طب سنتی و مکمل

طب سوزنی موثر بر مغز

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان با کمک اسکن مغزی افرادی که تحت درمان این شیوه درمانی باستانی چینی قرار داشتند دریافتند طب سوزنی مسیرهای نفوذ درد به بدن را مسدود می کند.

محققان دانشگاه یورک اعلام کردند این کشف جدید شواهدی ملموس و علمی را در رابطه با تاثیر ویژه طب سوزنی بر روی مغز ارائه کرده است که می تواند به درک بهتر عملکرد این طب باستانی منجر شود.

به گفته محققان زمانی که بیمار درمانهای ویژه طب سوزنی را دریافت می کند احساسی ویژه به نام Deqi در وی به وجود می آید که تحلیلهای دانشمندان نشان می دهد این احساس بخشهایی از مغز که با پردازش درد در ارتباطند را غیر فعال می کند.

اجرای دو شیوه ژاپنی و چینی این طب بر روی داوطلبان نشان داد از 17 نفر، 10 داوطلب Deqi را احساس کرده اند و درد در آنها تسکین یافته است. به گفته محققان چینی ها از دو هزار سال پیش از طب سوزنی برای درمان تعداد زیادی از بیماری ها استفاده می کرده اند اما دانشمندان تا کنون اطلاعات بسیار محدودی از عملکرد این طب در اختیار دارند.

بر اساس گزارش تلگراف، محققان در حال حاضر مشغول بررسی توانایی درمان کامل افسردگی و سندروم تحریک پذیری روده به واسطه طب سوزنی هستند تا به این شکل بتوانند میزان پذیرش طب سوزنی را به عنوان یک شیوه درمانی موثر در میان بیماران و مراکز پزشکی افزایش دهند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.