روانشناسي زن و مرد

راز زیبایی مردان چیست

man_thinking430x300-300x2091- هر روز صبح صورت تان را با پاک کننده ای غیر صابونی بشویید.
اغلب مردها صورت شان را پس از بیدار شدن از خواب شبانه می شویند. در طول شب سلول های پوستی شروع به بازسازی می کنند و سلول های مرده و چربی روی پوست باقی می ماند. پوست برای نفس کشیدن نیاز به فضا دارد، فضایی عاری از سلول های چرب و مرده. از همین رو زدودن این سلول های مزاحم برای تنفس پوست حیاتی است. برای شست و شو از پاک کننده های مرطوب استفاده کنید و آن را با آب ولرم از روی صورت تان پاک و برای خشک کردن صورت خیس نیز از یک حوله نرم استفاده کنید.
2- هميشه پوست را پاکيزه نگه داريد:
پوست مردان تقريبا” 15 درصد چربتر از پوست زنان و به طورمشخصی از منافذ بزرگتری برخوردار است واين بدين معنی است که سريعتر و بيشتر آلوده می شود، بنابراين خيلی مهم نيست که يک مرد چه نوع پوستی دارد بلکه تميز نگه داشتن آن اهميت بسزايی در خوش چهره و جوان نمودن شخص دارد.
محصولات پاک کننده بايد تا حد امکان فاقد مواد شيميایی باشند. صابون های دئودورانت نبايد برای صورت استفاده شوند. يک ساينده يا اسکرآب برای سلامتی پوست (بخصوص مردان) اساسی است چون سلول های مرده را برمی دارد و سطح صورت را نرم می کند و اين عمل سايندگی را بايد بدون اينکه باعث آسیب رساندن به پوست شود، انجام می دهد.
هميشه بعد از اصلاح و تميز نمودن از يک مرطوب کننده سبک بخصوص در نواحی گردن استفاده کنيد. ويتامين E خالص يا روغن آلوئه ورا مرطوب کننده های بسيارخوبی اند که به شکل مايع در دسترس هستند يا اگر به شکل کپسول اند، می توانيد يک کپسول آن را بشکنيد و روغن آن را مستقيما” روی پوست بماليد. به خاطرداشته باشيد رطوبت در نواحی حساس پوست (بخصوص در نواحی زير چشم) خيلی مهم است. در اين ناحيه به هيچ وجه چربی ترشح نمی شود و جایی است که گذشت سن را نشان می دهد.e1b930cefc4646b_Medium
3- اگر ریش تراش ارزان قیمت و کند دارید همین الان آن را به سطل زباله بیاندازید.
اکثر مردها به طور میانگین پنج بار در هفته اصلاح می کنند. تیغ با کیفیت علاوه بر این که طول عمر بیشتری دارد، صورت را نمی خراشد. تیغی را برای اصلاح انتخاب کنید که متناسب با حساسیت پوست و درشتی تارهای ریش تان باشد.
4- هیچ گاه بدون ژل یا کف اصلاح نکنید.
برای اصلاح صورت به رطوب نیاز دارید. پوست خشک به سرعت خراشیده و زخم می شود.

5- پس از اصلاح ریش با پوست صورت تان دوست باشید.
اصلاح صورت باعث از بین رفتن لایه رویی پوست می شود. برای مرطوب کردن پوست و بازسازی این لایه از افتر شیو استفاده کنید.
6- هرگز خانه را بدون استعمال کرم ضد آفتاب ترک نکنید.
مصرف کرم ها یا لوسیون های ضد آفتاب را فراموش نکنید زیرا که مهم ترین و بزرگ ترین محصولات در زمینه ی زیبایی پوست می باشند بخصوص که بیشتر آقایان ساعت های زیادی در طول روز در معرض آفتاب قرار می گیرند.
بهترین کرم ضد آفتاب برای آقایان، کرمی حاوی مرطوب کننده با اس پی اف ۳۰ درصد است. مردانی که از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند، خود را در معرض خطر صدمات ناشی از نور آفتاب قرار می دهند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.