درمان و مراقبت از پوست

راهنمای استفاده صحیح از کرم های پوست

● کرم های دور چشم

برای استفاده از کرم های دور چشم، به اندازه یک نوک انگشت محصول را روی انگشت حلقه بگذارید و سپس این محصول را یک بار روی اطراف چشم خود بمالید. برای این کار باید از فاصله ۲ سانتی متری چشم شروع کنید و نگذارید که محصول از این نزدیک تر به چشم تان مالیده شود. این محصول را روی بینی و روی پلک چشم خود، فقط یک بار و سپس به سمت خارج بکشید. بهتر است از مالیدن چند باره محصول یا حرکت دادن انگشت برای چند بار خودداری کنید. در مورد چشم دیگر هم به همین شیوه عمل کنید. بهترین حالت این است که کرم دور چشم را به گونه ای بمالید که کاملا محو شود.احتمالا شما هم روی میز آرایش خود یا در داخل کیف تان، چند محصول آرایشی ـ بهداشتی دارید که می توان آن ها را در گروه «جوان کننده ها» یا «مبارزه با پیری» جای داد اما می دانید چطور باید از این محصولات استفاده کنید تا بهترین حالت را در پوست و موهای تان ایجاد کنید؟

● فرق محصولات ضدپیری با مرطوب کننده ها در چیست؟

این پرسش بسیاری از خانم های جوان است که چگونه باید از محصولات جوان سازی استفاده کنند. پاسخ سوال شما این جاست: محصولات «ضدپیری» (یا جوان کننده) دو گروه عمده دارند، یا مرطوب کننده هستند یا درمانی. مرطوب کننده ها به طور معمول در ۲شکل لوسیون یا کرم ساخته می شوند. مرطوب کننده ها ترکیباتی مکمل مثل ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و حتی ترکیبات ضدپیری دارند که برای پوست مفید هستند اما اصلی ترین و مهم ترین وظیفه آن ها مرطوب کردن پوست است. محصولات درمانی هم معمولا یا به شکل سرم یا به شکل لوسیون ساخته می شوند. به طور معمول این محصولات خاصیت هایی مثل ضدچروکی، محو کننده لکه ها و لک و پیس یا درخشان کننده و شفاف کننده پوست دارند که میزان این مواد در آن ها بسیار بیشتر از میزان این مواد در مرطوب کننده هاست. البته محصولات درمانی هم معمولا حاوی مرطوب کننده هستند اما اصلی ترین و مهم ترین وظیفه آن ها درمان مشکلات پوستی است.

● جدولی که شما را جوان می کند

اگر می خواهید از شیوه جوان سازی استفاده کنید باید حداقل هایی را رعایت کنید. برای مثال حتما باید در طی روز از مرطوب کننده و ضدآفتاب استفاده کرد. بهترین کار این است که صبح ها از یک مرطوب کننده همراه با ضدآفتاب و شب ها قبل از خوابیدن هم از یکی از محصولات درمانی استفاده کنید. اگر نوع پوست تان خشک است حتما باید یک مرطوب کننده در شب ها هم استفاده کنید. در ضمن اگر نگران چین و چروک و لکه های پوست تان هستید صبح ها قبل از خروج از خانه از محصولات درمانی استفاده کنید. شما می توانید برای بهتر استفاده کردن محصولات درمانی به جدول زیر رجوع کنید.

● بهترین برنامه روزانه ضدپیری شما

اما برای آن که بهترین استفاده را از محصولاتی که خریداری کرده اید داشته باشید باید شیوه استفاده بهینه از آن ها را بدانید. در واقع شاید استفاده از این محصولات ساده به نظر برسد اما برای آن که در قبال پولی که داده اید استفاده مناسبی ببرید باید به بهترین شیوه از آن ها استفاده کنید. توصیه های ما را به کار بگیرید تا شاهد تاثیر مناسب این محصولات باشید.

● حساس ها حواس شان باشد

محصولات درمانی مخصوص شب

ابتدا باید صورت تان را کاملا بشویید و سپس آن را با یک حوله خشک کنید. البته نباید صورت تان کاملا خشک یا کاملا خیس باشد بلکه اندکی مرطوب باشد سپس محصول را روی پوست بمالید. اگر پوست تان حساس است، پوست را کاملا خشک کنید، حداقل ۲ دقیقه صبر کنید و بعد از ۲ دقیقه، از محصول استفاده کنید. (ترکیبات محصولات درمانی شامل ترکیبات مثل آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها و رتینوئیدها در پوست های مرطوب بیشتر به عمق پوست نفوذ می کنند برای همین در پوست های حساس اگر پوست مرطوب بماند این محصولات بیشتر به عمق پوست نفوذ می کنند و واکنش های حساسیتی شدیدتری را رقم می زنند.) یادتان باشد که محصولات درمانی قوی تر از محصولات مرطوب کننده هستند درنتیجه برای استفاده از آن ها مقدار کمتری را روی پوست تان بمالید، حتی گاهی نوک یک انگشت از محصول برای یک طرف پوست کافی است.

● بلافاصله پس از حمام استفاده کنید

مرطوب کننده های مخصوص روز

بهترین کار این است که لوسیون بدن تان را بلافاصله پس از استحمام روی پوست مرطوب بمالید و آن را ماساژ دهید. به این صورت محصول به عمق پوست نفوذ می کند.

به اندازه یک نوک انگشت یا اندازه یک بار فشردن لوله، مرطوب کننده را برای هر کدام از پاهای تان استفاده کنید، محصول را به کل پا، پشت و جلوی آن بمالید و مقداری کمتر آن را برای هر یک از دست ها به کار بگیرید و برای بدن هم می توانید از همین میزان استفاده کنید.

● مواظب باشید افراط نکنید

لایه بردارهای صورتی

درمان با لایه بردارها باعث افزایش سرعت نوسازی سلول های پوست و برداشته شدن لایه های سطحی و سلول های مرده و لایه های چربی روی پوست شده و همین باعث می شود که پوست درخشان تر و شفاف تر به نظر برسد. در ضمن استفاده از لایه بردارها باعث می شود، سایر محصولات درمانی بیشتر به عمق پوست نفوذ کنند و موثرتر باشند. به طور معمول ۲ نوع لایه بردار وجود دارد؛ یکی لایه بردارهای فیزیکی یا دستی مثل دانه های جوجو بای موجود در شوینده های صورت یا گرانول های موجود در اسکراب ها یا حتی پرزهای موجود در حوله ها یا خشک کننده های صورت. دومی هم لایه بردارهای شیمیایی مثل آلفاهیدروکس اسیدها (که شامل گلیکولیک، سیتریک و سالسیلیک اسیدها می شود) و رتینوئیدها (که در بسیاری از محصولات ضدپیری به کار گرفته می شوند اما خاصیت لایه برداری هم دارند.) یادتان باشد که اگر هر روز هم از یکی از محصولات دیگری که حاوی این ترکیبات باشد استفاده می کنید نبایدهر روز از آن استفاده کنید. برای مثال اگر ضدآفتاب شما رتینوئید دارد شما نباید هر روز از آن استفاده کنید بلکه باید آن را محدود به یک یا ۲ بار در هفته کنید.

● حداقل ۲ دقیقه صبر کنید

مرطوب کننده های مخصوص روز همراه با ضدآفتاب

این محصولات قرار است پوست شما را در مقابل تاثیر مخرب اشعه های خورشید حفظ کند. پس در استفاده از آن ها خساست به خرج ندهید. برای هر چند سانتی متر از پوست خودتان یک نوک انگشت ضد آفتاب استفاده کنید. در واقع باید یک لایه از ضدآفتاب در تمام پوست شما پخش شود. فقط در اطراف چشم و پلک ها از این محصولات استفاده نکنید.

مرحله دوم این است که مقداری از ضدآفتاب را به گردن خود هم بمالید (برای آن که لباس تان کثیف نشود قبل از لباس پوشیدن از ضد آفتاب استفاده کنید.) اگر می خواهید بعد از استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب آرایش کنید حداقل ۲ دقیقه بعد از مالیدن ضدآفتاب صبر کنید تا مرطوب کننده و ضدآفتاب جذب پوست شما شود و سپس از لوازم آرایشی استفاده کنید.

● مواظب چشم ها باشید

کرم های دور چشم

برای استفاده از کرم های دور چشم، به اندازه یک نوک انگشت محصول را روی انگشت حلقه بگذارید و سپس این محصول را یک بار روی اطراف چشم خود بمالید. برای این کار باید از فاصله ۲ سانتی متری چشم شروع کنید و نگذارید که محصول از این نزدیک تر به چشم تان مالیده شود. این محصول را روی بینی و روی پلک چشم خود، فقط یک بار و سپس به سمت خارج بکشید. بهتر است از مالیدن چند باره محصول یا حرکت دادن انگشت برای چند بار خودداری کنید. در مورد چشم دیگر هم به همین شیوه عمل کنید. بهترین حالت این است که کرم دور چشم را به گونه ای بمالید که کاملا محو شود.

منبع

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.