ماسک های زیبایی صورت

بهترین دستورهای خانگی در درمان چین و چروک

بهترین دستورهای خانگی در درمان چین و چروک

بیشتر خانم ها از ایجاد چین و چروک در صورت وحشت می کنند از این رو بسیار کنجکاوند تا راه های مختلف را در درمان آنها پیش بگیرند و از چروک پیشگیری کنند و یا انها را کاهش دهند. بسیاری از کرم های خانگی  به دلیل وجود مواد تشکیل دهنده طبیعی در آنها موثرتر از کرم های موجود در بازار می باشند.
توجه داشته باشید از کرم های ضد چروکی که حاوی متانول، الکل اتیل، و اتانول و .. هستند استفاده نکنید زیرا برای پوست مضر هستند.

ماسک فوق العاده در بهبود چروک

آب پرتقال، بلغور جو دوسر، آب تمشک، زرده تخم مرغ و روغن زیتون برای پوست بسیار مفید هستند. همه این مواد را آماده کنید. 2 قاشق غذاخوری بلغور جوی دو سر + 1 قاشق غذاخوری از آب پرتغال و تمشک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و 2 زرده تخم مرغ را به آنها اضافه کنید و خوب بهم بزنید و سپس بر روی پوست خود بگذارید.
به مدت 20 – 25 دقیقه روی پوست بگذارید و پس از آن که کاملا بر روی پوست خشک شد با آب ولرم بشورید ، از سفیده تخم مرغ ها می توانید در درمان چروک زیر چشم استفاده کنید.

مصرف غذاهای مغذی
انتی اکسیدان از ایجاد چین و چروک ها جلوگیری می کنند و از بروز چروک های سطحی پوست جلوگیری می کند. ویتامین C ، ویتامین A و امگا – 6 اسید لینولئیک در مبارزه با چین و چروک ها موثرند اگر می خواهید از شر چین و چروک ها راحت شوید این مواد مغذی را در غذای روزانه خود جای دهید.
مصرف این مواد به صورت منظم باعث تسریع بخشیدن به کلاژن سازی پوست می شود و بافت های پوست بهبود می یابند و در نتیجه چین و چروک کاهش می یابد.

استفاده از روغن گل کالاندولا
استفاده از روغن استخراج شده از این گل حاوی ترکیب مرطوب کننده طبیعی است همچنین مطالعات نشان داده که استفاده از روغن این گل باعث تولید کلاژن می شود.
برای رفع چین و چروک صورت پوست خود را با این روغن ماساژ دهید حداقل 2 بار در روز . توصیه می شود ماساژ را در صبح و دیگری در شب هنگام خواب انجام دهید.

ماساژ صورت با روغن کرچک
ماساژ صورت به صورت منظم می تواند کمک بزرگی به کاهش چین و چروک صورت کند و دلیل آن هم تاثیر ماساژ در تقویت و محکم شدن عضلات صورت است ماساژ باعث می شود پوست شما جوانتر بماند.
روغن کرچک می تواند در این امر موثر باشد پوست شما را هنگام ماساژ نرم و انعطاف پذیر می کند و چروک ها و خطوط سطحی را از بین می برد.

مصرف میوه هایی از خانواده مرکبات
مرکبات نقش کلیدی در جوان نگه داشتن پوست و کاهش چین و چروک دارند ، لیموها ، پرتغال ، مرکبات حاوی ویتامین C و سایر انتی اکسیدان ها در حفظ پوست مفیدند.
تهیه و ترجمه اختصاصی : Be3t.ir

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.