خواص درماني گیاهان و میوه هادرمان و مراقبت از مو

درمان قطعی ریزش مو با برگ های معجزه گواوا !

 

 

یکی از بهترین ها در درمان طبیعی ریزش مو استفاده از برگ زیتون گواوا است که علاوه بر درمان ریزش مو به مبارزه با شوره سر نیز می پردازد.روغن این گیاه نیز بسیار مفید بوده و می تواند بسیاری از مشکلات موی سر را برطرف کنید

ریزش مو مسئله ایست که بیشتر افراد را درگیر می کند. شاید استفاده از شامپوها و سرم های تقویت مو برای درمان طبیعی ریزش مو نتیجه بخش نباشد پس بهتر است قبل از این که زمان خود را برای روند درمان شیمیایی صرف کنید از ابتدا از مواد طبیعی که ضرر کمتری دارند، استفاده کنید. زیتون از پر خاصیت ترین میوه ها است که خواص زیادی برای بیشتر اعضای بدن دارد. یکی از بهترین ها در درمان طبیعی ریزش مو استفاده از برگ زیتون گواوا است که علاوه بر درمان ریزش مو به مبارزه با شوره سر نیز می پردازد.روغن این گیاه نیز بسیار مفید بوده و می تواند بسیاری از مشکلات موی سر را برطرف کنید از این رو این بار نت نوشت به سراغ برگ زیتون گواوا رفته است تا شما را با خواص بی شمارش برای درمان طبیعی ریزش مو آشنا سازد.

برگ گواوا چیست ؟

گواوا یک نوع زیتون است که کمی با زیتون های دیگری که می شناسید متفاوت می باشد. داخل این میوه به رنگ صورتی بوده و یک میوه گرمسیری می باشد. از آن جایی که این میوه برای رشدش نیاز به نور مستقیم خورشید دارد، خواص بسیاری را در خود نگه می دارد. برگ های گواوا در طب سنتی همیشه مورد استفاده بوده است و حتی برای درمان بیماری هایی همچون اسهال، سرفه و مشکلات صمغی و گوش مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این برگ می تواند در جهت مبارزه با موهای زائد نیز موثر باشد. مشکلات هورمونی، کمبود تغذیه ای، مراقبت از پوست سر و ناخن و حتی مشکلات مربوط به موهای خشک نیز به کمک برگ گواوا قابل درمان است.

خواص گواوا

تحقیقات علمی در زمینه خواص برگ گواوا نشان می دهد که این برگ دارای خاصیت ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. این برگ بیماری هایی همچون دیابت، فشار خون بالا و چاقی را هم درمان می کند. اما مسئله ای که مهم است این است که برگ گواوا یک داروی کاملا طبیعی و بسیار مفید برای مراقبت از موها و درمان طبیعی ریزش مو است.
رگ گواوا حاوی فلاونوئیدهای ضد التهابی بسیاری است که باعنوان کورستین به جلوگیری از آلوپسی آریاتا می پردازد
در صورتی که شما هم به هر دلیل ریزش مو دارید و در حال از دست دادن موهای بسیاری هستید، برگ گواوا را به دلیل این که غنی شده از آنتی اکسیدان ها می باشد برای درمان ریزش مو حتما استفاده کنید. این برگ می تواند با استرس اکسیداتیو موجود در بدن شما مبارزه کرده و مانع ریزش موهایتان شود. برگ گواوا حاوی فلاونوئیدهای ضد التهابی بسیاری است که باعنوان کورستین به جلوگیری از آلوپسی آریاتا می پردازد. آسیب هایی که به فولیکول های مو وارد می شود و سبب ایجاد پلاک های کوچکی بر روی سر می گردد توسط برگ گواوا قابل درمان است.

چای گواوا بخوریم
از آن جایی که این میوه برای رشدش نیاز به نور مستقیم خورشید دارد، خواص بسیاری را در خود نگه می دارد

برای تهیه یک دمنوش عالی از برگ های گواوا می توانید چند قاشق چایخوری برگ تازه یا خشک گواوا را در یک فنجان آب جوش در ۱۰ دقیقه دم کنید سپس عصاره به دست آمده را سرد کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه سر را با آب ولرم بشوئید. این کار را می توانید هر روز انجام دهید.

درمان شوره سر

بسیاری از افراد از شوره سر و پوسته های ریخته شده بر روی لباسشان همیشه گله مند هستند. شما می توانید از این درمان قدیمی و سنتی که هیچ گونه ماده شیمیایی در آن به کار نرفته است استفاده کنید تا اثرات مثبت آن را شاهد باشید. برگ های زیتون گواوا بیش از ۷۰ % در این مورد نتیجه بخش بود هاست. خواص ضد التهابی و ضد قارچی برگ گواوا خاصیت درمانی دارد. این خواص برگ گواوا سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مانع از شوره سر می شود. شما می توانید برگ های گواوا را به چند تکه تقسیم کنید و با کمی آب مخلوط کنید و آن را مانند یک خمیر به پوست سر خود بمالید. اجازه دهید این خمیر در حدود ۳۰ دقیقه روی پوست سرتان بماند و بعد سر را بشوئید.

پیشگیری از سفید شدن مو

روغن به دست آمده از برگ های گواوا برای افرادی که موی سرشان در سنین پایین سفید می شود نیز بسیار مفید است. کوروستین و فلاونوئید های موجود در برگ گواوا می تواند با پیری زود رس مو که همان سفیدی در سن پایین است، مقابله کند. رنگدانه های موجود در فولیکول مو به کمک خواص گواوا تحریک شده و مانع از سفیدی آن می شوند. روغن گواوا یا برگ های آن را همرا ه با ۲۰۰ میلی لیتر روغن نارگیل خالص گرم کنید. بعد از این که مدتی اجازه دادید تا روغن کاملا سرد شود آن را داخل یک بطری شیشه ای تیره ای ریخته و هر هفته یک مرتبه به سر خود بمالید.

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.