ماسک های زیبایی صورت

دستور ساخت 25 ماسک برای پوست صورت

1.ماسک مخصوص چین و چروک و ناصافی پوست

یک عدد گوجه فرنگی رسیده را آب بگیرید و با یک قطعه پنبه تمیز به صورت بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه آنرا با آب نیم گرم بشویید. بعد از چند بار تکرار چین و چروکها تقریبا برطرف می شود .

2.ماسک مخصوص چروک زیر چشم

سفیده تخم مرغ را خوب به هم زده زیر چشم مى گذاریم.
براى جلوگیرى از چین و چروک پوست لانولین را مى توان هر شب به تنهایى روى پوست مالید براى این که لانولین کاملاً جذب صورت شود با انگشت آرام به صورت تلنگر مى زنیم و صبح آن را مى شوییم .

3.ماسک مخصوص شفافیت پوست

مقداری گل میخک را در آب خیس کنید و بعد از ۲۴ ساعت آن را صاف کرده و با مقداری عسل و آب خیار مخلوط کنید و به اندازه یک فنجان این مخلوط را میل کنید این مخلوط باعث باز شدن رنگ رخساره و جلای پوستتان می‌شود .

4.ماسک مخصوص تورم و پف چشم

هویج: هویج سرشار از ویتامین A و به عنوان یکی از مهمترین اجزای تولید کرم و ماسک صورت مورد استفاده قرار می گیرد.
کمی شیر یا خامه به آب هویج اضافه کنید و قبل ازحمام آن را روی پوستتان بمالید. هویج را به صورت خمیر درآورید و کمی شیر به آن اضافه کنید. این خمیر در زدودن تورم اطراف چشم ها بسیار مؤثر عمل می کند .

5.ماسک مخصوص شادابی پوست

یک قاشق عسل – کمی جوش شیرین – یک قاشق شیر – یک قاشق چایخوری لانولین مواد بالا را باهم مخلوط کرده به هم بزنید تا خوب حل شود سپس روی صورت بگذارید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید .

6.ماسک مخصوص بسته شدن منافذ پوست

یک قرص اکسیژنه را در مقداری گلاب حل کنید یک قاشق آرد گندم به آن اضافه کنید و بگذارید برای ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند .

همچنین برای بستن منفذهای بازکه روی پوست صورت پیدا می شود به اندازه مساوی تخم خیار,تخم کدو و تخم خربزه را به صورت پودردر آورده ودر شیر یا خامه تازه حل نموده, نیم ساعت برروی پوست بگذارید بعد پوست را شسته با گلاب ماساژدهید .

7.ماسک زیبایی

قبل از آرایش دو عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق روغن بادام و یک قاشق آب لیمو خوب مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بگذارید پس از آن با آب شسته و آرایش را شروع کنید .

8.ماسک مخصوص پوست هایی با منافذ پوستی زیاد

چند عدد زرد آلوی رسیده را له کنید چند قطره روغن بادام شیرین روی آنها بچکانید خوب مخلوط کرده ۲۰ دقیقه برروی صورت بگذارید سپس با آب نیم گرم بشویید و با گلاب ماساژ دهید .

9.ماسک مخصوص پوست های کدر

اسفناج را در روغن زیتون بریزید درست به همان صورتی که بورانی درست می‌کنید بعد این ماسک را روی صورت پهن کنید.

این ماسک برای پوست‌های کدر مفید است و باعث درخشش پوست می‌شود .

10.ماسک گوشت مخصوص چروک پوست صورت

برای از بین بردن چروک صورت و صورتهای بی طراوت

صد گرم گوشت گوسفند را خوب کوبیده یا چرخ کنید ۱۰ گرم روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید ویک عدد سفیده تخم مرغ را نیز به آن بیفزایید وخوب مخلوط کنید این ماسک را مدت یک ساعت روی پوست صورت نگاهداریدوبعداز یک ساعت با آب سرد صورت را بشویید.

11.ماسک برطرف کننده جوش صورت

صورتهایی که جوش می زند یک قاشق گل بابونه ویک قاشق گل ختمی را بایک لیوان آب بجوشانید واز یک صافی رد کنید خوب که صاف شد یک تکه پنبه را درآن خیس نموده وکاملا صورت را باین ماسک آغشته کنید ومدت ۲۰ دقیقه مکث کنید وبعد بشویید

برای برطرف کردن جوش صورت یک قاشق مربا خوری نشاسته را با کمی آب مخلوط کرده روی چراغ بگذارید تا یک جوش کوچکی بزند وحالت فرنی پیدا کند آنرا نیم گرم روی صورت بگذارید مدت یکربع روی پوست بماند وبعد با آب نیم گرم یا شیر خوراکی بشویید

12.ماسک مخصوص جوش سرسیاه

گل ریواس وگل بابونه وگل بنفشه را بجوشانید بخار که کرد صورت را بخور بدهید وبعد یک قاشق روغن زیتون ویک زرده تخم مرغ که قبلا مخلوط کرده ایم بصورت ماسک برروی صورت بگذارید بعد از شستن ماسک ادوکلن را با پنبه به صورت بمالید تا ضدعفونی شود برای پوستهای کوپروزدار:خربزه را له کرده برروی پوست صورت بگذارید وپس از ۲۰ دقیقه بشویید –یک عدد سیب زمینی را پخته در شیر حل کنید بروی صورت بگذارید وپس از ۲۰ دقیقه بشویید ازاین ماسک برای پوستهای زبر وکم آب هم میتوانید استفاده کنید

13.ماسک مخصوص مهمانی

مقداری مخمر آب جو+گلاب+آب لیمورا مخلوط کنید
این فرمول زیبایی آنی بخشیده برای چند ساعت چروکهارا از بین میبرد . پنبه را به محلول آغشته کرده به پوست صورت بمالید و بگذارید روی صورت خشک شود سپس صورت را با آب ولرم بشویید و آرایش نمایید.

14.ماسک عسل و سرکه

مقداری مخمر آب جو+گلاب+آب لیمورا مخلوط کنید
این فرمول زیبایی آنی بخشیده برای چند ساعت چروکهارا از بین میبرد . پنبه را به محلول آغشته کرده به پوست صورت بمالید و بگذارید روی صورت خشک شود سپس صورت را با آب ولرم بشویید و آرایش نمایید.

15.ماسک مخصوص چین و چروک

پرده ای از موم عسل را به عنوان ماسک زیبایی برروی صورت کشیده بعد از ۱۵ دقیقه آنرا با آب ولرم شسته جهت ازبین بردن چین و چروک پوست صورت مفید می باشد

16.ماسک سیب زمینی

سیب زمینی خام را رنده کرده مقداری شیروگلاب به آن اضافه نموده جهت نرمی ولطیفی پوست صورت مصرف کنید

17.ماسک تقویت پوست

مقداری نعناع تازه را له کرده ویک قاشق سوپخوری روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید تا بصورت خمیر درآید،بعد روی تمام صورت قرار داده پس از نیم ساعت با آب ولرم شسته وبعد کمی گلاب بصورت بمالید، سپس از کرم تقویتی استفاده کنید.

18.ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

دو عدد تخم مرغ کامل را با ۴ قاشق سوپخوری روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط موها را نرم می کند. وقتی ماسک را روی موهایتان گذاشتید از نوک موها به سمت بالا بپیچید تا این مخلوط بتواند به موهایتان نفوذ یابد. پس از ۱۰ دقیقه خوب آبکشی نمایید.

19.ماسک مخصوص پوست های معمولی

یک زرده تخم‌مرغ، یک قاشق مرباخوری آب پرتقال و یک قاشق مرباخوری روغن بادام را به شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه بشویید .

20.ماسک مخصوص پوست های خشک

هلو راله کرده چند دقیقه برروی پوست می گذاریم این ماسک تقویتی و آبرسان است

یک قاشق سوپخوری عسل را با یک زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط کرده آنرا برروی صورت و گردن بمالید نیم ساعت بعد با آب بشویید

گرد نارگیل را درشیر حل کرده خوب بهم بزنید تا خمیری شکل شود آنرا برروی صورت مالیده بگذارید خشک شود سپس با آب ولرم بشویید

آب خیاررا با خامه مخلوط کرده مدت نیم ساعت محلول را برروی صورت بگذارید این ماسک خاصیت آبرسانی دارد

یک زرده تخم مرغ را خوب زده با آب هویچ خوب مخلوط کنید وآنرا برروی صورت و گردن مالیده بعداز ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید وکرم رطوبت به پوست بزنید.

21.ماسک مخصوص پوست های خشک و چروک

سیب تازه را خوب رنده کنید تا به صورت پوره درآید یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید خوب مخلوط کرده به صورت وگردن بمالید بعداز ۲۰ دقیقه با شیر پاک کنید وبا آب ولرم بشویید
برای از بین بردن چروک زیر چشم هر شب دور چشمها را با روغن کرچک چرب کنید
برای داشتن مژه های پرپشت وحالت دار هر شب چشمها را با چایی پررنگ کمپرس کنید وماساژ دهید
برای پاک کردن آرایش چشم نیز میتوانید از چایی استفاده کنید

22.ماسک خیار

برای درخشندگی پوست یک خیار را ورقه ورقه کرده روی صورت بگذارید ویک ربع ساعت دراز بکشید بعد با آب نیم گرم بشویید .

23.ماسک توت فرنگی

برای لطافت پوست چند عدد توت فرنگی رسیده را کاملا له کنید و روی پوست بمالید و پس از نیم ساعت بشویید .

24.ماسک سیب

نصف سیب را رنده نموده و با یک قاشق چای خوری ماست، یک قاشق چای خوری آرد جو دو سر و دو قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوستتان بمالید.

این ماسک همانند پیلینگ عمل کرده و به پاکسازی پوست کمک می کند.

برای نتیجه مطلوب این ماسک را هفته ای یک بار روی پوستتان بمالید.

25.ماسک هلو

یک عدد هلو را رنده کرده و با ۵۰ گرم ماست همانند یک کرم روی صورتتان بمالید تا ۱۵ دقیقه بماند.
مالیدن هر روزه این ماسک باعث می شود تا پوست هیچ گاه خشک نشود.ضمن اینکه تقویت کننده است و به ماهیچه ها استحکام می بخشد

26.ماسک آناناس

آب آناناس را گرفته و روی صورتتان بمالید و ده دقیقه ماساژ دهید. پس از ۵ دقیقه صورتتان را بشویید.آب آناناس تقویت کننده ماهیچه های صورت است. خاصیت آرام سازی داشته و از خستگی پوست جلوگیری می کند.برای صاف و براق شدن ۶۰گرم پوست آناناس را آب گرفته و با ۶۰ گرم مغز بادام شیرین پودر شده مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان به خصوص نواحی تیره بزنید.

27.ماسک هویج

آب ۱ فنجان
جعفری خرد شده ۱ قاشق غذا خوری
شاهی آبی خرد شده(بولاغ اوتی) ۱ قاشق غذا خوری
نعنا ۱ قاشق غذاخوری
هویج پوست کندهو رنده شده ۱ تکه
سفیده تخم مرغ ۲/۱ عدد

طرز استفاده

آب، جعفری،شاهی آبی و نعنا را با یک فنجان آب بجوشانید. وقتی آب جوش آمد، حرارت را کم کرده و اجازه دهید نیم ساعت با حرارت کم، روی گاز باشد. سپس جوشانده را از صافی رد کرده و مایع بدست آمده را با سفیده تخم مرغ و هویج مخلوط کنید و فرمول را روی پوست صورت شسته شده و تمیز بگذارید. پس لز ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پوست را با آب بشویید.

28.ماسک کیوی

مواد لازم

کیوی ۳ تا ۴ ورقه
خامه ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
لیمو ترش یک دوم چایخوری
روغن بادام شیرین ۱ قاشق چایخوری

طرز استفاده

تمام مواد را با هم مخلوط کرده یک روز در میان روی پوست بمدت ۱۵ دقیقه بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید. افراد با پوست خشک می توانند از روغن بادام شیرین بعنوان مرطوب کننده استفاده کنند

نکته:توجه داشته باشید این ماسک برای افراد با پوستهای حساس به هیچ وجه مناسب نیست

20.ماسک توت فرنگی

چند عدد توت فرنگی کاملا رسیده را له کنید وروی پوست قراردهید وبعداز نیم ساعت با آب نیم گرم بشویید
برای درخشندگی پوست یک خیاررا ورقه ورقه کرده روی صورت بگذارید ویک ربع ساعت دراز بکشید بعد با آب نیم گرم بشویید

21.ماسک عسل ومیوه

یک قاشق مربا خوری عسل با مقداری توت فرنگی یا هلورسیده یا گلابی رسیده مخلوط کرده وروی صورت بمالید .مدت مکث ۲۰ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید

22.ماسک شیر و سیب

برای برطرف نمودن خشکی صورت یک سیب رنده شده را در مقداری شیر بجوشانید بعداز اینکه شیر کاملا پخت بطور نیم گرم برروی پوست صورت وگردن بمالید وبعداز یک ربع صورت را باآب ولرم شسته وبا گلاب ماساژ دهید

23.ماسک ریواس

ریواس له شده را با مقداری سرکه مخلوط کرده برروی تمام صورت بگذارید این ماسک برای از بین بردن کک مک و جوشهای چرکی واز بین بردن جای جوش و آثار آن بسیار مفید است

24.ماسک موز

دو عدد موز متوسط را با یک عدد چنگال له کنید (البته زیاد له نکنید در غیر اینصورت بسیار رونده و شل می شود) اگر مایل بودید مقداری عسل هم به آن اضافه کنید. بعد روی پوست صورتتان بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. این ماسک را در یخچال نگهداری کنید

25.ماسک گیلاس

گیلاس حاوی ویتامین هی زیادی است.آن را به تنهایی له کرده روی تمام پوست به مدت نیم ساعت قرار دهید، سپس با آب ولرم شسته وکمی گلاب بزنید

 

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.