خواص درماني گیاهان و میوه ها

فواید سیر؛ سیر از التهاب مفاصل پیشگیری می کند

سیر گیاهی است علفی و دائمی که ساقه آن تا ارتفاع ۴۰ سانتیمتر نیز می رسد . قسمت زیر زمینی آن متورم و مرکب از ۵ تا ۱۲ قطعه و محصور در غشاهای نازک و ظریف برنگ خاکستری مایل به سفید می باشد . برگهای آن باریک و نواری شکل برنگ سب تیره و گلهای آن کوچک و صورتی رنگ که بصورت یک چتر در انتهای ساقه ظاهر می شود . سیر وپیاز رابطه ای نزدیک با هم دارند که شاید بدلیل بوی بد آنها می باشد .
نام سیر در کتاب مقدس آمده ست و در مصر قدیم برای مومیائی مدرگان و خوش طعم کردن غذاها بکار یم رفته است . هومر شعر باستان در نوشته های خود از آن یاد برده است .مردم در اروپا و اسپانیا از قبل از میلاد مسیح آنرا می شناختند و از آن استفاده می کردند .
بقراط پدر علم طب در نوشته های خود از خواص آن یاد کرده و یکی دیگر از دانشمندان قدیم ۶۱ خاصیت مختلف برای سیر قائل شده است .

سیر از التهاب مفاصل پیشگیری می‌کند

  • یک متخصص تغذیه گفت: «سیر» به دلیل داشتن مواد سیتوکمیکال موجب سلامتی استخوان‌ها می‌شود و از بروز بیماری‌ های التهاب ‌مــفـاصل جلوگیری می‌کند.
  • این متخصص تغذیه  افزود: ‌سیر‌‌ ، خواص بسیار زیادی دارد اما برخی از افراد به دلیل داشتن بوی بد، کمتر آن را مصرف می‌کنند.
  • وی گفت: پختن «سیر» بوی آن را کاهش می‌دهد و اگر سیر ‌به طور مداوم در رژیم غذایی مصرف شود، موجب تأمین ویتامین‌های مهم بدن می‌شود. سیر خام حاوی مقدار زیادی فیبر است که مقداری از فیبر موجود سیر در اثر پخته شدن از بین می‌رود.
  • مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران اضافه کرد: «سیر» سرشار از پتاسیم است که موجب سلامتی قلب می‌شود. فیبر حاوی سیتوکمیکال‌هایی است که تاثیر مهمی در سلامت بدن برعهده دارد.
  • بزرگمهر گفت: «سیر» در تنظیم فشار خون بسیار مؤثر است و افرادی که فشار خون بالا دارند اگر به طور مداوم سیر مصرف کنند، فشار خون آنها به تعادل می‌رسد.
  • وی افزود: «سیر» موجب کاهش چربی‌های نامطلوب خون می‌شود، از بروز سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند و در حفظ سلامت قلب بسیار مؤثر است. «سیر» به دلیل داشتن مواد سیتوکمیکال موجب سلامتی استخوان‌ها می‌شو‌د و از بروز بیماری‌های التهاب مفاصل جلوگیری می‌کند. اگر «سیر» ‌به صورت ترشی مصرف شود، ویتامین C و خواص آن از بین نمی‌رود.
  • مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران اضافه کرد: مصرف «سیر» موجب لاغری افراد نمی‌شود. هیچ ماده غذایی به تنهایی موجب لاغری نمی‌شود و مواد کم‌کالری باید جانشین مواد پر‌کالری شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.