خواص درماني گیاهان و میوه هاماسک های زیبایی صورت

ماسک گیاهی صورت

گياهان دارويي معمولا به تنهايي و يا همراه دو يا چند گياه دارويي ديگر، دردرمان بيماري ها مورد استفاده قرار مي گيرد. در هر حال رعايت نکاتي چند در استفاده از گياهان دارويي ضروري است تا تاثير گذاري آنها نمايان شود. بهتر است کليه گياهان دارويي قبل از استفاده خرد شوند تا حلال مورد نظر که معمولا آب مي باشد، بتواند در سلولهاي گياهي نفوذ کرده و مواد موثر و درماني گياه را در خود حل کرده و قابل استفاده براي درمان نمايد. برخي از دانه هاي دارويي مانند دانه اسفرزه، بدون خرد کردن مصرف ميشود. از سوي ديگر، چون داروهاي گياهي به صورت جوشانده، دم کرده و يا خيسانده تهيه مي شوند، بهتر آن است که براي يکبار مصرف تهيه شوند و روزانه دو تا سه بار مورد استفاده قرار گيرند.

اما مي توان مصرفي يک روز را تهيه کرد و در جاي خنک نگهداري نمود و زماني که مصرف دارو به صورت عصاره، تنطور يا اسانس تجويز مي گردد، بهتر است که در تهيه آنها دقت نظر بيشتري توسط فرد صورت گيرد. زيرا تهيه اين داروها مستلزم داشتن صبر و دقت بيشتر مي باشد.

کليه داروهايي که براي درمان زخم ها، سوختگي ها، ناراحتي هاي پوستي و به طور کلي براي استعمال خارجي تجويز گرديده، بايد از محل هاي معتبر و شناخته شده تهيه شده باشد و در تهيه و تجويز دارو بايد سعي شود که همواره گياهاني مورد استفاده قرار گيرند که از لحاظ تجربي، خواص درماني آنها به ثبت رسيده باشند و در حدي تجويز گردد که درمان، کامل گردد.

علت عمده تحقيق بر روي گياهان که از قرن ها پيش صورت گرفته است اثرات درماني و بي ضرري آنها مي باشد، که در طول سالهاي متمادي به اثبات رسيده است. از سوي ديگر اهميت دوچندان اين گياهان ، در اين است که همراه با ماده موثر اصلي درمان، در گياه مواد موثر ديگري که داراي اثرات درماني مي باشند نيز وجود دارد، که اثر معالجه را تشديد نموده و حتي در بسياري از موارد از سموم و اثرات ناخواسته آن جلوگيري مي نمايد.

استفاده از گياهان دارويي به عنوان يک عامل عملي تجربه شده مي تواند از بروز بسياري از بيماري ها و گسترش و عواقب وخيم آن بکاهد و به عنوان يک عامل درماني طبيعي و بي ضرر، مورد توجه باشد. آنچه که در طب سنتي و گياه درماني مورد نظر مي باشد استفاده صحيح و دقيق و بجا از گياهان است. که اميدوارم شما عزيزان در اين مورد دقت لازم را به عمل بياوريد تا نه تنها بيماري درمان شود بلکه هميشه سالم و سلامت بمانيد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.