درمان و مراقبت از پوستسلامت در دوران قبل و بعد از بارداری

مراقبت های پوستی خانم های باردار در زمستان

بارداري به اين معني نيست که خودتان را فراموش کنيد. اگر در زمستان باردار شده‌ايد بايد بدانيد سرما از يک سو و هورمون‌هاي بارداري از سوي ديگر مي‌توانند سبب خشکي پوست شما شوند. پوست زنان باردار حساس‌تر است!خستگي، کمبود خواب، تغييرات هورموني و … مي‌تواند نرمي و لطافت پوست و حتي رنگ چهره را تغيير دهد. در کنار اين مسايل هواي سرد زمستان زيبايي پوست را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد. از آنجايي که در دوران بارداري پوست حساس است لازم است خانم‌ها از پوست خود در برابر عوامل خارجي از جمله باد و خورشيد حفظ کنند. اگر طبيعت پوست شما خشک است افزايش هورمون‌ها مي‌تواند خشکي پوست را افزايش دهد. پوست لب‌ها نيز در خانم‌هاي باردار به ويژه در زمستان بسيار حساس است و ممکن است ملتهب شده يا پوسته‌پوسته و بي‌رنگ شوند.کرم مرطوب‌کننده فراموش نشودبراي آنکه پوست شما زيبا و سالم بماند لازم است اولا از آن در برابر تهاجمات خارجي محافظت کنيد و ثانيا آن را تغذيه کنيد. اگر کرم مرطوب‌کننده‌اي که در حال حاضر استفاده مي‌کنيد کفايت نمي‌کند از يک کرم غني‌تر و بهتر استفاده کنيد. استفاده از کرم‌پودرهاي سنگين در دوران بارداري صحيح نيست. بهتر است کرم‌پودر سبکي را انتخاب کنيد که اجازه دهد پوست شما نفس بکشد لوسيون‌هاي تميزکننده و صابون‌هاي پاک‌کننده حاوي الکل را کنار بگذاريد زيرا ممکن است سبب تحريک پوست شما شوند. بهترين همراه پوست شما روغن‌هاي گياهي‌اند. به ياد داشته باشيد که بعد از هر بار حمام لازم است بعد از خشک کردن پوست از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنيد.از آفتاب بپرهيزيددر طول دوران بارداري نبايد استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش کنيد. اين نوع کرم نه تنها پوست شمارا در برابر اشعه‌هاي مضر آفتاب حفظ مي‌کند بلکه مانع از بروز ماسک بارداري مي‌شود. در زمستان نيز حتما از ويتامين AD روي لب‌هايتان استفاده کنيد و به اندازه کافي آب، ويتامين و اسيدهاي چرب مصرف کنيد تا پوست شما خشک نشود و آسيب نبيند.

منبع: parents

بارداري به اين معني نيست که خودتان را فراموش کنيد. اگر در زمستان باردار شده‌ايد بايد بدانيد سرما از يک سو و هورمون‌هاي بارداري از سوي ديگر مي‌توانند سبب خشکي پوست شما شوند.

پوست زنان باردار حساس‌تر است!خستگي، کمبود خواب، تغييرات هورموني و … مي‌تواند نرمي و لطافت پوست و حتي رنگ چهره را تغيير دهد. در کنار اين مسايل هواي سرد زمستان زيبايي پوست را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد. از آنجايي که در دوران بارداري پوست حساس است لازم است خانم‌ها از پوست خود در برابر عوامل خارجي از جمله باد و خورشيد حفظ کنند. اگر طبيعت پوست شما خشک است افزايش هورمون‌ها مي‌تواند خشکي پوست را افزايش دهد. پوست لب‌ها نيز در خانم‌هاي باردار به ويژه در زمستان بسيار حساس است و ممکن است ملتهب شده يا پوسته‌پوسته و بي‌رنگ شوند.کرم مرطوب‌کننده فراموش نشودبراي آنکه پوست شما زيبا و سالم بماند لازم است اولا از آن در برابر تهاجمات خارجي محافظت کنيد و ثانيا آن را تغذيه کنيد. اگر کرم مرطوب‌کننده‌اي که در حال حاضر استفاده مي‌کنيد کفايت نمي‌کند از يک کرم غني‌تر و بهتر استفاده کنيد. استفاده از کرم‌پودرهاي سنگين در دوران بارداري صحيح نيست. بهتر است کرم‌پودر سبکي را انتخاب کنيد که اجازه دهد پوست شما نفس بکشد لوسيون‌هاي تميزکننده و صابون‌هاي پاک‌کننده حاوي الکل را کنار بگذاريد زيرا ممکن است سبب تحريک پوست شما شوند. بهترين همراه پوست شما روغن‌هاي گياهي‌اند. به ياد داشته باشيد که بعد از هر بار حمام لازم است بعد از خشک کردن پوست از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنيد.از آفتاب بپرهيزيددر طول دوران بارداري نبايد استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش کنيد. اين نوع کرم نه تنها پوست شمارا در برابر اشعه‌هاي مضر آفتاب حفظ مي‌کند بلکه مانع از بروز ماسک بارداري مي‌شود. در زمستان نيز حتما از ويتامين AD روي لب‌هايتان استفاده کنيد و به اندازه کافي آب، ويتامين و اسيدهاي چرب مصرف کنيد تا پوست شما خشک نشود و آسيب نبيند.منبع: parents

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.