اصول پوشيدن لباسراهنماي خريد و نگهداريويژه نامه نوروزي 1393

رنگ مد امسال 2013-1392 مشخص شد+تصاوير

رنگ مد امسال 2013-1392 مشخص شد سرزندگي، درخشندگي وشكوه، ظرافت رنگ و زيبايي فوق العاده، هارموني رنگ واحساس از ويژگي هاي اين رنگ خيره كننده ميباشد.

موسسه پنتون قدرتمندترين شركت در زمينه رنگ و استانداردهاي رنگ حرفه اي در صنايع طراحي و ديزاين ميباشد. امروز شركت پنتون رنگ سبز زمردي Emerald به عنوان رنگ سال – 1392 2013 اعلام كرد.

سبز زمردي مانند اسمش باشكوه است، سمبل زيبايي،جنب و جوش، نشاط و زندگيست.
سبز زمردي يادآور سنگ هاي گرانبهاي قيمتي و درخشان و خيره كننده مي باشد. از دوران باستان و در فرهنگ ها و مذاهب مختلف سبز زمردي سمبل سرزندگي و نشاط بوده است.
سبزرنگ زندگي،  كه در طبيعت به صورت فراوان چشم انسان را نوازش مي دهد،شايد بهترين انتخاب امسال  دردنياي پيچيده ي امروزاست.

  • رنگ سبز زمردي در دنياي مد

استقبال از رنگ سبز درنياي مد به ويژه لباس هاي زنانه و حتي بر روي فرش قرمز طي چند سال اخير در حال افزايش است. براي هر ظيافتي اين رنگ مناسب است كلاسيك وشيك .

  • رنگ سبز زمردي براي زيبايي و آرايش

سايه سبز چشمانتان را زيبا و جذاب مي كند بخصوص چشم هاي سبز و آبي. اگر چشمان قهوه اي داريد با رنگ سبز به آنها عمق و جذابيت دهيد. اين رنگ زيبا را با رژ گونه هلويي يا صورتي و رژ لب قرمز هماهنگ و ست كنيد .

برگزیدن رنگ سال توسط مؤسسه پنتون، تأثیر بسیار بالایی در تعیین رنگ پوشاک و وسایل دکوراسیون خانگی در کشور های غربی می گذارد، اما این بدین معنا نیست که رنگ های دیگر مورد بی توجهی طراحان و تولید کنندگان قرار می گیرد، بلکه بر پایه نیاز مشتری این رنگ، رنگ غالب در طراحی و تولید در چنین صنایعی می شود.
شایان ذکر است pantone تولید کننده تجهیزات حرفه ایی برای طراحان گرافیک عکاسان و طراحان دکوراسیون و چاپ پارچه و … میباشد از جمله میتوان به کاتالوگ های رنگ و دستگاه های کپچر رنگ و یا کالیبره کننده های مانیتور و پرینتر اشاره کرد.

«لیتریس ایستمن» مدیر اجرایی انیستیتوی رنگ «پانتون» میگوید: «رنگ سبز بیشتر از همه رنگها در طبیعت دیده میشود، بنابراین چشم آدمها هم با این رنگ آشنا است. این رنگ همچنین نماد رشد، تازگی و کامیابی است، هیچ رنگ دیگری به این اندازه نمی تواند حس احیا را به بیننده القاء کند.»

حالا چرا زمردی؟ زمّرد درخشان وخوشرنگ است و هارمونی و نظم را به بیننده یادآوری میکنند، بنا به عقیده «ایستمن» رنگ زمرّدی به راحتی قابل پیاده سازی در طرح های تولید کنندگان پوشاک است و جلوه خوبی به طیف وسیعی از تولیدات برندهای معروف می دهد.

ستاره هایی مانند انجلینا جولی، کاترین زتا جونز و الیزابت ماس در جریان اهدای جوایز «گلدن گلوب ۲۰۱۱» با پوشیدن لباس های زمرّدی نشان دادند که این رنگ قابلیت بازاریابی و عرضه در میان خوش پوشان را دارد. تا به اینجای کار هم طراحان خرده پا و عرضه کننده های کمتر شناخته شده پوشاک هم انتخاب این رنگ را پذیرفته اند و حالا در حال آمادگی برای عرضه لباس های زمرّدی مناسب بهار هستند.

تهيه و ترجمه اختصاصي مجله اينترنتي زندگي

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.