اصول پوشيدن لباس

نارنجی رنگ سال، رنگ انرژی

موسسه کالرپنتون (Color Panton) رنگ امسال را نارنجی مایل به قرمز یا همان نارنجی به رنگ میوه نارنگی انتخاب کرده است. متخصصان این موسسه که سال گذشته رنگ فیروزه ای را برای سال ۲۰۱۱ انتخاب کرده بودند، امسال با گردشی حدود ۱۸۰درجه، رنگ نارنجی مایل به سرخ را برگزیده اند….

رنگی که به معنای بلندپروازی و تلقی کننده اعتماد به نفس است آن هم در سال ۲۰۱۲! اما چرا این رنگ انتخاب شد؟ این رنگ به چه کسانی می آید؟ به چه کسانی نمی آید؟ موضوع این هفته «مد و سلامت» را بخوانید.

● رنگی جسور و خشن

رنگ سال قبل فیروزه ای بود؛ رنگی که مدیرعامل شرکت پنتون درباره آن گفته بود: «فیروزه ای رنگ محبت و شفا، ایمان و حقیقت است و با الهام از رنگ آب و آسمان، نشاط آور و آرامش بخش و در جهان امروز برای فرار از مشکلات روزمره، رنگی بسیار امیدوارکننده است.» اما وضعیت نابسامان اقتصاد جهانی و ناامیدی حاکم بر جوامع در سال ۲۰۱۲، رنگی جسورانه تر و خشن تر را طلب می کرد؛ رنگ نارنجی مایل به قرمز!

این تن نارنجی، رنگی پرانرژی و جسورانه است و همان انرژی ای که ما برای دوباره شارژشدن و حرکت کردن به جلو نیاز داریم را در خود دارد. نارنجی نه تنها علامت انرژی و زنده دلی است بلکه نشانه هایی از قدرت و پشتکار دارد یعنی همان چیزی که باید امسال بین انسان ها طنین انداز شود تا بتوان به تغییراتی که چشم انتظارشان هستیم دست یابیم.

مدیرعامل کالرپنتون (لیتریک ایزمن) همچنین گفته است: «نارنجی می تواند افکار دلگرم کننده را در ما زنده و به فعالیت تشویقمان کند تا بتوانیم به سمت هدف های بهتری که در نظر داریم، حرکت کنیم.»

اما لیتریک ایزمن این پیش بینی درباره رنگ ها را از کجا می آورد که زیاد هم بیراه نیستند و خیلی موردتوجه طراحان و مدپوشان قرار می گیرد؟

تحصیلات و پیشینه لیتریک ایزمن در رشته روان شناسی است و همین مساله باعث شده تا او بتواند به خوبی فرهنگ رنگ ها را با توجه به مشخصات زمان معنی کند.

اما به جز او، متخصصان دیگر در این زمینه توضیح می دهند: «رنگ نارنجی مایل به قرمز القاکننده امیدواری و خوش بینی است که در نتیجه پیوند «احساس سرزندگی حاصل از آدرنالین تولید شده توسط رنگ قرمز» و «دوستی و گرما و پختگی رنگ زرد» است.

اما هنوز هم شاید متقاعد نشده باشید که چگونه می توان رنگی را تعیین کرد که بیانگر وضعیت یک سال باشد؟

باید بگوییم کارشناسان موسسه پنتون هر ساله به دنبال رنگی می گردند که تحت تاثیر صنایع مختلف است. آنها با استفاده از بررسی روند وقایع جهان و نیز روان شناسی حالت روانی انسان ها در سال پیش رو به این تشخیص می رسند که کدام رنگ می تواند رنگ سال باشد.

خیلی جالب است بدانید که رنگ سال قبل از اینکه مد، فیلم، تکنولوژی، هنر، طبیعت و حالت های اجتماعی و اقتصادی افراد را تحت تاثیر قرار بدهد، خودش از آنها الهام می گیرد.

● این رنگ به کجا می آید؟

افرادی که معمولا رنگ سال استفاده می کنند، می توانند نارنجی را در جای جای زندگی خود به کار ببرند؛ از رنگ لباس ، وسایل آرایشی، جواهرات، دکوراسیون منزل و… گرفته تا حتی رنگ ماشین!

اما برای کسانی که کمتر سرسپرده مد هستند، رنگ نارنجی برای روح بخشیدن به خانه می تواند در رنگ دیوار اصلی اتاق به کار رود یا در رنگ بالش و پتوهای روی تختخواب تا انرژی رنگ نارنجی وارد فضای اتاق شود و به خانه طراوت و سرزندگی ببخشد.


منبع

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.