درمان و مراقبت از پوستماسک های زیبایی صورت

لب‌های خشک را با این ماسک خانگی نرم کنید

لب‌های خشک و ترک خورده بدترین حالت ممکن را دارند، به خصوص زمانی که می‌خواهید از رژلب براق و یا مات استفاده کنید. مراقب لب‌های خود باشید درست همانند زمانی که برای محافظت از پوست‌تان از لایه‌برداری، آبرسان و یا ضدآفتاب استفاده می‌کنید. ترفند دیگری برای مراقبت از پوست لب‌ چیست؟ ماسک! در ادامه نکات تخصصی در مورد چگونگی مراقبت از لب‌ در ماه‌های تابستان آورده شده است توصیه می‌شود آن را مطالعه کنید و از دستورالعمل‌های ما برای درست کردن یک ماسک لب که به تسکین و صاف کردن لب‌هایتان کمک می‌کند استفاده کنید. با استایلی همراه باشید.

کمی درباره لب‌هایتان بدانید

پوست روی لب بی‌نظیر است: همانند پوست سایر اعضای بدن، سه لایه دارد اما لایه شاخی (Stratum Corneum)– خارجی‌ترین لایه پوست – روی لب‌ها نسبت به هر جای بدن نازک‌تر است. جنیفر هیرش می‌گوید که از هیچ مرطوب کننده‌ پوستی روی لب‌هایتان استفاده نکنید و باید دقت بیشتری روی لب‌هایتان داشته باشید. او استفاده از روش‌های درمانی مانند لایه برداری را به شما توصیه می‌کند. با استفاده از مرطوب کننده و موم‌های طبیعی محافظ که حاوی روغن مارولا هستند می‌توانید هرگونه پوست مرده را از بین ببرید و پوست لب‌تان را برای استفاده از ماسک آماده کنید.

ماسک لب خانگی

در این دستور العمل خانگی، ماست ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هیرش می‌گوید: “لبنیات خامه‌ای و تخمیر شده، لبنیاتی هستند که با اسید لاکتیک بسته بندی می‌شوند. اسید لاکتیک، یک آلفا هیدروکسی اسید(AHA) است که با مسدود کردن سلول‌های مرده پوست، آن‌ها را به آرامی لایه برداری کرده و از سطح پوست جدا می‌کند. آنچه که خواهید دید پوست صاف و نرم است. علاوه بر اسید لاکتیک، ماست به دلیل داشتن خاصیت پروبیوتیکی نیز شناخته شده است. هیرش توضیح می‌دهد: “پروبیوتیک‌ها مانند ماست، می‌توانند به ایجاد روده سالم کمک کنند. مطالعات نشان می‌دهد که پخش کردن پروبیوتیک‌ها (مانند ماست) روی پوست اثر متعادل کننده‌ای دارد.

استفاده از ماست یک روش عالی و ملایم برای مرطوب کردن و آبرسانی کردن لب‌هاست. با ترکیب عسل خام (رقیق کننده‌ای که می‌تواند رطوبت پوست را تامین کند) و خیار می‌توانید لب‌هایتان را با طراوت کنید. در این بخش یک دستور العمل جالب برای یک ماسک لب خانگی آورده شده است. اسید لاکتیک، آلفا هیدروکسی اسید است که با مسدود کردن سلول‌های مرده پوست، آن‌ها را به آرامی لایه برداری کرده و بدون اسکراب کردن آن‌ها را از سطح پوست جدا می‌کند.آنچه خواهید دید پوستی صاف و شاداب است.

مواد لازم:

نصف قاشق چایخوری عسل خام
1 قاشق چایخوری ماست
¼ قاشق چایخوری و یا 2 الی 3 قطره آب خیار

دستورالعمل‌:

تمام مواد را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید و روی لب‌های تازه لایه برداری شده بمالید.
5 الی 10 دقیقه قبل از پاک کردن ماسک، پارچه نرمی که در آب خیس شده است را روی لب‌هایتان قرار دهید.
با یک مرطوب کننده یا روغن نارگیل این کار را به پایان برسانید. فراموش نکنید که قبل از رفتن به بیرون از ضد آفتاب روی لب‌هایتان استفاده کنید. این کار به محافظت از لب‌هایتان کمک می‌کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.