هاست و هرچه سن بالاتر رود با توجه به نازک‌ترشدن پوست، حلقه‌هاي دور چشم تيره‌تر مي‌شوند.

کارشناسان توصيه مي‌کنند که 7 تا 9 ساعت خواب شبانه و تغذيه سالم سرشار از ميوه و سبزيجات تا حدود زيادي از ايجاد حلقه سياه دور چشم جلوگيري مي‌کند.

همچنين در صورتي که شب، هنگام خواب يک دستمال يا حوله مرطوب روي چشم ها قرار داده شود، تاثير شگفت‌انگيز آن پس از بيدارشدن از خواب قابل مشاهده است. گفته مي‌شود که گلابي و اسفناج هم در درمان اين حلقه‌ها مفيدند.

برخي پزشکان ماليدن روغن بادام به اطراف چشم ها در 2 نوبت صبح و بعد‌ از ظهر را توصيه مي‌کنند. خيار حلقه شده و چاي کيسه‌اي خنک هم مي‌تواند پف و کبودي اطراف چشم‌ها را برطرف کند.

جاي ترديدي وجود ندارد که پرهيز از استعمال سيگار نيز نه تنها به نفع سلامتي بدن است، بلکه مانع آن مي‌شود که مويرگ هاي اطراف چشم تيره‌تر به نظر برسند.

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.