درمان و مراقبت از مو

موهايتان را سشواري بي ضرر کنید!

سشوار يكي از لوازم برقي است كه در اغلب خانه‌ها وجود دارد و براي حالت دادن يا خشك كردن موي‌سر پس از استحمام به كار مي‌رود.

 

در گذشته پيش از اختراع سشوار از روش فر كردن براي حالت دادن مو‌ها استفاده مي‌شد؛ اما با ورود سشوار به بازار اين امكان به وجود آمد كه انواع حالت‌ها به مو داده شود و حتي مو‌ها صاف شوند.
 
امروزه خيلي از مردم اين وسيله را به كار مي‌برند و البته گروهي هم كاملا مخالف سشوار بوده و آن را دشمن مو مي‌دانند. به عقيده كارشناسان، بهترين راه براي خشك كردن مو‌ها، استفاده از حوله و سپس قرار دادن مو‌ها در معرض هواست تا به طور طبيعي خشك شوند.
 
اما در اين صورت امكان سرماخوردگي يا وز شدن مو‌ها وجود دارد كه براي بسياري آزار دهنده است؛ به همين منظور از سشوار كمك گرفته مي‌شود تا ضمن خشك شدن مو‌ها، وز آن هم به وسيله برس‌هاي مخصوص گرفته شود.
 
كارشناسان معتقدند در صورتي كه كاربران با طرز صحيح استفاده از سشوار آشنا بوده و در استفاده از آن زياده‌روي نكنند، مي‌توانند اميدوار باشند كه آسيب كمتري به مو‌هاي خود وارد مي‌كنند، چون به هر ترتيب حرارت سشوار موجب مي‌شود كه آب موجود در مو‌ها خشك شود. توجه داشته باشيد كه هيچ وقت سشوار را در داخل آب قرار ندهيد .
 
همچنين از به زمين افتادن سشوار جلوگيري كنيد زيرا در اين صورت به قسمت الکتريکي آن صدمه وارد شده و عايق‌بندي آن از بين مي‌رود، و اين امر موجب اتصال بدنه مي‌شود.
 
علاوه‌بر اين هيچگاه پشت سشوار را که پروانه خنک‌کننده در آن کار مي‌کند، به موي سر خود نزديک نکنيد. زيرا موها را جذب كرده و به دور خود مي‌پيچاند در نتيجه موتور مي‌سوزد.
 
از سوي ديگر از سشوار به صورت دائم استفاده نکنيد و از قطع و وصل كردن سريع و مداوم سشوار خودداري كنيد.
 
امروزه سشوار‌هايي به بازار آمده‌اند كه به سيستم حسگر مجهز هستند و در صورتي كه مو‌ها بيش از حد داغ شده و حرارت بسيار زياد شود به صورت خود به خود خاموش مي‌شوند.
بايد توجه داشت كه همواره سشوار در فاصله 30 سانتي‌متري مو‌ها نگه‌داشته‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.