ماسک های زیبایی صورت

معجونی برای روشن كردن پوست

نكته مهم در تهيه اين معجون ها سادگي روش تهيه و البته طبيعي بودن و نداشتن هر گونه ماده صنعتي/آرايشي مي باشد. تنها نكته اي كه پيش از تهيه و استفاده از اين مواد مي بايست مورد توجه قرار گيرد اين است كه در صورت داشتن آلرژي به خوردن هر كدام از اجزاي تشكيل دهنده يك معجون به جهت احتياط بهتر است از استفاده آن بر روي پوست صورت و بدن نيز خودداري شود.

 


معجوني براي روشن كردن پوست !

 

4 قاشق غذا خوري آب گوجه فرنگي، نصف قاشق چاي خوري آرد نخود ، نصف قاشق چاي خوري ماست و نصف قاشق چاي خوري زردچوبه را با هم مخلوط ميكنيم. مخلوط حاصل را به پوست ماليده و پس از 20 دقيقه با آب سرد شستشو مي دهيم.

-معجوني براي جوان سازي پوست صورت


يك آواكادو را به شكل كاملا نرم و خميري درآورده و با نصف يك فنجان خامه و پوره يك هويج پخته متوسط و نيز يك تخم مرغ زده شده و سه قاشق غذا خوري عسل مخلوط مي كنيم. سپس اين مخلوط را آنقدر ميزنيم تا كاملا يك دست شود. حال اين معجون را به پوست ماليده و بعد از 10 الي 15 دقيقه آن را پاك كرده و مي شوييم.

-لوسيوني خوشبو براي روشن كردن پوست

 

يك دسته كوچك نعناع تازه را با مقداري آب در مخلوط كن ميريزيم تا خمير نسبتا غليظي به دست آيد. سپس نصف يك فنجان آب ليموترش را به آن اضافه كرده و لوسيون به دست آمده را روي پوست صورت ماليده و بگذاريد 20 دقيقه باقي بماند. در نهايت صورت را شستشو داده و به پوست خود مرطوب كننده بزنيد.

 


-معجون شفاف سازي پوست بدن

 

به ميزان مساوي از عسل و موز له شده را با هم مخلوط و يك قاشق چاي خوري به آن دارچين اضافه كنيد و آن را خوب مخلوط نماييد. سپس آن را بر روي پوست بدن ماليده و پس از نبم ساعت پوست بدن خود را شستشو دهيد.

 


-معجوني براي خنك كردن پوست خصوصا در فصل تابستان

 

يك خيار متوسط را به همراه 100 گرم نعناع داخل مخلوط كن ريخته ومخلوط نماييد تا خمير يك دستي حاصل گردد. اين معجون را به پوست خود ماليده و پس از 20 دقيقه پوست خود را شستشو دهيد.

 

 

-معجون تقويت كننده و روشن كننده پوست

 

به ميزان مساوي از ماست ، جعفري و خيار را در مخلوط كن ريخته تا به شكل مخلوطي يك دست درآيد .آنگاه اين معجون را بر روي پوست در نواحي كه بيرون از لباس هستند ماليده و پس از 20 دقيقه با آب سرد بشوييد.

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.