ماسک های زیبایی صورت

طرز تهیه 16 ماسک زیبای مخصوص پوست های چرب و جوش دار

 

در میان پوست های مختلف، پوست چرب به بیشترین مراقبت نیاز دارد. پوست های چرب به راحتی گرد و غبار را به خود می گیرند. همچنین پوست های چرب بسیار مستعد آکنه (جوش) هستند. این نوع از پوست ها چربی اضافه ذخیره شده را در سطح پوست آزاد می کنند و به همین علت برای حفظ پاکیزگی، سلامت پوست های چرب، مراقبت و توجه بیشتری لازم است. چرب شدن بیش از اندازه پوست صورت، پیشانی، بینی و چانه می تواند به علت زیاده از حد باز بودن روزنه های پوستی در آن قسمت ها باشد. در مقاله «ماسک برای پوست چرب – ۱۶ ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار» چندین ماسک برای پوست های چرب معرفی و روش تهیه و استفاده از هر یک از آنها بیان خواهد شد، ماسک هایی که استفاده از آنها سبب تنگ تر شدن روزانه های پوستی شده، میزان چربی را در سطح پوست متعادل می نمایند. « طرز تهیه ماسک برای پوست چرب با کیوی وخیار»، « طرز تهیه ماسک برای پوست چرب با نارون کوهی و سیب»، «طرز تهیه ماسک برای پوست چرب با موز و عسل» نمونه هایی از موضوعات مطرح شده در این مقاله هستند.

۱۶ ماسک برای پوست چرب – ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک برای پوست چرب – ماسک آرد نخود، زردچوبه، آب لیمو و شیر

  • ۲ قاشق سوپ خوری پودر نخود
  • ۳-۲ قاشق سوپ خوری شیر
  • مقدار کمی آب (در صورت نیاز)

با استفاده از پودر نخود و زردچوبه می توان یک ماسک صورت با تاثیرگذاری شگرف برای پوست های چرب تهیه کرد. برای تهیه این ماسک، پودر نخود را با شیر و مقداری آب در صورت نیاز، مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. مخلوط حاصل باید کاملا حالت خمیری داشته باشد، نه زیاد سفت باشد که به راحتی از هم بپاشد، و نه خیلی نرم باشد. حال این ماسک را به آرامی و با دقت بر روی صورت خود مالیده و ۳۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت، ماسک را با آب شسته و تمیز نمایید.

تاثیر این ماسک بر روی صورت بسیار عمیق بوده و بافت های مرده پوست را جدا می کند. همچنین سبب می شود تا چربی اضافه روی پوست از بین رفته و پوست تمیز و زیبا گردد. از این ماسک صورت هم به عنوان ماده ای با قابلیت لایه برداری و هم به عنوان یک اسکراب می توان استفاده کرد.

احتیاط: استفاده از زردچوبه ممکن است موجب لک افتادن پوست های بسیار روشن شود. به همین دلیل توصیه می شود افرادی که پوست شان خیلی روشن است از این ماسک استفاده نکنند، بلکه این ماسک صورت برای افرادی که پوستشان خیلی روشن نیست مناسب تر است و نیز افرادی که پوستشان رنگی متمایل به زیتونی دارد می توانند از این ماسک بهره بگیرند.

 ماسک صورت موز برای پوست چرب

  • یک عدد موز کاملا رسیده
  • یک قاشق سوپ خوری عسل
  • یک عدد پرتقال یا لیمو

ماسک صورت تهیه شده از موز موجب لطافت و نرمی پوست می گردد و بهترین تاثیر آن بر روی پوست های چرب است. اگر همیشه موز رسیده در دسترس نیست، می توانید موزها را در فریز نگهداری کرده و در موقع لزوم از آنها در تهیه ماسک بهره بگیرید( البته لازم است که موز منجمد شده را قبل از استفاده در هوای محیط برای مدتی قرار دهید تا یخ آن کاملا ذوب شود ).

موز را کاملا هم بزنید تا به شکل خمیر در آید، حال عسل را با آن اضافه کنید، همچنین می توانید عسل و موز را درون مخلوط کن ریخته هم بزنید تا اینکه کاملا با هم قاطی شوند. حال چند قطره آب پرتقال یا آب لیمو را به این مخلوط اضافه نمایید. ماسک صورت موز آماده است. اکنون این مخلوط را بر روی پوست صورت خود مالیده، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. برای پاک کردن ماسک، یک حوله لطیف را با آب سرد خیس نموده، بیشتر آب آن را بگیرید، سپس صورتتان را با آن تمیز کنید. البته به جای آب سرد، می توان از آب داغ ( نه آب جوش! ) برای مرطوب کردن حوله استفاده نمود.

 

ماسک صورت خیار برای پوست چرب

  • نصف یک عدد خیار
  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق چای خوری آبلیمو
  • یک قاشق چای خوری نعناع

این مواد را در مخلوط کن ریخته، به هم بزنید تا به شکل پوره در آید، آنگاه آن را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. حال این مخلوط را به استثنای چشم و نواحی اطراف آن، با دقت و به آرامی بر روی صورت خود بمالید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کرده، سپس آن را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. با استفاده از این ماسک، پوست صورت از چربی های اضافه پاک شده، صاف، یکدست و لطیف می گردد.

درمان پوست چرب با ماسک صورت آرد جو دو سر

  • ۲ قاشق آرد جو دو سر
  • ۳ تا ۴ قاشق ماست کم‌چرب

یکی از طبیعی‌ترین شیوه‌های درمان پوست چرب استفاده از ماسک گیاهی جو دو سر است. بسیاری از زنان در کشورهای اروپایی با استفاده از این ماسک خود را از مصرف انواع کرم‌ها و لوسیون‌های برطرف کننده چربی پوست بی‌نیاز می‌کنند. برای تهیه این ماسک کافی است آرد جو دو سر را با ماست کم‌چرب مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی نواحی چرب صورتتان مثل پیشانی، اطراف بینی و چانه بگذارید. با استفاده از این ماسک سه‌‌بار در هفته، در عرض ۳ تا ۴ هفته خواهید دید از میزان چربی پوست شما به مرور کاسته می‌شود.

 

ماسک صورت پوست پرتقال برای پوست های بسیار براق

پوست پرتقال درمانی بسیار موثر برای پوست های چرب است. پوست پرتقال را در سایه خشک کرده و آن را خرد کنید تا به شکل پودر درآید. این پودر را با آب یا ماست قاطی کنید. ماده حاصل ماسک صورت مورد نظر است! استفاده از این ماسک صورت سبب باز شدن و تمیزی منافذ مسدود شده پوست می گردد. همچنین این ماسک چربی اضافه روی پوست را پاک می کند.

ماسک برای پوست چرب و با منافذ باز – ماسک گوجه فرنگی

استفاده از ماسک های صورت تهیه شده از گوجه فرنگی برای پوست های چرب بسیار مفید است، به علت آنکه این نوع از ماسک ها از سویی چربی اضافه روی پوست را در خود حل کرده و از سوی دیگر اندازه منافذی از پوست را که بیش از اندازه باز هستند، کم می کنند. این قابلیت ماسک گوجه فرنگی، آن را به انتخابی عالی برای افرادی تبدیلی می کند که پوستشان چرب یا بیش از اندازه براق است.

ساده ترین روش تهیه ماسک گوجه فرنگی آن است که یک گوجه فرنگی را کاملا له کنید و آن را بر روی نواحی از پوست صورت که چرب می شوند [ و میزان ترشح چربی در آنها بیش از حد معمول است ]، اعمال نموده، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. از این ماسک دو تا سه بار در هفته استفاده کنید تا اینکه پوست صورتتان کاملا تمیز و صاف گشته،  لکه ها و جای آکنه ها محو گردد.

ماسک صورت برای پوست چرب – ماسک کیوی و خیار

  • یک عدد کیوی متوسط
  • ۵-۱۰ دانه انگور درشت (یا ۵ عدد توت فرنگی)
  • نصف یک عدد خیار

کیوی را پوست بگیرید و درون مخلوط‌کن بریزید. دانه‌های ریز درون کیوی به صورت بسیار سطحی از پوست شما لایه‌برداری می‌کند و باعث نرمی و صافی پوست می‌شود. کیوی نیز یک منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید است و می‌تواند چربی زیاد پوست شما را بسیار کم کند و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد و رنگ چهره را روشن کند. انگورها را داخل مخلوط‌کن بریزید، انگور دارای مقداری آلفاهیدروکسی اسید است که می‌تواند پوست را تا حدودی تمیز کند. البته اگر بتوانید به جای انگور از توت‌فرنگی استفاده کنید اثر بیشتری دارد و می‌تواند تا حد زیادی آکنه‌ها و جوش‌های شما را کاهش ‌دهد و رنگ صورت شما را باز کند.

درآخر خیار پوست کنده را نیز به این مخلوط اضافه کنید و همه را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط حالت چسبی پیدا کند. می‌توانید ۲ حلقه از خیار را نگه دارید تا هنگام قرار دادن ماسک روی صورت‌تان این حلقه‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. خیار تا حد زیادی حلقه‌های سیاه زیرچشم را برطرف می‌کند. همچنین PH خیار نزدیک به پوست صورت است و در نتیجه پوست را به خوبی تمیز و تغذیه می‌کند و باعث آبرسانی به پوست می‌شود. قبل از این‌‌که ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان کاملا ماساژ دهید. حدود ۵ تا ۱۰  دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان پاک کنید. همان طور که خواندید تهیه ماسک برای پوست چرب با استفاده از کیوی و انگور (توت فرنگی) و خیار کاری ساده و لذتبخش است.

ماسک صورت برای پوست های چرب – ماسک آبلیمو

هر چند استفاده از آبلیمو موجب تحریک پوست می گردد، اما ویژگی دیگری نیز دارد از جمله اینکه مشکلات ناشی از چرب بودن بیش از اندازه پوست را به شکل بسیار موثری حل می نماید. آب لیمو، همچون گوجه فرنگی و پاپایا ( انبه هندی ) سرشار از ویتامین C است و استفاده از ماسک صورت حاصل از آن برای پوست های چرب بسیار مفید است. دیگر خاصیت آبلیمو قابلیت آن در پاک کردن چربی های جمع شده بر روی پوست و سفید و روشن کردن پوست [ از طریق زدودن بافت های مرده روی پوست ] می باشد.

افرادی که پوست چرب دارند، بیش از دیگران پوست شان مستعد آکنه، جوش و لکه های سرسیاه و سرسفید می باشد. شما می توانید آبلیمو را به هر ماسکی که برای پوست های چرب تهیه می شود، اضافه کنید تا به شکلی هوشمند به مقابله با همه مشکلات پوست هایی ( مشکلات پوست های چرب ) بپردازد. ماسک تهیه شده از آبلیمو، پوست را تمیز، با طراوت و تازه کرده، چربی و گرد و خاک جمع شده  بر روی آن را می زداید.

در ساده ترین شکل تهیه ماسک صورت آبلیمو، می توانید آب لیمو تازه را به نواحی چرب پوست خود اعمال کنید تا پوست تمیز شده و چربی اضافه جمع شده روی لایه بالایی آن برطرف گردد. همچنین افرادی که پوست بدنشان نیز چرب است و می خواهند چربی های اضافه را از سطح پوست بدن شان پاک کنند، می توانند به هنگام استحمام، نصف یک لیمو را آب گرفته و آن را در آب داخل وان حل نمایند. شستشوی بدن در چنین آبی سبب پاک شدن چربی های اضافه از سطح بدن می گردد.

ماسک برای پوست چرب – ماسک میوه و سبزیجات

طرز تهیه ماسک برای پوست چرب با ترکیبات سالاد. اگر بعد از یک روز سخت کاری می‌خواهید کمی به پوست‌تان آرامش دهید بد نیست این ماسک را امتحان کنید تا به پوست‌تان آرامش و نشاط دهید. بعد از ورزش کردن هم این ماسک به پوست نشاط و شادابی می‌دهد.

  • یک تکه سیب (با پوست)
  • یک تکه کوچک هندوانه
  • یک تکه سیب‌زمینی خام (با پوست)
  • یک تکه خیار (با پوست)‌
  • یک قاشق غذاخوری آب هویج
  • یک عدد برگ کاهو کوچک
  • یک عدد یا یک تکه کوچک برگ کلم سفید
  • همه مواد را در مخلوط کن بریزید. صورت خود را تمیز کنید و مواد مخلوط شده را  در حالت استراحت ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس صورت را با آب بشویید. این ماسک برای پوست‌های چرب و معمولی مناسب است. اگر پوست‌تان خشک است، یک قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین به ماسک اضافه کنید، افرادی هم که جوش زیاد یا پوست حساس دارند فقط از خیار و سیب‌زمینی و تکه کوچکی برگ کلم استفاده کنند. ماسک را بلافاصله بعد از تهیه به‌صورت بزنید و اضافی آن را به دست‌ها و گردن بمالید. مقدار اضافی آن را در یخچال نگه ندارید، بهتر است هفته‌ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید.

    ماسک صورت برای پوست چرب – ماسک صورت پاپایا

    پاپایا دیگر میوه ای است که که در تهیه ماسک برای پوست چرب مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند استفاده از ماسک صورت پاپایا می تواند برای تمامی انواع پوست ها مفید باشد، اما بیشترین تاثیر آن بر روی پوست های چرب است و بیش از همه برای این نوع پوست ها مفید است. ماسک صورت پاپایا در پاک کردن و از بین بردن چربی و روغن جمع شده بر روی سطح پوست بسیار موثر است. پوست های چرب به علت چربی اضافه ای که بر روی سطح آنها ترشح می شود و همچنین چسبیدن گرد و خاک به سطح پوست نیاز به لایه برداری مرتب دارند. اگر پوستتان چرب است و جوش و زخم های ریز نیز بر روی آن وجود دارد، آنگاه استفاده از ماسک پاپایا می تواند برای شما بسیار مفید باشد. استفاده منظم از ماسک صورت پاپایا دارای تاثیرات فراوانی است که از جمله آنها می توان به جوان کردن پوست، کاهش چین و چروک های پوست، صاف و یکدست سازی سطح پوست اشاره نمود. همچنین از تغییر رنگ پوست پیشگیری کرده و سلول های پوستی مرده را تمیز می نماید.

    یک پاپایا رسیده را در یک کاسه به شکل پوره در آورده و آن را به آرامی و دقت به صورت و گردن خود بمالید. همچنین می توان چند قطره آب لیمو نیز به آن اضافه نمود. ماسک پاپایا نه تنها موجب پاک شدن چربی های اضافه از سطح پوست می شود، بلکه بر سلامتی پوست نیز موثر بوده، پوست شما را درخشان می نماید.

  • ماسک کرفس و سیب و خیار برای پوست چرب و جوش دار

    • یک ساقه کرفس
    • یک چهارم سیب
    • یک چهارم خیار
    • یک چهارم سیب زمینی
    • ۲ الی ۳ عدد چغاله بادام
    • ۲ قاشق غذاخوری ماست

    ساخت ماسک برای پوست چرب با مواد غذایی سالم. این ماسک برای افرادی که پوست چرب دارند و به طور مرتب و به خصوص با شروع فصل گرما جوش می زنند، مناسب است. تمام مواد را با هم درمخلوط کن ریخته و سعی کنید مایع غلیظ شود. می توانید از کمی برنج کته شده بدون نمک و روغن برای غلیظ کردن ماسک استفاده کنید. صورت خود را بشویید. سپس این ماسک را برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و بعد با آب ملایم شستشو دهید. توجه داشته باشید عوامل گوناگونی در بروز جوش صورت دخیل هستند مانند: مشکلات هورمونی، غدد و یا تخمدان. همچنین بعضی از جوش ها در فصل گرما بیشتر می شوند. در هر صورت باید به تغذیه سالم توجه داشت و از خوردن زیاد چربی ها و ادویه ها خودداری کرد.

    ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار – ماسک گلاب و گلیسیرین

    این ماسک که از ترکیب گلاب، گلیسیرین و لیمو تهیه می شود برای رفع چربی اضافه پوست و رفع آکنه مناسب می باشد. لیمو با داشتن ترکیبات آنتی باکتریال، انتخابی عالی و طبیعی برای افرادی است که پوستشان مستعد آکنه و جوش می باشد. همچنین لیمو به پاک کردن چربی های اضافه روی سطح پوست کمک کرده آن را اندکی سفت می کند. از سوی دیگر گلاب دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی بوده و برای تمیز کردن پوست بسیار مناسب است و سبب تمیزی و پاکیزگی پوست می گردد. گلیسیرین نیز آبرسانی به پوست را افزایش داده، به عنوان یک مرطوب کننده پوست عمل می کند.

    این مواد را به نسبت مساوی با هم ترکیب کرده و به آرامی و دقت به صورت خود بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را بشویید. می توانید ترکیب ایجاد شده را درون یک بطری ریخته، در فریزر نگهداری کنید، و به هنگام نیاز مقداری را از بطری خارج کرده، به پوستتان اعمال نمایید. این ماسک صورت دارای تاثیر فراوان بوده و برای رفع مشکلات رایج در پوست های چرب نظیر آکنه، جوش و زخم مناسب و مفید است. تهیه ماسک صورت برای پوست چرب با استفاده از گلاب و گلیسیرین نشان داد که برای ساخت یک ماسک برای پوست چرب لازم نیست تنها به فکر استفاده از میوه ها و سبزیجات باشید.

    ماسک برای پوست چرب – ماسک سیب و عسل

    • یک عدد سیب
    • ۳ قاشق سوپ خوری عسل

    سیب را پوست کنده، دانه های آن را دور بریزید، سپس تکه های سیب را درون مخلوط کن ریخته و به هم بزنید. پوره حاصل را از مخلوط کن خارج کنید و آن را درون یک کاسه بریزید. حال عسل را به آن اضافه کرده مخلوط را خوب به هم بزنید تا یکدست گردد. ماسک صورت سیب اکنون آماده است. آن را با دقت و به آرامی روی صورت خود بمالید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای پوست چرب – ماسک آووکادو و تخم مرغ

  • نصف یک عدد آووکادو
  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه
  • آووکادو را در ظرفی له کرده و سفیده تخم مرغ و آب لیمو ترش را به آن اضافه می کنیمو به خوبی هم می زنیم تا مخلوط نرمی به دست آید. سپس این ماسک را بر روی پوست صورت و گردن (به جز اطراف چشم ها)می گذاریم تا ۲۰ دقیقه بماند، بعد با آب ولرم می شوییم. چربی پوست را تنظیم می کند، پوست را آبرسانی کرده و تورم و التهابات پوستی را کاهش می دهد. از این ماسک می توانید هفته ای یک بار استفاده کنید.

    ماسک برای پوست چرب – ماسک کیوی برای رفع جوش و آکنه

    • یک قاشق غذاخوری کیوی
    • یک قاشق غذاخوری توت فرنگی له شده
    • یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل
    • یک قاشق چای خوری خاک رس
    • آب (در صورت نیاز)

    کیوی و توت فرنگی حاوی مواد مغذی مفید و ضروری سلامت پوست ما  هستند. پوست را تغذیه میکنند رطوبت پوست را متعادل نگه می دارد. سلول های  مرده  پوست و ناخالصی ها را از بین می برند. منافذ مسدود پوست را پاک کرده و آکنه و جوش را از بین می برد. بنابراین اگر پوست چرب یا  مستعد آکنه دارید می توانید از ماسک صورت کیوی و توت فرنگی استفاده کنید که جوان کننده خوبی برای پوست است. این ماسک مخصوص کسانی است که پوست چرب  دارند اگر شما دانه های سرسیاه  یا آکنه یا جوش روی صورت دارید، این ماسک دست ساز  را هر روز استفاده کنید تا از شر آکنه خلاص شوید.

    کیوی و توت فرنگی را  له کرده خمیری درست کنید. کیوی و توت فرنگی له شده را باهم ترکیب کرده و پودر چوب صندل و در نهایت خاک رس را به آن اضافه کنید. همه مواد را خوب مخلوط کرده تا خمیر صافی شود به منظور انسجام می توانید کمی آب هم اضافه کنید. قبل از رفتن به رختخواب اول ماسک را پاک کرده و صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

    ماسک صورت نارون کوهی (عنبر سائل) و سیب

    آخرین ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار ماسکی است با محوریت نارون کوهی. این ماسک صورت برای رفع مشکلات پوست های چرب و مقابله با جوش های سرسیاه مناسب است. شاید شنیده باشید که بسیاری از افراد که به عنوان مدل ( مدل لباس و غیره ) فعالیت می کنند از عنبرسائل برای تمیز کردن چربی اضافه پوست خود استفاده می نمایند.

    در اینجا قصد داریم روش تهیه این ماسک صورت را به شما آموزش دهیم. ماسکی که همانگونه که در بالا آمد برای پوست های چرب و مقاله و درمان جوش های سرسیاه مفید است. البته استفاده از این تونر برای خانم های با پوست های خشک توصیه نمی گردد و توصیه می شود خانم هایی که پوست شان چرب است از این تونر استفاده کنند. سیب سرشار از ویتامین های A، B و C می باشد. وجود همین ویتامین ها در سیب سبب می شود تا این ماسک دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی برای پوست باشد.

    استفاده از عنبر سائل(نارون کوهی) موجب خشکی بیش از اندازه پوست های خشک و معمولی می گردد. اما عنبر سائل دارای تاثیرات فراوانی در زیباتر کردن چهره شما دارد که از جمله آنها می توان به کم کردن التهابات پوستی، پاک کردن آرایش و میک آپ از صورت، روشن تر کردن چهره، از بین بردن چربی اضافه روی پوست اشاره کرد. همچنین برخی افراد  معتقدند که استفاده از عنبرسائل در کاهش جوش های سرسیاه نیز مفید است. با توجه به مطالب بیان شده مشخص می گردد که عنبرسائل دارای تاثیرات فراوان بر پوست های مستعد آکنه و جوش و پوست های چرب و روغنی و بیش از اندازه براق است.

    سرکه سیب در کاهش التهابات پوستی بسیار موثر است و به همین علت برای خانم هایی که دچار پسوریازیس و دیگر بیماری های پوستی هستند یک درمان طبیعی و مناسب محسوب می گردد. همچنین در از بین بردن و مقالبه با آکنه و جوش های سرسیاه نیز مفید می باشد.

    • یک عدد سیب سبز (ترجیحا ارگانیک)
    • یک چهارم فنجان عنبر سائل
    • ۴ فنجان سرکه سیب
    • نصف فنجان آب

    سیب را به قطعات کوچک تقسیم کرده، سپس سیب و آب را درون یک ماهی تابه ریخته و آن را حرارت دهید تا به جوش آید. حال آن را از روی اجاق برداشته بگذارید خنک شود. سپس این ترکیب را از یک توری ظریف عبور داده درون یک بطری بریزید. اکنون عنبر سائل و سرکه سیب را به آن اضافه نموده، بطری را خوب تکان دهید.

    این تونر را به آرامی و دقت با استفاده از یک دستمال کتان (یا دستمال کاغذی) بر روی پوست صورت، گردن و قفسه سینه خود  بمالید و بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس آن را با آب گرم شسته و تمیز نمایید. مشاهده خواهید کرد که پوستتان با استفاده از این مرطوب کننده طبیعی، به خوبی مرطوب و با طراوت گردیده است.

     

     

     

     

    منابع مقاله «ماسک برای پوست چرب – ۱۶ ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار»

    Real Simple -(+) Natural Beauty Tips – Marie Claire – تک رژ – تبیان (+)- مجله اینترنتی برترین ها (+)- پارسی ونوس (+)-مجله پزشکی دکتر سلام (+)-

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.