ماسک های زیبایی صورت

11 ماسک ميوه ای محافظ پوست

ماسک ها، موادي است که به طور معمول از محصولات طبيعي درست مي شود و براي پاک کردن پوست،خارج کردن مواد زائد از منافذ پوستي،افزايش جريان خون و تغذيه پوست به کار مي رود و بين 20 تا 30 دقيقه بايد روي پوست بماند و بعد از آن، پوست را با آب پاک کرد.يا به جاي آب از پنبه آغشته به گلاب براي برداشتن ماسک از روي پوست بهره گرفت.هر يک از ماسک هاي گياهي طرز تهيه و خواص ويژه اي دارد که به چند نمونه از انها اشاره مي شود:ماسک گلابي
يک عدد گلابي را خرد کنيد و به تمام سطح پوست بماليد.اين ماسک براي پوست هاي چرب بسيار مناسب است.

ماسک هلو
سه چهار عدد هلو که هسته آن جدا شده باشد، خوب خرد کرده و با يک زرد تخم مرغ و يک قاشق غذاخوري پودر جوانه گندم خوب مخلوط کنيد و به صورت و گردن بماليد.

ماسک مناسب براي صورتي که جوش دارد
يک قاشق غذاخوري آرد جو، يک قاشق غذاخوري آرد ذرت و يک سفيده تخم مرغ تهيه و آنها را با همديگر خوب مخلوط ساخته و روي صورت پهن کنيد و وقتي کاملاً خشک شد صورت را بشوييد.

ماسک پرتقال
يک پرتقال را پوست کنده و هسته و پرده ها و پوست هاي نازک آن را جدا کرده و گوشت پرتقال را به مدت نيم ساعت بر روي پوست صورت بگذاريد و سپس صورت خود را با آب سرد بشوييد.اين ماسک بيشتر براي درمان جوش هاي غرور جوان مؤثر است و به کساني که پوست خشک دارند.مصرف آن توصيه نمي شود.

ماسک آلو براي پوست هاي چرب
تعداد هشت تا ده عدد آلوي قرمز که هسته آن جدا شده باشد.تهيه کنيد و سپس با افزودن 10 قطره روغن بادام خوب با يکديگر مخلوط مي کنيم.بعد آن را به مدت 25 دقيقه روي صورت گذاشته و سپس با آب بشوييد.
استفاده از اين ماسک براي کساني که پوست چرب دارند مناسب است.

ماسک مناسب براي بسته شدن منافذ
يک قاشق چايخوري آب ليمو، و يک عدد تخم مرغ را خوب بهم زده و به صورت ماليده و منتظر بمانيد تا خشک شود و سپس، صورت را بشوييد.

ماسک براي پوست هايي که چرب زايد دارد
بيشتر از نصف فنجان سرکه و به همان اندازه آب را با هم مخلوط کرده و در يک ظرف در بسته بريزيد و در يخچال نگه داريد.از اين محلول روي صورت ماليده و بعد از خشک شدن پوست را بشوييد.

ماسک عسل براي پوست هاي معمولي
دو قاشق غذاخوري عسل را با دو قاشق غذاخوري جوانه گندم آسياب شده مخلوط کرده،به روي پوست بماليد و بعد از 20 دقيقه آن را بشوييد.

ماسک براي رفع چروک دور چشم
يک عدد سفيده تخم مرغ و دو قاشق غذاخوري روغن زيتون را خوب با هم مخلوط کرده و به اطراف چشم بماليد و پس از 20 دقيقه آن را با شير بشوييد و بعد صورت را با آب ولرم تميز کنيد اين ماسک را مي توان به صورت يک روز در ميان مورد استفاده قرار داد.

ماسک براي لطافت و شادابي پوست
مقداري نعناع را له کرده و آب آن را بگيريد و با سفيده تخم مرغ کاملاً به هم بزنيد سپس چند قطره آب ليموي تازه به آب اضافه کنيد و بگذاريد نيم ساعت روي صورت باقي بماند و سپس صورت را با آب سرد بشوئيد.

کرم طبيعي براي شادابي پوست
20 گرم عسل، 30 ميلي ليتر روغن سويا و 80 گرم اوسرين تهيه کرده، روغن سويا را با کمک يک کاردک چوبي به اوسرين اضافه کنيد و سپس عسل را به آن بيفزاييد.مواد موجود در عسل موجب رفع افتادگي پوست مي شود و آن را ترميم کرده و شادابي دوباره به آن مي بخشد.
منبع:نشريه خانواده، شماره 394

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.