تناسب اندام با ورزش

ستاره‌ها براي لاغرماندن چه ورزشي مي‌كنند؟

داشتن اندامي زيبا و متناسب، آرزوي هر انساني است. راز و رمز آن گروه از افرادي كه تناسب اندام خوبي دارند، ورزش است. در اينجا به برخي ورزش‌هايي كه بازيگران براي لاغر نگه‌داشتن خود از آن‌ها استفاده مي‌كنند و دلايل مفيد بودن‌شان اشاره مي‌كنيم.

پيلاتس

افراد به كار برنده: جنيفر آنيستون و پيپاميدلتون

فوايد: سال‌هاست كه اين ورزش مفيد توسط ستاره‌ها به كار گرفته شده است. پيلاتس به حفظ قدرت و فرم زيباي بدني كمك مي‌كند و با استفاده از حركات كششي به تقویت عضلات می‌انجامد. يكي از اصول اوليه اين ورزش، تنفس صحيح است كه باعث آرامش هر چه بيشتر فرد خواهد شد.

موج‌سواري

افراد به كار برنده: كامرون دياز، ليدي گاگا، ال ماپرسون

فوايد: در هر ساعت موج‌سواري، فرد ورزشكار حدود 500 كالري مي‌سوزاند. اين دقيقا معادل انرژي‌ است كه بازيكن فوتبال صرف مي‌كند با اين تفاوت كه اين ورزش آبي است و آسيب كمتري به مفاصل مي‌زند.
تمام عضلات بدن به‌خصوص بازوها، بالاي پا و نشيمنگاه، حين ورزش براي حفظ تعادل فرد درگير هستند. اين ورزش كاملا شبيه خوشگذراني و گشت‌وگذار روي آب است.

دو و پياده‌روي تند

افراد به كار برنده: جنيفر لوپز، مدونا، جسيكا بييل و ريز ويترسپون

فوايد: هر كيلومتر پياده‌روي تند، تقريبا 90 كالري مي‌سوزاند. اين ورزش در صورتي كه به‌طور مداوم به كار گرفته شود تاثير بسزايي به‌خصوص بر سلامت قلب، عروق و قواي بدني خواهد داشت. اين ورزش باعث ،مي‌شود اكسيژن بيشتري به خون برسد و فرد اندام زيباتري داشته باشد. افرادي كه به‌طور مرتب پياده‌روي مي‌كنند يا مي‌دوند، ماهيچه‌هاي كمر و نشيمنگاه قوي‌تري دارند و همچنين صاف‌تر مي‌ايستند و قدشان بلندتر به‌نظر مي‌رسد. در صورتي كه نزديك ساحل دريا زندگي مي‌كنيد، پيشنهاد مي‌كنيم اين ورزش را روي ماسه‌ها امتحان كنيد تا از فوايد بيشتر آن بهره‌مند شويد. البته فراموش نكنيد كه ابتدا بايد با پياده‌روي ساده بدن خود را گرم كنيد و به مرور سرعت خود را افزايش دهيد.

بوكس

افراد به كار برنده: جسيكا آلبا، نوامي كامپبل، اوا لونگوريا

فوايد: هر ساعت انجام ورزش بوكس حدود 850 كالري انرژي مي‌سوزاند. در ضمن ميزان تمركز و نرمي بدني را در فرد بالا مي‌برد. اين ورزش فوايد قابل‌توجهي براي سيستم قلب و عروق دارد و باعث تعريق مي‌شود كه بسيار پرمنفعت است. ورزشكاراني كه بوكس را انتخاب مي‌كنند چربي زيادي مي‌سوزانند و عضلات جاي آن را به‌خصوص در ناحيه دست‌ها و پاها مي‌گيرند. بسياري از افراد تصور مي‌كنند، بوكس باعث مردانه‌شدن ماهيچه‌ها مي‌شود در صورتي كه اين‌طور نيست و با انجام حركات كششي مي‌توان به بلند و نازك شدن عضلات كمك كرد. اين ورزش مناسب افراد پراسترس است زيرا به آزادشدن فكر كمك قابل‌توجهي مي‌كند.

چند ورزش غيرمتعارف

بار رافائل ، جنيفر آنيستون ، هلنا كريستانسان

بار رافائل، مانكن مشهور براي زيبا نگه داشتن اندامش از متد ارتش استفاده كرده و براي سوزاندن انرژي و تقويت ماهيچه‌هايش، خود را از طناب‌كشي محكمي آويزان مي‌كند.

ورزش مورد علاقه جنيفر آنيستون مخلوطي از هنرهاي رزمي و مديتيشن است كه آن را با خواندن مطلبي فيلسوفي به اتمام مي‌رساند كه نام اين ورزش «بودوكون» است.

هلنا كريستانسان، مدل مشهور اعتراف مي‌كند، براي حفظ تناسب بدني‌اش در كنار رژيم غذايي، تنها ورزشي كه به كار گرفته راه رفتن با كفش‌هاي مخصوصي است كه حفظ تعادل با آن‌ها كمي دشوار است و تلاش براي زمين نخوردن به تقويت عضلات بالاي پا و نشيمنگاه او كمك مي‌كند. راه‌رفتن با اين كفش‌ها، انرژي زيادي از او مي‌گيرد.

مجله تپش

منبع

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.