درمان و مراقبت از پوست

معرفی 5 غذایی که برای پوست بسیار ضروری و مفیدند

خیلی وقت ها ما خانم ها حاضریم هزینه زیادی را برای زیبایی پوستمان بپردازیم کرم ها و لوسیون های گرانقیمتی که در بازار وجود دارند  تماما شیمیایی هستند .
به جای صرف هزینه برای کرم ها سعی کنید اول عادت غذایی خود را تصحیح کنید .
بدن ما منعکس کننده آنچه که می خوریم می باشد ، هر آنچه که می خوریم و یا هروزنی که داریم بر روی پوستمان تاثیر می گذارد. مطمئن باشید اگر به درستی و سالم غذا مصرف کنید تا 50 سالگی هم دارای پوستی زیبا و شاداب هستید. در این مقاله لیستی از 5 مواد غذایی ضروری برای پوست را آماده کردیم.

 

سبزیجات سبز
اغلب ما در دوران جوانی یا کودکی چقدر از سبزیجات متنفر بودیم ؟ کلم بروکلی ، اسفناج که سرشار از ویتامین A هستند زمانی حتی از خوردنش هم صرف نظر می کردیم .
ویتامین A از خشکی پوست جلوگیری می کند و همچنین از آکنه و ترک های پوستی جلوگیری می کند. مخلوط سبزیجات سبز با گوجه فرنگی و یا پاپایا  به صافی پوست کمک می کند. سبزیجات منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها برای سالم نگه داشتن پوست شما می باشند.

ماهی تن و بوقلمون
یکی ماهی و دیگری پرنده اما با منافع مشابه بر روی پوست شماست . ماهی تن سرشار امگا3 و اسیدهای چرب می باشد و از پوست شما در برابر بیماری های پوستی همچون پسوریازیس مراقبت می کند.
بوقلمون و تن ماهی هردو سرشار از آهن و روی می باشد که به تولید هموگلوبین و بهبود گردش خون کمک می کند و در نتیجه پوست شما به پوستی درخشان تبدیل می شود.

 

 

نان گندم
نان پخته شده از گندم خالص سرشار از سلنیوم و روتین می باشد که باعث ارتجاعی شدن پوست می شود. همچنین باعث ایجاد رطوبت پوست از داخل می شود.از پیری زودرس پوست جلوگیری و می کند مانع ایجاد چین و چروک پوست می شود.

محصولات لبنی
محصولات شامل پنیر و شیر و کره می باشند. این مواد چاق کننده طبیعی هستند مقدار معینی از این چربی ها برای حفظ صافی و کشیدگی و سفتی پوست مفید است.
اگر از چاقی ناشی از این محصولات می ترسید می توانید از محصولات کم چربی استفاده کنید ، محصولات کم چربی به اندازه مورد نیاز چربی لازمه پوست را دارند. شیر را به طور منظم و با سویا مصرف کنید.

میوه ها
میوه ها از جمله مرکبات مانند توت فرنگی ، پرتقال و ذغال اخته که غنی از ویتامین C و منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان هستند . میوه های خانواده مرکبات کمک به تولید کلاژن پوست می کند و باعث می شود پوست قابلیت ارتجاعی بدست آورد و از پیری زودرس پوست جلوگیری کند.
همچنین میوه ها از پوست در برابر التهاب و آسیب ناشی از اشعه مضر خورشید محافظت می کند.
در پایان مصرف روزانه 8-10 لیوان آب را به یاد داشته باشید ،‌مصرف آب از خشکی پوست جلوگیری می کند .
سعی کنید این نکات هرچند کوچک و ساده را به عادت غذایی خود ، برای رسیدن به پوست زیبا اضافه کنید.

تهیه و ترجمه اختصاصی مجله اینترنتی زندگی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.