درمان و مراقبت از پوستماسک های زیبایی صورت

درمان چروک های ریز پوست در خانه

چگونه خطوط ریز وچروک های نازک بیشتر می شود:

 

کلاژن یک گروه از پروتئین ها هستند که به طور طبیعی در بافت پوست ایجاد می شود.تولید مداوم و پایدار کلاژن پوست را سفت و منعطف می سازد. و با افزایش سن و کمتر شدن تولید کلاژن پوست از خطوط ریز پوشیده می شود.چند عامل باعث تشدید این وضعیت می شود:

 

1- اشعه ماورا بنفش و قرار گرفتن در معرض آفتاب

 

2 رادیکال های آزادکه توسط دخانیات، الودگی هواو نورخورشید به پوست اسیب می رساند و باعث تجزیه و شکسته شدن کلاژن می شود.پس استفاده مستمر کرم ضد افتاب و لباس های محافظ و بلند ،نکشیدن سیگار و در معرض دود سیگار نبودن،خواب کافی (6-8  ساعت ) در مناطق الوده و مصرف میوه و سبزیجات تازه،تشکیل و توسعه خطوط ریز صورت را بتاخیر می اندازد.

4 درمان طبیعی برای خلاص شدن از شز خطوط نازک و چروک های ریز:

 

خطوط ریز و چین و چروک اغلب به علت تجزیه و شکسته شدن کلاژن در پوست بوجود می اید.جوان ماندن که آرزوی اکثر مردم است،قابل دستیابی است.دلیل این موضوع تنوع روش های پیچیده تا ساده درمان است.راه های ساده ای مانند:

 

1- آبلیمو:چیزی که در هر خانه و آشپزخانه ای یافت می شود(طبیعی) ابلیمو اثار شگفت انگیزی در کاهش خطوط صورت ،دست و گردن و حتی زیر چشم دارد.همینطور برای تمیز کردن صورت نیز استفاده می شود.

2- تخم مرغ: سفیده تخم مرغ برای پوست مخصوصا زیر چشم بسیار مناسب است فرایند پیری را کند می کند و پوست را تغذیه میکند.

3- زغال اخته :راهی برای مبارزه با خطوط ریز است ،دارای انتی اکسیدان بالایی جهت مبارزه با رادیکال های ازاد می باشد

4-آب: بهترین راه برای هیدراته نگه داشتن پوست است. روزانه 6-8 لیوان اب تصفیه شده بنوشید.

یکی از رایج ترین روش ها استفاده از انواع کرم ها از قبیل ضد افتاب ،کرم دور چشم،ویتامین ها(رتینوئید ها ) و کرم های ضد چروک حاوی AHA(الفا هیدروکسی) می باشد.

ماسک موز مناسب برای چروک ریز

مواد لازم:

موز:1/2 تا 1 عدد

ماست طبیعی کم چرب:2-3 قاشق سوپخوری

این مخلوط را روی صورت بمالید و ماساژ دهید سپس 10-15 دقیقه انرا رها کنید با اب بشویید و خشک کنید.موز مهمترین درمان لکه های صورت ، خطوط  و چروک های ریز می باشد.و به رطوبت رسانی و نرمی پوست کمک می کند . اسید لاکتیک موجود در ماست باعث کاهش التهابات پوست می شودو پوست را روشن و درخشان می کند .

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.