درمان و مراقبت از پوست

معرفی ویتامین های لازم برای پوست

ویتامینA:
این ویتامین از تأثیر اشعه ی فرابنفش بر پوست بدن جلوگیری می ‌کند. منابع خوب ویتامین A شامل سبزی ها و میوه‌های زرد و نارنجی مثل هویج ، کدو حلوایی ، طالبی ، زردآلو ، انبه ، پرتقال و… و همچنین سبزی‌های پهن برگ مثل اسفناج و کاهو و نیز تخم‌مرغ و شیر و جگر است.

ویتامینC:
به علت خاصیت آنتی اکسیدانی زیاد خود، از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سطح پوست جلوگیری کرده، لذا از ایجاد چین و چروک در پوست پیشگیری می ‌کند و پوست را شفاف‌تر می ‌کند.
ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی ، انواع توت ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای، هندوانه ، طالبی ، توت فرنگی ، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مثل کلم بروکلی موجود است.

ویتامینD:
ویتامینD نیز با جلوگیری از تأثیر اشعه فرابنفش بر روی پوست، باعث شادابی و شفافیت پوست می ‌شود. منابع ویتامینD متفاوت‌اند. شیر و ماهی‌های روغنی منابع خوب آن‌اند.
ویتامین D بیشتر در مواد غذایی حیوانی است. روغن کبد ماهی غنی ترین منبع آن است . ویتامین D به میزان های متفاوت در کره ، زرده تخم مرغ ، خامه و جگر موجود است .
ولی روزانه 20 دقیقه پیاده‌روی در آفتاب با رعایت نکات ایمنی لازم، مثل استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، می‌ تواند نیاز روزانه ی بدن را به ویتامینD تامین کند.

ویتامینE:
ویتامینE نیز مثل ویتامینC، چون یک آنتی اکسیدان مهم است، از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سطح پوست جلوگیری می‌ کند و جلوی چین و چروک شدن پوست و پیری زودرس را می‌ گیرد.
بهترین منابع غذایی ویتامین E شامل : سبزی‌های پهن برگ مثل اسفناج و کاهو ، آجیل ، مارگارین و روغن های گیاهی مثل : روغن جوانه گندم ، سویا ، بادام ، گردو ، فندق ، ذرت ، دانه کتان و زیتون است

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.