غذاهاي دريايي

طرز تهیه غذای دریای با سس اسپانیولی

مواد لازم برای 4 نفر:

 فیله ماهی کامل قزل‌آلا 4 عدد (هرکدام حدود 225 گرم)
 کره  75 گرم یا 6 قاشق سوپ‌خوری
 تخم‌مرغ  2 عدد
شوید تازه خردشده  2 قاشق سوپ‌خوری
 آب لیموترش یک قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
لیمو ترش چند برش
هویج پخته چند عدد

 

1 – ابتدا ماهی‌ها را پاک کرده و تیغ آن را به صورت یک تکه خارج کنید.
نکته: برای این منظور شکم ماهی را به صورت طولی با چاقو ببرید، سپس با فشار انگشت شست روی ستون فقرات پشت، هم ستون فقرات و هم تیغ‌ها را به صورت کامل از گوشت جدا کنید.
پس از اینکه ماهی‌ها را پاک کردید، آنها را خوب بشویید و با دستمال حوله‌ای خشک کنید. سپس روی سینی فر یا تابه دسته‌فلزی‌ای – که با روغن چرب شده- از پشت پهن کنید؛ به‌صورتی که قسمت پوست ماهی روی تابه قرار گیرد.
2 – در کاسه کوچکی کره ریخته و روی شعله اجاق‌گاز آب کنید. کره آ‌ب‌شده را با قلم‌موی آشپزخانه روی گوشت ماهی‌ها بمالید و سپس آن را با نمک و فلفل سیاه طعم‌دار کنید. بعد گریل فر اجاق‌گاز را روشن کرده و روی شعله متوسط تنظیم کنید.
3 – تابه حاوی ماهی‌ها را روی سینی شبکه‌ای قرار داده و به مدت 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که گوشت ماهی بپزد، حرارت دهید. در این فاصله، تخم‌مرغ‌ها را به اندازه‌ای بپزید که کاملا سفت شود، سپس آنها را پوست کنده و ریز خرد کنید.
در پایان ماهی‌ها را به ظرف دیگری منتقل کنید و مخلوط تخم‌مرغ خردشده و شوید لیموترش را پس از کمی تفت‌دادن در کره روی ماهی‌ها بریزید. حالا ماهی‌ها را با این مخلوط به همراه لیموترش و هویج پخته سرو کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.