رنگ کردن مو

دلایل سفیدی موهای سر و رنگ نگرفتن آنها

این روزها سفید شدن مو در سنین کم بسیار شایع شده است. سفید شدن مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها زمینه ارثی است. البته بیماری‌هایی مثل ویتیلیگو نیز می‌تواند عامل سفیدی مو باشد. این بیماری‌ علاوه بر موها، پوست و بعضی از نواحی بدن را هم سفید می‌کند. از عوامل مهم دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد تغذیه غلط است. کمبود ویتامین‌هایی مثل ویتامین های گروه B و کمبود روی و سلنیوم در سفید شدن مو موثر است.

اگر سفید شدن مو زمینه ارثی داشته باشد، درمان دارویی تاثیری در جلوگیری از سفید شدن آن ندارد، ولی چنانچه سفید شدن مو به دلیل بیماری یا تغذیه نادرست باشد، با درمان دارویی می‌توان از سفید شدن بیشتر آن جلوگیری کرد.

به هر حال یکی از دلایل مهم و انگیزه اصلی اغلب مردم برای رنگ کردن موها، مخفی کردن همین موهای سفید است. حتما شما هم با افرادی برخورد کرده‌‌اید که می‌گویند نمی‌دانم چرا موهای سفیدم، پس از چند بار شستشو رنگ‌اش را از دست می‌دهد، یا برخی می‌گویند تار موهای سفیدم رنگ نمی‌گیرند. در واقع باید بگوییم که موهای سفید، به ویژه در برخی از نقاط سر مثل اطراف شقیقه‌ها در برابر رنگ مو مقاوم هستند، یا به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند.

موهای سفید مقاوم

برخی از موهای سفید به ویژه موهای زبر و کلفت و خاکستری رنگی که در اطراف شقیقه‌ها می‌رویند، در برابر رنگ مو مقاوم هستند یا در مقایسه با سایر موهای سفید به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند.

برای رنگ شدن این گروه‌ از موها به توصیه‌های زیر توجه کنید:

در زمان رنگ کردن، ابتدا رنگ را روی موهای سفید این ناحیه بگذارید تا زمان طولانی‌تری برای جذب رنگ داشته باشید.

موهای سفید باید تا 45 دقیقه آغشته به رنگ باقی بمانند.

درجه رنگ موی انتخابی خود را بالا ببرید.اگر موهای‌تان با انجام دادن اقداماتی که گفته شد و استفاده از رنگ موهای نیمه دائمی و موقتی رنگ نشد، از رنگ‌های دائمی استفاده کنید. موهای سفید هر فرد، با انتخاب رنگ موی مناسب، رنگ طبیعی خود را باز خواهد.

نگهداری از موهای تازه رنگ شده

از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده برای شست‌و‌شوی موهایتان استفاده کنید.

برای دوام رنگ مو و جلوگیری از بی‌رنگ شدن آن در برابر آفتاب،حتما از کلاه، روسری و شال استفاده کنید و موها را بپوشانید.

پیش از ورود به استخر،موهای رنگ شده را با آب بدون کلر بشویید.

از تقویت کننده‌های مو و انواع ویتامینه استفاده کنید.

موها را در زمان خیس بودن شانه نزنید و از دندانه درشت استفاده کنید.

از خشک کردن موها با حوله یا سشوار خودداری کنید.

 

اگر مو بعد از استفاده از یک پاک کننده مو قرمز شد:
برای خنثی کردن تون گرم ناخواسته ای که در مو ایجاد شده می توانیم یک رنگ با تون یا زمینه خاکستری یا بنفش به آن اضافه کنیم.
وقتی که رنگ غالب مو سفید است (بیشتر مو سفید شده ) :
از جایی که سفید ترین موها را دارد شروع کنید . رنگی با یک درجه تیره از رنگ مورد نظر تان استفاده کنید. به خاطر نبود رنگ در تارهای مو رنگی که می گذارید روشن تر به نظر می رسد.
موی رنگ شده (موی زرد کمرنگ) :
رنگدانه های طلایی یا قرمز یا کم دارد یا اصلا ندارد. بیاد داشته باشید هایلایت ها از رنگ هایی با تون های گرم ایجاد می شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.