تناسب اندام با ورزش

رفع شلي عضلات شكم

به غیر از چربی شكمی، یكی از بزرگ*ترین مشكلات این منطقه كه منجر به اختلال در زیبایی می*شود، از دست رفتن قوام عضلات شكم است كه منجر به جلو آمدگی شدید شكم، حتی با كوچك*ترین نفخ گوارشی می*شود. علت شل شدن عضلات این است كه فعالیت*های روزمره هیچ كدام عضلات شكم را در گیر نمی*كنند، به*خصوص در خانم*ها معمولا عضلات شل*تر هستند و در جریان بارداري و زایمان این عضلات دچار كشیدگی و حتی بریدگی(در سزارین) می*شوند، بنابراین قوام این عضلات شدیدا كاهش می*یابد. پس اگر به*دنبال خوش فرم شدن شكم هستید، حتما با ورزش*هایی كه روی عضلات شكم تمركز دارند، عضلات شكم را تقویت كنید.

با چند تمرین شكمی آشنا شوید

بعد از این كه شكمتان توسط رژيم غذايي و برنامه ورزشي هوازي آب شدند باید كاری كنید تا عضلات زير آنها فرم يافته و زيبا شوند. پس براي قوام گرفتن و زيبا كردن عضلات شكم باید هفته*اي چند بار تمریناتی را انجام دهید از جمله این تمرین*ها می*توان به موارد زیر اشاره كرد:

1. دراز و نشست: روي زمين به پشت دراز بكشيد درحالي*كه دستهاي*تان پشت سر است، از كمر خم شده و تا حدي بالا بياييد كه آرنج*تان به زانوهاي*تان كه خم هستند بخورند. اين حركت را هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 20 بار تكرار كنيد.

2. پا دوچرخه: روي زمين دراز بكشيد، دست*ها پشت سر، زانو خم و ساق موازي با سطح زمين باشد. سپس حركاتي شبيه به دوچرخه*سواري را در هوا با پاها انجام دهيد. اين حركت را نيز هر جلسه 3 نوبت و هر نوبت 3 دقيقه انجام دهيد.

3. بالا آوردن پاها در حالت خوابيده: در حالت خوابيده به پشت پاهاي*تان را به*صورت مستقيم بالا بياوريد تا حدي كه استخوان نشيمنگاه از زمين بلند شود سپس به آرامي پاها را به موقعيت اول برگردانيد. اين حركت را نيز هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 20 بار تكرار كنيد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.