درمان و مراقبت از پوستماسک های زیبایی صورت

دستور ساخت تونر مخصوص پوست های خشک

پوست خشک هم مانند انواع پوستهای چرب و معمولی که روزانه نیاز به پاک شدن عمقی با محلول خاص خود را دارند، باید با محلولی مناسب که از خشک شدن بیشتر آن جلوگیری کند بطور عمیق تمیز شود واز آنجایی که متخصصان پوست استفاده از تونرها را برای پوستهای خشک چندان مناسب نمی دانند و بسیاری از آنها براین باورند که اغلب تونرها باعث از بین بردن چربی طبیعی پوست شده و به دنبال آن خشکی و خارش و سوزش را به همراه خواهد داشت بهتر است این حس پاکیزگی و زدودن آلودگی از روی پوست بخصوص منافذ آن را که قرار است چند بار در روز تجربه کنیم با محلولی کاملا طبیعی که نه تنها به پوست ضرر نمی رساند بلکه به شفافیت و سلامت آن نیز کمک می کند انجام دهیم .
طرز تهیه ی تونر پاک کننده ی پوستهای خشک :
 ماده ی اولیه ی تهیه ی این تونر گلاب است که بهتر است تازه باشد . میتوانید گلابی که برای این محلول نیاز است را خودتان با استفاده از گلبرگهای خشک شده ی گل محمدی که در عطاری ها موجود است تهیه کنید به این ترتیب که گلبرگهای گل را جدا کنید. به اندازه ی یک لیتر آب در ظرفی بجوشانید و گلبرگها را درون آن بریزید .
بگذارید به مدت 20 دقیقه بجوشد .وقتی مایع کمی غلیظ شد، یک قاشق آبلیمو به آن اضافه کرده و محلول را از صافی رد کنید تا کاملا یکدست شود .
مایع را در بطری بریزید و بگذارید سرد شود .
این محلول برای پاکسازی پوست شما حاضر است تنها کافیست پنبه ای را به آن آغشته کرده و به آرامی روی پوستتان بکشید، فراموش نشود قبل از استفاده ی از آن باید پوستتان را با آب گرم و صابون مخصوص بشویید و بعد برای پاکسازی منافذ از آن استفاده کنید .
روزی دو تا سه بار استفاده ی از این محلول تاثیر خود را به خوبی نشان خواهد داد.
تهیه و گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ- زهرا پهلوان زاده

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.