درمان و مراقبت از پوست

لیست بیشترین درخواست ها برای ورزش صورت

لیست ده گانه ای که بیشتر مورد در خواست قرار گرفته است

1- لب های نازک و سخت
با افزایش سن لب ها و ناحیه اطراف آن نازک و خشک می شوند. از عوامل ایجاد کننده آن می توان فشارهای عصبی،کشیدن سیگار، اشعه خورشید و عادات حرکتی صورت را نام برد.خط های ایجاد شده در لب ها و اثرات فرو رفتگی آن می تواند سن شما را سالها بیشتر نمایش دهد و از زیبایی شما بکاهد.خبر خوب این است که می توانید این وضعیت را بهبود بخشید. با ورزش های صورت می توان عضلات اطراف دهان را ساخت و لبانی بر جسته تر و ظاهری جوان تر به صورت داد.

2- غبغب آویزان شده
حتی در سن 30 سالگی و یا بیشتر آرواره شروع به افتادن می کند و اصطلاحا لغ می زند و نتیجتا قیافه ای شبیه به قیافه مادر بزرگ ها ایجاد می شود. با قوی کردن عضلات آرواره و گردن می توان حالت آرواره ها را حفظ کرد که به دنبالش اعتماد به نفس مجددا به شخص بر می گردد.این ورزش حتی در صحبت کردن هم به شخص اعتماد به نفس می دهد. با انجام این ورزش می توان از بزرگ شدن غبغب جلوگیری کرد.

3-ابروان افتاده
هنگامیکه عضله دور چشم ضعیف میشود، ابرو شروع به افتادن می کند که این وضعیت از نیم رخ بیشتر مشهود است. بوسیله ورزش دادن عضلات، ابرو بصورت طبیعی بالا کشیده می شود. همچنین می توان با قوی کردن عضله بسیار کوچک ولی مهم پلک بالایی چشم،حالت چشم را جوان تر نمایش داد تا صورت حالتی هوشیارتر و زنده تر پیدا کند.

4-پلک های افتاده
حتی اگر شما مشهورترین ستاره سینما و یا ملکه زیبایی هم باشید راه فراری از پایین افتادن پلک ها ندارید. گاهی وراثت هم سبب ایجاد نواری در بالای چشم شده که در بعضی مواقع پلک مانند روکش بر روی چشم می افتد، در این وضعیت سن فرد دو برابر به نظر می رسد. با ورزش دادن عضلات کوچک پلک ها، چشمانی بزرگتر و گردتر و ظاهری آگاه تر و سر حال تر پیدا کرده و با خون رسانی بیشتر به این ناحیه، چشمانتان براق تر شده و چشمانی شبیه به ستاره ها پیدا می کنید.

5- معایب بینی
بندرت کسی از بینی اش راضی می باشد. با افزایش سن بینی چه کوچک یا بزرگ، بلند یا کوتاه بزرگ تر می شود. با شل شدن عضلات گونه فضایی خالی در اطراف بینی پدیدار می گردد. نیروی جاذبه سر بینی را به طرف پایین می آورد و ماهیچه های اطراف دهان هم که خاصیت الاسیتکی خود را از دست داده اند، به شل شدن بینی کمک می کنند. بهترین کار برای محکم نگه داشتن بینی قوی کردن عضله کوچک بینی که در زیر سوراخ های بینی قرار دارد می باشد. ورزش دادن روزانه این عضله سبب بهبودی شکل بینی و سفت شدن دهان و جمع و جور شدن لب بالایی می شود.

6- چین خوردن گردن
حتی جوانان می توانند گردنی با پوست شل و چین خورده داشته باشند که در اثر قرار گرفتن در برابر نور خورشید، رژیم غذایی نا کافی و کمبود ورزش پیش می آید. بالا رفتن سن هم وضع را وخیم تر می کند. پوست گردن به جهت حساس بودن، سن را بیشتر از دیگر نواحی بدن نمایش می دهد و این مسئله در افرادیکه گردن باریک دارند حادتر می شود. با ورزش دادن این عضلات می توانید سایز عضلات گردن خود را تغییر و وضعیت آن را بهبود بخشید.

7- گونه های خوابیده و صاف
سن و نیروی جاذبه سبب صاف شدن عضله های گونه شده و با کوچک شدن عضله گونه، انحنای صورت از بین رفته و حالت یک میز را پیدا می کند و نتیجتا چهره ای مسن تر و خسته تر حاصل می شود. با ورزش گونه عضلات پمپ شده و عارض صورت مشخص تر می گردد. بیشتر مشتری های من عاشق این ورزش می باشند. با این ورزش حتی می توان جبران کمبود ساختار استخوانی را هم کرد. بعد از چند ماه ورزش کردن گونه ها کاملا برجسته و قوی می شوند. زمانیکه به سن 30 سالگی نزدیک می شویم صورت همراه با بدن و مغز بالغ شده و هر کدام با تاثیر بر روی یکدیگر ظاهری منحصر به فرد به ما می دهد. هر فردی سه گونه از خط های صورت را دارد با درک چگونگی تفاوت های این خط ها شما قادر به تصحیح اثرات تخریبی بر صورتتان خواهید بود.

8- خط های بوجود آمده ناشی از حالات عادتی صورت
عکس العمل های احساسی به وقایع می تواند در صورت ما بصورت خط هایی ثبت شوند. البته تمام این خط ها بد نیستند زیرا که اینها سبب تمایز های فردی می شوند. با ورزش های صورت عضلات زیرین پوست محکم شده و می توان خط های نا خواسته را بر طرف کرد.

9- چروک های ایجاد شده در خواب
خط هایی که در صورت به هنگام خواب بوجود می آید دشمن ما در شب می باشد. عضلات صورت حتی در خواب می خندند و یا اخم می کنند. با خوابیدن دستها در زیر گونه و یا انداختن دست ها بر روی صورت و یا با صورت خوابیدن بر روی متکا، سبب ایجاد خط هایی در گونه می شویم که با ورزش گونه رفع می شوند.

10- چروک های ناشی از تحلیل عضلات
تنها عضلات شکم نیستند که با افزلیش سن شل می شوند بلکه عضلات صورت هم از این قانون مستثنی نیستند. با افزایش سن، عضلات ضعیف شده و ذخیره کلاژن کم می شود، از طرفی نیروی جاذبه هم عامل کمک کننده دیگری است تا پوست شل شود، چروک ها حاصل این روند هستند. با ورزش منظم، تمام عضلات صورت روی فرم باقی می ماند.

حالا شما لیست مواردیکه ضد ساختار صورت هستند را دارید. وقت آن شده که لیست را پر کرده و ببینید چه مواردی را می خواهید بهبود بخشید. برای این منظور به یک برنامه ورزشی احتیاج دارید، سپس می توانید نتایج به دست آمده را بعد از انجام ورزش ها با مقایسه عکسها مشاهده کنید.
1- لب های نازک و سخت
2- غبغب آویزان شده
3- ابروان افتاده
4- پلک های افتاده
5- معایب بینی
6- چین خوردن گردن
7- گونه های خوابیده و صاف
8- خط های بوجود آمده ناشی از حالات عادتی صورت
9- چروک های ایجاد شده در صورت
10-چروک های ناشی از تحلیل عضلات

مدتی بر روی این لیست فکر کرده و چنانچه خواهان تغییر تمام موارد لیست ده گانه هستید نگران نباشید، چون شما تنها کسی نیستید که خواهان تغییر تمام موارد لیست می باشید.

دکتر بهمن محمدی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.