ماسک های زیبایی صورت

زیباسازی و جوانسازی پوست صورت به روش۶ کشور دنیا

در سراسر جهان، زنان شیوه های مختلفی برای زیباترشدن دارند. این شیوه ها برحسب سنن و آیین ملی از کشوری تا کشور دیگر متفاوت است….

در اینجا به روش های زیباسازی و جوانسازی پوست صورت در ۶ کشور دنیا نگاهی می اندازیم.

● برزیل

زنان برزیلی برای جوانسازی پوست صورت از ماسکی کمک می گیرند که در واقع مخلوطی از شیر و جوی دوسر است. این ماسک را یک ساعت روی پوست می گذارند و بعد آن را با آب ولرم می شویند. این ماسک به روشن شدن پوستشان کمک می کند. زنان این کشور برای پیشگیری از احتباس آب در بدنشان ۲ بار در هفته قبل از خواب آرتیشو می خورند. این گیاه ادرارآور تا حدی به رفع احساس گرسنگی هم کمک می کند. زنان برزیلی به داشتن موهای براق مشهورند. دلیل این موضوع استفاده از پودر تالک روی پوست سر است. پودر تالک باعث می شود موها چرب نشوند و براق و جوان به نظر برسند. یکی دیگر از اسرار خانم های برزیلی ، استفاده از ماسک ذرت و آب است. این ماسک چربی را از روی پوست می زداید و درنتیجه فرد کمتر جوش می زند. برای پیشگیری از پف آلود به نظر رسیدن چشم ها نیز از کمپرس دم کرده بابونه استفاده می کنند و آن را روزانه به مدت ۲۰ دقیقه روی چشمانشان قرار می دهند. برای نرم شدن پوست لب هایشان نیز از مخلوط شکر و عسل استفاده می کنند و ۳ دقیقه بعد از مالیدن این مخلوط روی لب آن را می شویند.

● هند

در این کشور گرم، زنان ماسک های ضدچروک و لایه بردار را از گیاهان خوراکی و ادویه ها درست می کنند و ترکیبی از آنها را با آب مخلوط می کنند و روی صورت می گذارند یا آنها را درون آب وان می ریزند و داخل وان دراز می کشند. آنها معتقدند مخلوطی از کمی ماست با یک قاشق چایخوری زعفران که به صورت ماسک استفاده شود، اثر ضدچروک دارد. رشته ای در طب سنتی هندی به نام «آیورودیک» وجود دارد که دستورهای به کار رفته در آن، از کتاب های مقدس هندی ها ریشه گرفته و در آن طبیب سعی می کند به کمک گیاهان دارویی جوانی را به فرد بازگرداند. زنان هندی حتی از صابون و شامپوهای شیمیایی هم استفاده نمی کنند و با ترکیب برگ های تازه مخصوص با آب، شامپو درست می کنند. شاید به همین دلیل موهای آنها بسیار پرپشت و براق است.

● جمهوری چک

زنان این کشور از نوعی پنیر سفید تازه برای تهیه ماسک های ضدچروک استفاده می کنند. برای رفع تیرگی اطراف چشم نیز روغن کرچک را بهترین درمان می دانند.

● لهستان

زنان لهستانی از زرده تخم مرغ، روغن کرچک و آب لیموترش ماسک مو درست می کنند و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه که این مخلوط روی سر ماند، آن را می شویند. آنها معتقدند این ماسک باعث تقویت ریشه مو می شود. برای با طراوت نگه داشتن پوستشان نیز از ماسک عسل استفاده می کنند و آن را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست صورت، گردن و دست هایشان می مالند.

● فنلاند

سونا، رمز زیبایی زنان فنلاندی است. آنها از سونا برای آرامش یافتن و دورکردن استرس از خود کمک می گیرند. سونا به بازشدن منافذ پوستی و پاکسازی پوست هم کمک می کند و در ضمن عرق کردن ناشی از نشستن طولانی مدت در سونا باعث زدوده شدن سموم از درون بدن می شود. بخار و گرمای درون سونا همچنین تاثیر برخی مواد طبیعی و موثر بر پوست را افزایش می دهد. مثلا فنلاندی ها در سونا از ماسک عسل استفاده می کنند. عسل نه تنها تغذیه کننده و محافظت کننده پوست است، بلکه لایه بردار خوبی هم است و استفاده از آن قبل یا حین سونا تاثیر دارد. در ضمن عسل مانع انقباض عضلات می شود.

● استرالیا

سرطان پوست و سوختگی های ناشی از آفتاب از ناراحتی های رایج در استرالیاست. برای پیشگیری از این مشکل، بیشتر استرالیایی ها هر ساعت کرم ضدآفتاب روی سینه، کمر، دست، پا، گوش، صورت و تمام اعضایی که مرتب با آفتاب در تماس هستند، می زنند. استرالیایی ها تمایلی به

برنزه شدن زیر آفتاب ندارند و طرفدار پر و پا قرص اتوبرنزه ها هستند. آنها صبح ها یک ساعت قبل از پوشیدن لباس، از اتوبرنزه ها استفاده می کنند.


آفتاب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.