معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی

راهنمای انتخاب ریمل مناسب برای سلامتی مژه هایتان

براي آنكه مژه‌هاي خوب و سالمي داشته باشيد، هنگام استفاده از ريمل چند نكته مهم را مدنظر داشته باشيد. ريمل خود را هر چند وقت يكبار عوض كنيد تا احتمال عفونت و يا ايجاد هرگونه حساسيت چشمي كاهش يابد. اغلب خانم‌ها از ريمل براي بلندتر و ضخيم‌‌تر كردن مژه‌هايشان استفاده مي‌كنند. وقتي كه وارد داروخانه و يا فروشگاه لوازم آرايش مي‌شويد، انواع ريمل‌ها با مارك‌هاي مختلف توجه‌تان را جلب مي‌كند و همين تنوع شايد كار را براي انتخاب ريمل مناسب كمي دشوار كند. مارك‌هاي قديمي و جديد همه يك هدف مشترك را دنبال مي‌كنند و آن هم جلب رضايت مصرف‌كننده است.

مصرف‌كنندگان محترم به هنگام خريد ريمل حتما اين چند نكته را در نظر داشته باشند:
ريمل مناسب خود را تهيه كنند (ضدآب يا امولوسيون)
هر 4-5 ماه يكبار ريمل خود را عوض كنيد تا از رشد باكتر‌ي‌ها و عفونت چشم جلوگيري شود.
در استفاده از ريمل و يا هر نوع مواد آرايشي ديگر، ايمني و بي‌خطر بودن مهم‌ترين مساله است.

رنگدانه، موم، ماده نگهدارنده (جلوگيري كننده از فساد) و روغن. به طور كلي از ريمل براي تيره، ضخيم‌ و بلندتر كردن مژه‌ها استفاده مي‌شود. براي رسيدن به اين منظور، ريمل چشم حاوي كربن يا رنگدانه‌هاي سياه براي تيره‌تر كردن، موم روغن (لانولين، پارافين، روغن كرچك، روغن كارنوبا يا روغن كاندليلا) براي پر حجم كردن مژه‌ها و ضخامت آنها و افزايش طول مژه‌ها مي‌باشد. ساير اجزا و مواد موجود در ريمل‌ها براي حفظ و نگهداري و جلوگيري از فساد آنهاست.

ريمل‌ها دو فرمول اصلي دارند:
فرمول بدون آب كه هيچ آبي ندارند.
فرمول امولوسيون كه حاوي آب و روغن هستند.
در فرمول بدون آب، هيچ آبي در ريمل وجود ندارد؛ بنابراين اطراف چشم كمتر سياه و تيره‌ مي‌شود و به هنگام تماس با آب نيز به راحتي از بين نمي‌رود و پايداري و دوام بيشتري روي مژه‌ها دارد؛ به همين دليل برخي از خانم‌ها اين نوع را ترجيح مي‌دهند. اما از طرفي اين ريمل‌ها به سختي پاك و شسته مي‌شوند و ممكن است موجب آسيب ديدگي و ريزش مژه‌ها شوند.
بنابراين متخصصان پيشنهاد مي‌كنند براي مصارف روزانه از ريمل‌هاي ضدآب استفاده نشود و فقط در مواقع خاص مورد استفاده قرار گيرد.
به هنگام خريد ريمل روي جلد آن را به دقت بخوانيد؛ اگر كلمه «waterproof» روي آن درج نشده باشد، ريمل مورد نظر امولوسيون است.

ريمل زدن براي جلا دادن به نگاه شما اهميت زيادي دارد. براي مژه‌هاي بالا، قبل از كشيدن برس ريمل روي مژه‌ها، ميله ريمل را روي پايه مژه‌ها بماليد تا به اندازه كافي رنگ روي مژه‌‌ها بنشينيد. سپس اين رنگ را با استفاده از برس ريمل از پايين به بالاي مژه‌ها به خوبي بكشيد. هر چه با دقت‌تر اينكار را انجام دهيد، نوك مژه‌ها بيشتر از هم جدا خواهند شد. مژه‌هاي پايين را بايد با حركت عمودي ميله ريمل به چپ و راست ريمل بزنيد. دقت كنيد زير چشم‌هاي‌تان لك نيفتد. ريمل را هيچ‌گاه درون ظرف بالا و پايين نكنيد؛ چون زودتر خشك مي‌شود. قبل از آنكه ريمل مژه‌ها كاملا خشك شود، با دست اضافي آنها را بگيريد.

نگراني اصلي در مورد استفاده از ريمل‌ها و ساير لوازم آرايشي كه با چشم در ارتباط هستند، آلودگي آنهاست. وجود باكتري‌ها، قارچ‌ها و مخمرها در اين گونه لوازم آرايشي مصرف آنها را خطرناك مي‌كند و مي‌تواند به عفونت چشم و حتي كوري نيز بينجامد. اين عوامل خطرساز معمولا بعد از خريد و با توجه به نوع مصرف و نحوه استفاده از آنها به وجود مي‌آيند.
لذا به هنگام استفاده از ريمل نكات زير را رعايت كنيد:
دست‌هاي خود را قبل از استفاده از ريمل بشوييد.
براي تازه كردن مواد داخل ريمل از بزاق دهان و يا آب استفاده نكنيد؛ زيرا محيط مناسب‌تري براي رشد باكتري‌ها ايجاد مي‌شود. ريمل خشك شده را دور بيندازيد.
ريمل و ساير لوازم آرايشي مخصوص چشم خود را به هيچ كس قرض ندهيد. ورم ملتحمه واگيردار هستند و مي‌توانند عفونت را از يك چشم به چشم ديگر منتقل كنند.
اگر به عفونت چشم دچار هستيد، از ريمل استفاده نكنيد و ريملي را كه باعث عفونت چشم‌هايتان شده است، دور بيندازيد.
هرگز تسترهاي مختلف فروشگاه‌ها را امتحان نكنيد.
ريمل خود را هر 4-5 ماه يكبار عوض كنيد.
ريمل خود را در دماي 29 درجه سانتيگراد نگهداري كنيد. دماي بالا باعث رشد بيشتر باكتري‌ها مي‌شود. مثلا در فصل تابستان كه هوا گرم است، ريمل را در ماشين نگهداري نكنيد؛ چرا كه گرماي شديد هوا و ماشين، مكان خوبي براي رشد باكتري‌ها و قارچ‌ها فراهم مي‌سازد.
حتما قبل از خواب، آرايش چشم خود را پاك كنيد تا ريزش مژه‌هاي‌تان زياد نشود.

ريمل‌هاي مناسب
بهترين روش براي اصلاح شكل مژه‌ها استفاده از ريمل است. پيش از مطرح كردن روش صحيح ريمل زدن به مژه‌ها، بهتر است بدانيد چه ريمل‌هايي بايد تهيه كنيد. پس از آنكه مارك ريمل خود را انتخاب كرديد، به هدفتان توجه كنيد. اگر مي‌خواهيد مژه‌هاي شما حالت فر خود را بيشتر نشان دهند، كافي است از ژل يا ريمل‌‌هاي حالت‌دهنده استفاده كنيد. اين نوع ريمل‌ها حاوي مواد پليمري و يك برس خوب، نازك و گرد هستند. اگر مي‌خواهيد مژه‌هاي خود را پر پشت‌تر نشان دهيد، از ريمل‌هاي حجم‌دهنده كه حاوي ذرات ريزي شبيه براده آهن هستند، استفاده كنيد. اگر طول مژه‌هايتان كوتاه است و مي‌خواهيد بلندتر به نظر برسند، ريمل بلندكننده بخريد. وقتي احساس كرديد ريمل شما مقداري خشك شده است، در آن را محكم ببنديد و داخل آب داغ بيندازيد. مي‌توانيد يك قطره روغن بادام شيرين هم داخل تيوپ آن بريزيد. اما اگر عمر ريمل شما از چهار ماه گذشته است، آن را دور بيندازيد.  درست است كه ريمل‌هاي ضد آب در استخرها و با گريه كردن به راحتي پاك نمي‌شوند و روي مژه‌ها مي‌مانند، ولي به همان اندازه پاك كردن آنها دردسرساز است. استفاده مكرر از ريمل‌هاي ضدآب باعث سردرد مي‌شود و البته ريزش مژه‌ها نيز افزايش مي‌يابد. چند اشتباه متداول در ريمل زدن كه بايد از آنها پرهيز كنيد.
بهتر است از ريمل‌هاي سبز، آبي و بنفش استفاده نكنيد؛ به خصوص اگر مي‌خواهيد اين كار را به طور روزمره انجام دهيد.
ريمل‌هايي كه بعد از استفاده باعث تيره شدن و ايجاد لكه در زير و اطراف چشم مي‌شوند، ريمل‌هاي مناسبي نيستند.
به هنگام ريمل زدن فقط به مژه‌هاي بالايي ريمل نزنيد و حتما براي ايجاد هماهنگي ريمل را به مژه‌هاي پايين نيز بكشيد.
از ريمل زدن به صورت انبوه و خوشه‌دار پرهيز كنيد. هر چه مژه‌هاي‌تان ظريف‌تر و جداتر به نظر برسند، چشم‌هاي‌تان زيباتر مي‌شوند.

دنیای سلامت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.