انواع رژیم های چاقی و لاغریخواص درماني گیاهان و میوه ها

سير مصرف كنيد تا عضله بسازيد

یك كارشناس تغذیه در یزد گفت: وجود اسیدهای آمینه در سیر برای عضله سازی و رشد موثر است.

“یوسف نقیایی” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، گفت: سیر جزء خانواده سبزی ها محسوب شده و به دو صورت خام و پودر مصرف می شود.

وی ادامه داد: مقدار انرژی موجود در ۱۰۰ گرم سیر خام ۱۵۰ كیلوكالری است در حالی كه پودر آن ۳۲۰ كیلوكالری دارد.

نقیایی تصریح كرد: سیر حاوی ۱۶ درصد پروتئین بوده و بخاطر وجود این پروتنئینها مكمل بسیار خوبی برای غذای كودكان بالای یك سال محسوب می شود. همچنین حاوی فسفر بالا ( ۴۲۸ میلی گرم ) بوده و برای فعالیتهای فكری خصوصا در كودكان بسیار مناسب است.

وی افزود: سیر حاوی پتاسیم قابل توجهی به میزان ۴۰۰ میلی گرم است در حالی كه پودر آن حاوی ۱۱۰۰ میلی گرم پتاسیم است و به همین علت سیر می تواند ماده اعجاز انگیز در بیماری های قلبی و عروقی محسوب شده و كمك شایانی به كاركرد خوب قلب كند.

این كارشناس تغذیه، خاطرنشان كرد: اسیدهای آمینه موجود در سیر و پودر سیر از نوع اسیدهای آمینه شاخه دار به مقدار بسیار بالایی بوده و این اسیدهای آمینه در عضله سازی و رشد موثر است. همچنین برای كودكان و ورزشكاران ارزش بسیار بالایی دارد.

وی گفت: سیر به دلیل مواد موثر در آن می تواند خاصیت كاهش دهندگی كلسترول و چربی خون، اثر بر عروق و كاهش فشار خون و همچنین خواص آنتی باكتریال داشته باشد. آنتی اكسیدانهای موجود در سیر قابل توجه بوده و می تواند در پیشگیری از بروز بسیاری از سرطانها موثر باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.