Feedماسک های زیبایی صورت

طرز تهیه بهترین ماسک لایه بردار خانگی برای پوست خشک

 

افرادی که پوست صورت آن ها خشک است، معمولا باید از مرطوب کننده ها، ماسک لایه بردار خانگی و نرم کننده استفاده کنند تا خشکی پوست را از بین ببرد. پوست خشک می تواند چهره را کمی پیرتر و یا حساس کند.

پوست هر فردی ممکن است خشک، چرب و یا ترکیبی باشد. در واقع، خشکی بیش از حد پوست می تواند باعث آسیب پذیری بیشتر آن و تیره شدن و پوسته پوسته شدن پوست شود. خشکی زیاد اغلب باعث بروز خارش در پوست شما شده و حتی گاهی اوقات، می تواند منجر به بروز شرایط شدیدتری مانند اگزما یا درماتیت شود.

 

خشکی پوست زمانی رخ می دهد که پوست شما قادر به حفظ رطوبت نباشد. پوست، در ماه های زمستان اغلب بیشتر خشک و پوسته پوسته می شود، زیرا رطوبت کمتری در هوا وجود دارد.

سایر عواملی که منجر به خشکی پوست می شوند عبارتند از دوش گرفتن طولانی، زیاد و گرم؛ استفاده از صابون های نامناسب یا محصولات آرایشی با مواد شیمیایی مضر؛ تماس با مواد تمیز کننده خانگی مانند پاک کننده هایی که روی پوست شما تاثیر می گذارد و آلرژی ایجاد می کند.

مرطوب کننده های تجاری زیادی در بازار برای پوست خشک وجود دارد، بسیاری از آن ها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند باعث واکنش بیشتر و حساسیت پوست شما شوند. بنابراین، استفاده از لایه بردارهای طبیعی، راه حل مناسبی برای مراقبت از پوست خشک است. یکی از لایه بردارهای مناسب برای پوست خشک، ماسک لایه بردار نارگیل و عسل است.


 

ماسک لایه بردار نارگیل و عسل برای پوست خشک

روغن نارگیل هم یک ماسک لایه بردار خانگی است، غنی از چربی های اشباع شده است که پوست شما را بدون ایجاد چربی بیش از اندازه، تغذیه کرده و مرطوب می کند. همچنین روغن نارگیل، دارای خواص ضد میکروبی است که مانع از بروز آکنه و عفونت های پوستی می شود.

عسل نیز خواص ضد باکتری قوی دارد و پوست را هیدراته کرده و با ایجاد رطوبت در پوست، آن را لطیف و نرم می کند. برای استفاده از این لایه بردار، عسل و روغن را به میزان مناسب با هم ترکیب کرده و روی پوست صورت قرار داده و پس از چند دقیقه بشویید.

ماسک لایه بردار خانگی برای پوست چرب

پوست چرب، می تواند برای برخی افراد واقعا ناراحت کننده باشد، زیرا وجود چربی زیاد روی پوست، مانع از رسیدن هوا به پوست می شود. برای اینکه از چربی پوست خود کم کنید، صورت خود را هر روز صبح بشویید و محصولات آرایشی را از روی صورت خود پاک کنید.

به هر حال، علت اصلی چربی پوست صورت، انسداد منافذ پوست به دلیل وجود غده های چرب غیر فعال است. این غدد چربی، مانند غلاف های کوچکی بر روی پوست شما قرار گرفته و ماده ای چرب را تولید کرده و باعث چربی پوست می شوند.

با این حال، در برخی از افراد، ممکن است این غدد، چربی بیشتری تولید کرده و مشکلاتی برای پوست ایجاد کنند. چربی پوست صورت می تواند دلایل ژنتیکی، هورمونی و یا محیطی که در آن زندگی می کنید، داشته باشد. شما می توانید از لایه بردارهای طبیعی برای پوست چرب خود استفاده کنید. یکی از این لایه بردارها، ماسک لایه بردار لیمو و ماست است.

 

ماسک لایه بردار لیمو و ماست برای پوست چرب

ماسک لایه بردار لیمو و ماست هم یک ماسک لایه بردار خانگی است، اسید سیتریک موجود در لیمو می تواند به خنثی کردن و کنترل ترشحات طبیعی پوست شما کمک کند.

ماست، از سوی دیگر، حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند، سلول های مرده پوست و روغن بیش از حد را می کشد و پوست شما را لطیف می کند.

لایه برداری پوست با نشاسته
نشاسته، ماسک لایه بردار خانگی مناسبی برای پاکسازی و تمیز کردن پوست به شمار می رود. با استفاده از نشاسته، شما می توانید پوست مرده را از صورت حذف کرده و همچنین، جوش ها را از بین ببرید.

مطالب پیشنهادی

ماسک نشاسته، یک لایه بردار قوی است و برای استفاده از آن، شما می توانید کمی ماست را با یک قاشق نشاسته را با هم ترکیب کرده و روی پوست صورت خود اعمال کنید. پس از جذب شدن این ماسک روی پوست، صورت را با آب سرد بشویید.

استفاده از جو برای لایه برداری پوست خشک

مواد لازم :
4 قاشق غذاخوری جو
1 قاشق غذاخوری عسل
2 قاشق غذاخوری روغن بادام
1 عدد سیب
دستورالعمل :
جو دوسر را در ظرف قرار دهید و عسل و روغن بادام را اضافه کنید.
آن را مخلوط کنید تا تمام ترکیبات خوب مخلوط شوند.
سپس سیب را خرد کرده و آن را به مخلوط اضافه کنید. این باعث می شود که یک اثر آنتی اکسیدانی کرم ایجاد شود.
نحوه استفاده :
آن را به صورت یا سایر قسمتهای بدن خود اعمال کنید. از ماساژ های دایره ای استفاده کنید و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی صورتتان بماند .
سپس پوستتان را بشویید .
پیشنهاد و نکته مهم برای افرادی که پوست خشک دارند:
بطور ناگهانی بدنتان را دچار تغییر دما نکنید .
از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید .
حداقل 8 فنجان آب در روز استفاده کنید .
رژیم غذایی سالم داشته باشید و میزان مصرف روغن را به حداقل میزان برسانید .
دخانیات مصرف نکنید چرا که باعث کاهش میزان کلاژن می شود .
ورزش کنید .
استرس را کنترل کنید .
از کرم های مناسب پوست برای مرطوب نگه داشتن پوست استفاده نمایید .
اگر روی پوستتان جراحتی وجود دارد ، از این ترکحیبات استفاده نکنید .

لایه برداری پوست با جوش شیرین

جوش شیرین را می توانید به عنوان یک ماسک لایه بردار خانگی برای پوست صورت خود استفاده کنید. این پودر همه منظوره که در اکثر خانه ها در دسترس است، یک لایه بردار طبیعی پوست است که کمک می کند، آکنه و غدد چربی از روی پوست برداشته شود.

برای استفاده از لایه بردار جوش شیرین می توانید از چند روش استفاده کنید:

روش اول
قاشق غذا خوری آب سرد را در یک کاسه کوچک با 1/1 قاشق غذا خوری جوش شیرین مخلوط کرده و هم بزنید. سپس، این مخلوط را روی پوست تمیز بمالید و اجازه دهید تا پنج تا 10 دقیقه بماند. سپس، پوست را بشویید.

روش دوم
قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری آب پرتقال در یک کاسه کوچک، با هم مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روی پوست تمیز مالیده و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. پس از 20 دقیقه، صورت را بشویید.

روش سوم
قاشق غذا خوری پراکسید هیدروژن را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کرده و روی پوست صورت بزنید. پس از 5 دقیقه، صورت را بشویید.

لایه برداری پوست با سفیدآب

شما می توانید با استفاده از سفیدآب، یک لایه بردار طبیعی برای پوست خود تهیه کرده و استفاده کنید. برای این کار، یک تا دو عدد سفیداب را با کمی آب مخلوط کرده و بگذارید یک شب تا صبح به همین حالت بماند.

این مایع به شکل خمیری شده و آن را کاملا هم بزنید. سپس، خمیر به دست آمده را پس از شستشوی صورت، به پوست صورت زده و پس از 5 دقیقه بشویید.

لایه برداری پوست با گلاب

گلاب، خواص زیادی برای سلامت کلی و پوست فرد دارد. گلاب، در برطرف کردن جوش و لایه برداری سلول های مرده پوست، بسیار موثر است.

برای استفاده از گلاب به عنوان ماسک لایه بردار خانگی کمی گلاب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر شود. سپس، این خمیر را می توانید روی پوست صورت زده و پس از ده دقیقه بشویید.

شکر و روغن زیتون ملایم ترین لایه بردار پوست خشک

 

شکر کمک می کند که از شر جوش های سر سیاه خلاص شوید و به پوست احساس شادی ، تازگی و جوانی می دهد .
روغن زیتون مرطوب کننده طبیعی است و همچنین بافت هارا ترمیم می کند .
مواد لازم :
4 قاشق غذاخوری شکر
2قاشق غذا خوری روغن زیتون
دستورالعمل :
در ابتدا مقداری شکر را در مخلوط کن بریزید و سپس روغن زیتون را اضافه کنید و به مدت چند دقیقه مخلوط کنید .
اینک می توانید از این مخلوط استفاده نمایید .
نحوه استفاده :
برای استفاده از این مخلوط باید به حمام بروید و در حالیکه شما زیر دوش آب هستید ، از این ترکیب استفاده کنید و پوستتان را ماساژ دهید .
در نهایت با آب گرم شستشو دهید .

لایه بردار پوست خشک با نمک دریایی و اسطوخودوس :

نمک دریایی اجازه می دهد که سلول های مرده روی پوست از بین بروند و اسطوخودس نیز دارای خواص ضد التهابی است و ترکیب این دو برای مبارزه با آکنه ، زخم و یا از بین بردن باکتری ها بسیار مناسب و مطلوب است .
مواد لازم :
1/2 فنجان نمک
4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1 قاشق غذاخوری اسطوخودوس خشک
16 قطره اسانس اسطوخدوس
دستورالعمل ها
اول، نمک را با روغن نارگیل مخلوط کنید.
سپس اسطوخودوس خشک و روغن اسطوخودوس را اضافه کنید.
در نهایت، آن را مخلوط کنید تا تمام ترکیبات به خوبی ترکیب شوند.
نحوه استفاده :
در زیر دوش آب این ترکیب را روی قسمت های خشک شده بریزید و ماساژ دهید .
سپس اجازه دهید که آن به مدت چند دقیقه کار کند.
سپس با آب شستشو دهید.

 جو و بادام برای لایه برداری طبیعی  پوست خشک

جو غنی از پروتئین ها و ترکیبات آنتی هیستامین می باشد که می تواند خارش را کنترل کند. همچنین، توانایی مرطوب کردن و تعادل سطح PH پوست را نیز دارد .
بادام نیز حاوی ویتامین E می باشد و اثرات آنتی اکسیدانی نیز دارد و آنها به از بین بردن سموم کمک می کنند.
برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.