انواع رژیم های چاقی و لاغری

كاهش وزن تكان دهنده و باورنكردني 25 ستاره هاليوود

بيشتر بازيگران هاليوود براي ايفاي نقش خود در فيلم ها مجبور به كاهش وزن فوري مي شوند. كاهش وزن خوبه اما  مشكل اين كار كجاست ؟ اين نوع رژيم مي تواند براي شما و سلامتي تان بسيار مضر باشد.
رژيم هاي غذايي سخت براي كاهش وزن باعث ضعيف شدن سيستم ايمني بدن شما مي شود و بدن شما را در برابر بيماري ها ضعيف مي كند و حتي ممكن است به قلب شما آسيب برساند.
افزايش وزن هم مي تواند به نوعي بدتر از ر‍ژيم هاي لاغري باشد كه آسيب بيشتر بر روي مفاصل و قلب مي رساند.

كاهش و افزايش وزن سريع ، چه خوب چه بد دراين مقاله با 25 ستاره معروف كه تغيير وزن چشمگير و باورنكردني دارند آشنا خواهيد شد.

  • 1. جنيفر هادسون

برنده جايزه گرمي و اسكار در سال 2012 كه با كاهش وزن چشمگير تماشاچيان را متعجب كرد!
در سال 2009 وي شروع به كاهش  وزن كرد قبل ازنقش آفريني در فيلم ويني كه نقش همسر نلسون ماندلا را بر عهده داشت. وي به صورت منظم با مربي مخصوص خود هارلي پاسترناك تمرينات ورزشي را انجام مي داد و با برنامه اي منظم با كاهش كالري ها موفق به كاهش وزن شد.
در حال حاضر هادسون 29 ساله توانست سايز خود را از 16 به 6 كاهش دهد.

کريستين بيل: کريستين، هنرپيشه‌اي که پس از ايفاي نقش در فيلم «بتمن» به شهرت رسيد، براي بازي در نقش فردي مبتلا به بي‌خوابي مزمن در فيلم The Machinist 29 کيلوگرم وزن کم کرد. بيل 37 ساله مکمل‌هاي ويتامين و موادمعدني مصرف مي‌کرد و به سختي غذا مي‌خورد و ورزش مي‌کردتا وزنش به 55 کيلوگرم برسد. او در ماه‌هاي اخير هم 20 کيلوگرم وزن کرده تا نقش بوکسوري قديمي‌ را در فيلم The Fighter بازي کند.

• اپرا وينفري: وزن اپرا وينفري مدت‌ها به‌شدت در نوسان بود و سوژه مطبوعات عامه‌پسند جهان. کاهش و افزايش شديد وزن او يکي از نشانه‌هاي ابتلايش به يک اختلال تيروييدي است. او مي‌گويد همه خوراکي‌ها به نظرم خوشمزه بود و وقتي پشت ميز ناهارخوري رستوران مي‌نشستم به اندازه‌اي مي‌خوردم که دل‌درد مي‌گرفتم. ابتداي سال 2000، برنامه‌ساز 57 ساله تلويزيون آمريکا با کاهش مصرف غذاي روزانه، توانست مشکل اضافه وزنش را حل کند اما در سال 2008، وزن او دوباره افزايش يافت و به 109 کيلوگرم رسيد. در سال 2010، اپرا در برنامه تلويزيوني‌اش اعلام کرد ديگر رژيم غذايي نخواهد گرفت.

• درو کري: براي درو کري، کمدين 52 ساله آمريکايي، چاقي و اضافه‌وزن معضل بزرگي بود. پس از آنکه در ژانويه سال 2010، توانست 36 کيلوگرم وزن کم کند، به مجله (پي‌پل) گفت براي کنترل بيماري ديابتش به درمان نيازي ندارد. اين کمدين آمريکايي براي کاهش وزن، از رژيم غذايي سرشار از پروتئين، ميوه و سبزي استفاده مي‌کند.

• جان گلدمن: جان گلدمن که نقش «دن کانر فربه» را در سريالي تلويزيوني بازي کرد و به شهرت رسيد، در سال 2007، 100 کيلوگرم وزن کم کرد. از آن هنگام، گلدمن 58 ساله نوشابه الکلي نمي‌نوشد و شکر را از رژيم غذايي‌اش حذف کرده است. او 6 روز در هفته کار مي‌کند و 45 کيلوگرم از وزنش کاسته است.

• کوين فدرلاين: کوين فدرلاين، همسر سابق بريتني اسپيرز، در تولد 30 سالگي‌اش 108 کيلوگرم چاق شد. کوين فدرلاين 32 ساله پس از مدت‌ها با حضور در سالن بزرگي نشان داد تلاش‌هاي شبانه‌روزي پزشک و متخصص تغذيه نتيجه داده و اندامش متناسب شده است. پزشکان او در تلاش هستند با ارائه رژيم غذايي مناسب وزنش را ثابت نگه دارند.

• کلي آزبورن: پس از آنکه کلي‌ آزبورن در يک ميهماني بزرگ به‌عنوان چاق‌ترين فرد انتخاب شد، تصميم گرفت با تغيير رژيم غذايي و کاهش مصرف موادغذايي 23 کيلوگرم وزن کم کند. اين هنرپيشه 26 ساله در سال 2010 ميلادي توانست با تمرين‌هاي ورزشي و حرکات موزون به وزن ايده‌آل برسد و پيشنهادهاي فراواني براي نقش‌آفريني در فيلم‌ها و سريال‌هاي مختلف دريافت کند. آزبورن در گفت‌و‌گو با مجله هلث گفت: «احساس مي‌کنم سبک شده‌ام و مي‌توانم پرواز کنم. وقتي چاق هستي، انگار تکه‌سنگ بزرگي روي سينه‌ات گذاشته‌اند تا زجر بکشي.»

• جارد لتو: جارد 27 کيلوگرم به وزنش افزود تا بتواند در نقش «قاتل جان‌لنون» ايفاي نقش کند ولي اين افزايش شديد وزن، باعث شد به بيماري نقرس و پادردهاي شديد مبتلا شود. لتو 38 ساله در گفت‌و‌گو با روزنامه نيويورک ديلي‌نيوز گفت: «مصرف بيش از حد غذاهاي چرب و پرکالري باعث شد به بيماري نقرس مبتلا شوم. براي کاهش وزن بايد يک سال ورزش کنم و رژيم غذايي‌ام را تغيير دهم.» او افزود: « رسما اعلام مي‌کنم ديگر نقش‌هايي که به سلامتم لطمه بزند نمي‌پذيرم.»

• چارليز ترون: چارليز ترون، هنرپيشه متولد آفريقاي جنوبي، براي آنکه بتواند در نقش قاتلي سريالي ايفاي نقش کند، 14 کيلوگرم وزن کم کرد. متخصصان تغذيه پس از آنکه شرايط جسمي ‌او را بررسي کردند، پي بردند مقدار ويتامين‌ها و موادمعدني‌اي که براي سلامت بدن ضروري هستند، در بدن اين ستاره ‌هاليوود کاهش يافته است. چارليز تورن 35 ساله با رژيم غذايي سرشار از ماهي، سبزي و ميوه تازه، نان سبوس‌د‌ار، حبوبات و پروتئين توانست به شرايط طبيعي بازگردد.

• جونز رينولدز: جونز رينولدز، برنامه‌ساز سابق تلويزيون به دليل وزن زياد و گرفتگي رگ‌هاي قلب تن به جراحي باي‌پس معده داد و در مدت 3 سال، 73 کيلوگرم وزن کم کرد. در سال 2007، جونز 48 ساله با اندامي ‌متناسب و لاغر در انظار عمومي ‌ظاهر شد. البته تنها دليل کاهش وزن رينولدز جراحي باي پس‌معده نبود. يکي از دلايل مهم کاهش وزن برنامه‌ساز آمريکايي، کنار گذاشتن رژيم غذايي ناسالم و مصرف نمک، شکر، فست‌فود، بستني، چيپس و غذاهاي سرخ‌کردني چرب بود. با وجود اين متخصصان تغذيه و پزشکان معتقدند عمل جراحي باي‌پس معده مي‌تواند گزينه مناسبي براي افراد مبتلا به چاقي حاد باشد.

• مايکل مور: کارگردان مشهور و جنجالي فيلم‌هاي مستند با حذف نمک و آرد سفيد از رژيم غذايي و روزانه 40 دقيقه ورزش توانست 31 کيلوگرم وزن کم کند. به گزارش روزنامه‌هاي چاپ ايالت فلوريدا، مايکل مور 56 ساله با سفر به اين ايالت و پياده‌روي و دويدن و رژيم غذايي مديترانه‌اي توانسته باز هم از وزنش بکاهد.

• جانت جکسون: کاهش و افزايش شديد وزن «جانت جکسون»، نام او را هميشه درصدر اخبار رسانه‌هاي ايالات‌متحده آمريکا و اروپا قرار داده بود. اين خواننده و هنرپيشه سيه‌چرده آمريکايي در دسامبر سال 2010 تلاش کرد با خوردن روزانه يک سيب و حذف چيپس از رژيم غذايي‌اش، وزن کم کند که نتيجه نداد. ادوارد برينچيک، متخصص تغذيه‌ که جکسون 44 ساله به او مراجعه کرد، مي‌گويد: «من رژيم غذايي‌اي سرشار از فيبر، ميوه و سبزي را براي جانت تنظيم کردم تا در کنار پياده‌روي و شنا بتواند به وزن ايده‌آل برسد.»

• پاريس هيلتون: پاريس هيلتون با انتشار يادداشتي در وبلاگ شخصي‌اش اعلام کرد با استفاده از رژيم غذايي سالم و ورزش توانسته در 3 سال 28 کيلوگرم وزن کم کند. هيلتون 32 ساله کاهش وزن را با روزانه 50 دقيقه پياده‌روي و آرام دويدن آغاز کرد و سرانجام به وزن ايده‌آل رسيد. او در اکتبر سال 2010 سايتي به نام «تناسب اندام پرز» تاسيس کرد. اين سايت بر تناسب اندام و عادت‌هاي سالم متمرکز است.

• نيکول ريچي: در سال 2006، نيکول ريچي توانست 40 کيلوگرم وزن کم کند که با توجه به استانداردهاي‌ هاليوود خطرناک بود. بيشتر متخصصان معتقد بودند نيکول از نارسايي در غذا خوردن رنج مي‌برد اما او هرگز در اين مورد با رسانه‌ها گفت‌و‌گو نکرد. ريچي 29 ساله که صاحب 2 فرزند بود، همان‌طور لاغر ماند اما توانست در مقايسه با گذشته وزنش را افزايش دهد. پزشکان معتقدند افراد مبتلا به نارسايي در غذا خوردن بايد به پزشک مراجعه و بيماري‌شان را درمان کنند. اگر اين نارسايي به موقع درمان نشود، صدمه‌هاي جبران‌ناپذيري بر جسم و روح فرد مبتلا مي‌زند.

• ست روژين: ست روژين، هنرپيشه جوان آمريکايي که از اضافه‌وزن شديد رنج مي‌برد و در معرض ابتلا به ديابت قرار داشت، با کمک‌ «هارلي پسترنيک» معلم ورزشش 14 کيلوگرم وزن کم کرد. اين هنرپيشه 28 ساله روزانه يک پيتزا، 3 عدد دونات شکلاتي و غذاهاي چرب مي‌خورد و نوشابه گازدار مي‌نوشيد.

• رنه زلوگر: رنه زلوگر، هنرپيشه 41 ساله آمريکايي که در فيلم مشهورش نقش زني دست‌و‌پا‌چلفتي را بازي کرد، توانست با استفاده از پودرهاي پروتئين و مصرف غذاهاي پرکالري و چرب 10 کيلوگرم چاق شود. خبر تعجب‌آور آن است که او براي بازي در فيلمي ‌ديگر دوباره وزن کم کرد و پس از پايان فيلمبرداري نيز به آن کار ادامه داد. به گفته پزشکان کاهش و افزايش وزن مي‌تواند تندرستي فرد را به خطر بيندازد.

• والري برتينلي: در سال2007 والري برتينلي پس از آنکه وزنش به 80 کيلوگرم رسيد، از دکتر «جني کرينج»، متخصص تغذيه، کمک گرفت و 23 کيلوگرم وزن کم کرد. برتينلي 50 ساله روزانه 40 دقيقه ورزش مي‌کند و وزنش را در حدود 57 کيلوگرم حفظ کرده است.

• مو نيکيئو: مو نيکيتو مانند ديگر کمدين‌ها و هنرپيشه‌هاي زن به تناسب اندامش توجه نشان داد و تصميم گرفت پس از مبتلا شدن به فشارخون و رسيدن وزنش به 118 کيلوگرم، وزن کم کند. نيکيئوي 43 ساله در سال 2009 با رژيم غذايي سالم و حذف گوشت قرمز، تنقلات و سرخ‌کردني‌ها از رژيم غذايي‌اش، 20 کيلوگرم وزن کم کرد.

• رون ليستر: وزن ليستر 40 ساله که به‌‌دليل بازي در نقش بيلي باب در فيلم Varsity Blues جايزه برده بود، در سال 2000 به 190 کيلوگرم رسيد. در ماه دسامبر سال 2000 او بايد در چند فيلم سينمايي ايفاي نقش مي‌کرد اما وزن بالايش اجازه اين کار را نمي‌داد. او به جراحي باي‌پس معده تن داد و توانست 103 کيلوگرم وزن کم کند.

• آل روکر: آل روکر، گوينده اخبار هواشناسي تلويزيون ايالات‌متحده‌آمريکا در سال 2002 به علت افزايش وزنش به 150 کيلوگرم که تاثير مخربي بر زندگي‌اش گذاشت، مجبور شد تن به جراحي باي‌پس معده دهد. او پس از اين جراحي 64 کيلوگرم وزن کم کرد. روکر پس از جراحي باي‌پس معده گفت: «مهم‌ترين هدف من مبارزه براي حفظ وزن ايده‌آل است.»

• کريستي اِلي: کريستي اِلي، هنرپيشه 60 ساله آمريکايي، يکي از هنرمنداني است که به علت کاهش و افزايش شديد وزنش از «جني‌کرينج» کمک خواست. او با استفاده از رژيم غذايي جني کرينج 34 کيلوگرم وزن کم کرد، اما در مدت‌کوتاهي باز هم وزنش افزايش يافت. وزن کريستي در اواسط سال 2000 ميلادي به 91 کيلوگرم رسيد. ولي در سال 2008، 38 کيلوگرم وزن کم کرد تا خطر ابتلا به ديابت در او کاهش يابد.

• ريکي ليک: ريکي ليک، هنرپيشه مشهور‌ هاليوود که در فيلم‌هاي مختلفي در دهه 1980 نقش‌آفريني کرد، با مشکل افزايش شديد وزن روبرو بود. اين افزايش وزن تا اندازه‌اي آزاردهنده بود که فعاليت‌هاي او را مختل مي‌کرد. ليک 42 ساله تا سال 2000 با روش گرسنگي دادن به خود و مصرف غذاهاي کم‌کالري، ميوه، سبزي و ورزش توانست 46 کيلوگرم وزن کم کند.

• رندي جکسون: در سال 2002، وزن رندي جکسون داور مسابقه امريکن آيدل (ستاره آمريکايي) به 135 کيلوگرم افزايش يافت. داور 54 ساله مسابقه‌هاي موسيقي در سال 2003 براي کنترل وزن و بيماري ديابتش تن به جراحي باي‌پس معده داد. او با حذف غذاهاي فرآوري شده و شکر از رژيم‌غذايي و پياده‌روي روي تردميل و تنيس توانست 45 کيلوگرم وزن کم کند.

• سارا ريئو: اين هنرپيشه 32 ساله پس از آنکه از «جني کارينگ» براي کاهش وزن کمک خواست، توانست 23 کيلوگرم وزن کم کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.