انواع رژیم های چاقی و لاغری

مصرف قرص‌هاي لاغري موجب عصبي شدن بي‌دليل مي‌شود

يك متخصص تغذيه گفت: عصبي شدن بي‌دليل، مشكلات قلبي، مشكلات گوارشي و كاهش جذب ويتامين‌هاي غذا از عوارض مصرف قرص‌هاي لاغري است.

سيد ضياءالدين مظهري در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: داروهاي لاغري تأثيرات منفي و مخربي بر جسم و روان افراد دارد كه مي‌توان به عصبي شدن بي‌دليل، مشكلات قلبي، مشكلات گوارشي و كاهش جذب ويتامين‌هاي غذا اشاره كرد.

مظهري گفت: تأثير اين داروها بر لاغري كم و محدود است و به طور معمول در مجموع تأثير 4 يا 5 كيلوگرمي در لاغري دارد و عادات غلط غذايي را در افراد تغيير نمي‌دهد.

وي افزود: قرص لاغري با مكانيسم كاهش اشتها و جلوگيري از جذب چربي‌ها موجب كاهش وزن مي‌شود، بنابراين تأثير اين داروها محدود به زمان استفاده از آنها است و با كنار گذاشتن اين قرص‌ها اثراتشان نيز از بين مي‌رود.

مظهري اضافه كرد: 60 درصد از آمريكايي‌ها و 40 درصد از اروپاييان دچار اضافه وزن هستند. در هيچ كجاي دنيا كاهش وزن سريع، راحت و بدون دردسر حاصل نمي‌شود، زيرا اضافه وزن در درون انسان شكل گرفته بايد انگيزه كم كردن وزن نيز از درون افراد شكل گيرد.

وي ادامه داد: بالن و حلقه‌هاي معده نيز تجهيزاتي هستند كه مانع گرسنگي و تمايل به غذا نمي‌شوند و فقط سدي در برابر خوردن در افراد ايجاد مي‌كنند.

وي گفت: استفاده از بالن معده موجب برگشت اسيد معده (ترش كردن) مي‌شود كه مشكلات كوتاه مدت و خطرات دراز مدتي را متوجه فرد مي‌كند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.