آموزش و نکات آرایش

در زمستان لاک نزنید !

چرا خانم ها در زمستان نباید لاک بزنند؟
حتما می‌‌دانید که نگهداری از پوست در فصل‌های مختلف سال باید متناسب با همان فصل باشد. با شروع ناگهانی فصل سرما، یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی که برای افراد به‌خصوص خانم‌ها می‌افتد مسئله خشکی پوست است و مسلما با سردتر شدن هوا، این ناراحتی و عوارض آن شدیدتر خواهد شد.

حتما می‌‌دانید که نگهداری از پوست در فصل‌های مختلف سال باید متناسب با همان فصل باشد. با شروع ناگهانی فصل سرما، یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی که برای افراد به‌خصوص خانم‌ها می‌افتد مسئله خشکی پوست است و مسلما با سردتر شدن هوا، این ناراحتی و عوارض آن شدیدتر خواهد شد، اما چه خوب است تا شما خانم‌های عزیز بدانید چطور باید از پوست‌تان در برابر سرما نگهداری کنید و با حفظ رطوبت مناسب، پوستی شاداب و سالم داشته باشید. دکتر بهروز باریک‌بین، متخصص پوست،‌ مو و زیبایی اصول نگهداری پوست، مو و ناخن در فصل سرما را به طور کامل برای‌تان شرح می‌دهند.

از ناخن‌های‌تان غافل نشوید

گاهی‌اوقات شاهد این مسئله هستیم که پوست اطراف ناخن ترک می‌خورد یا ریش‌ریش می‌شود، باید بگوییم که عامل اصلی این مسئله نیز خشکی پوست است. کسانی که مرتب مشغول شست‌وشوی دست‌های‌شان هستند پوست اطراف ناخن‌های‌شان به دنبال بیش از حد مرطوب شدن و دوباره خشک شدن رطوبت خود را از دست می‌دهد و مشکلاتی را برای فرد به وجود می‌آورد. البته بعضی از کمبودهای غذایی مثل کمبود آهن، کلسیم یا ویتامین‌های گروه B نیز می‌توانند مزید برعلت باشند که گاها می‌بینیم با مصرف مولتی‌ویتامین‌های مربوط به مو و ناخن که از انواع آن در بازار موجود است رفع می‌شوند البته مصرف چنین مکمل‌هایی باید تحت نظر پزشک صورت گیرد. مصرف ویتامین‌های گروه D نیز در بهبود این وضعیت بسیار موثر هستند. بنابراین اگر تغذیه افراد شامل ویتامین‌ها به‌خصوص گروه C، پروتئین و کربوهیدرات کافی باشد ضمانت کافی برای سلامت پوست، مو و همین‌طور ناخن‌ها وجود دارد بنابراین مصرف چنین مواد مغذی می‌تواند پوست شما را در هر فصلی تقویت کند.

لاک نزنید

خوب است در اینجا به این نکته مهم در مورد خانم‌‌ها اشاره کنیم که یکی از عواملی که باعث بروز ناراحتی‌هایی در ناخن می‌شود استفاده از لاک ناخن و به دنبال آن مصرف استون یا هر نوع پاک‌کننده دیگر است که منجر به خشکی بیش از حد پوست اطراف ناخن و شکنندگی آن می‌شود.

خانم‌ها می‌توانند برای جلوگیری از این مسئله کمتر از لاک ناخن استفاده کنند .

تقویت‌کننده و سفت‌کننده‌هایی که در بازار برای تقویت ناخن موجود است به نوعی از خشکی بیش از حد ناخن جلوگیری کرده و کاری می‌کند تا در برابر رطوبت بیش از حد نیز مقاوم شود، در واقع این مواد همان کاری را که یک وازلین انجام می‌دهد می‌کنند و خانم‌هایی که دچار شکنندگی و ترک خوردن ناخن می‌شوند می‌توانند از لاک و محافظ‌های ناخن استفاده کنند یا کمی از وازلین به دستان‌شان بمالند و ناخن‌های‌شان را چرب کنند چون این حرکت همان کار تقویت‌کننده‌ها را انجام می‌دهد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.