آموزش و نکات آرایش

نکات مهم درباره تثبیت کردن آرایش صورت

آرايش مناسب ، آرايشي است که در اثر گرما و رطوبت به هم نريزد

بابي براون آرايشگر معروف در زمينه تثبيت آرايش صورت در گرما و رطوبت زياد برخي و در مجالس،توصيه هايي براي شما دارد. او ميگويد آرايشي که تثبيت نميشود تاثير نامطلوبي بر آرايش صورت و زيبايي چهر? شما مي گذارد. در اين شرايط، گويي آرايش بر صورت سنگيني مي‌کند و گاهي هم? نقوش آرايشي روي صورت در ميان? روز آب مي شوند و پايين مي ريزند. اهميت ندادن به بهم ريختگي آرايش کار پسنديده اي نيست ؛ براي رفتن به سر کار يا شرکت در مراسمي خاص مثل جشن ازدواج، داشتن ظاهري آراسته و آرايشي مناسب و حفظ آن ضروري است. براي حفظ طراوت صورت آرايش شده در هواي خيلي گرم، مي‌توانيد ضمن استفاده از لوازم آرايش ضدآب و ضد گرما از نکات و راهنمايي هايي که در ذيل بدانها اشاره شده است نيز استفاده کنيد.

کرم مرطوب کنند? رنگي
از کرمهايي که کمترين رنگ را دارند استفاده کنيد. کرمهاي مرطوب کننده با رنگهاي روشن بهترين انتخاب براي پوشش صورت است. از کرمي استفاده کنيد که SPF ( فاکتور محافظت در برابر آفتاب) آن از 15 به بالا باشد و رنگ کرم مرطوب کننده را نزديکترين رنگ به رنگ پوستتان انتخاب کنيد. يکي از کرم هاي مرطوب کننده مناسب که حاوي مواد ضد آفتاب نيز هست.

کرم پودر خشک

کرم پودر خشک براي تابستان که معمولا” پوست کمي چرب تر مي شود، مناسب است. در بسياري از مواقع اين کرم پودر بر کرم پودر چرب و مايع ارجحيت دارد – حمل اين کرم پور راحت است چون نمي ريزد و شما مي توانيد آن را در کيف آرايش، همراه خوتان داشته باشيد__ همچنين در ساخت اين کرم پودر، از مواد مات و بدون جلايي استفاده شده است که چربي مازاد پوست را جذب مي کند.

پنکک مات
پنکک مات براي تابستان بسيار مناسب است چون برق ناشي از چربي پوست را مي گيرد. از اين پنکک مي توانيد فقط روي نقاط چرب پوست استفاده کنيد مثل پيشاني، بيني و چانه.

کاغذ خشک کن
اين کاغذهاي خشک کن يکبار مصرف هستند و چربي هاي اضافي روي پوست را بر مي دارند. شما مي توانيد هر چند بار که نياز پيدا کرديد از اين کاغذها استفاده کنيد چون ضرري براي پوست ندارند.

در مورد چشمها، گونه ها و لب ها
استفاده از پنکک، به عنوان آستر آرايش چشم

قبل از آرايش چشم، روي پلکهاي خود پودر پنکک بزنيد تا آرايش روي آن تثبيت شود. با اين کار چربي پوست گرفته مي شود و پوست آماده مي شود تا سايه روي آن زده شود. سعي کنيد به جاي سايه هاي کرمي از سايه هاي پودري استفاده کنيد؛ چون سايه هاي کرمي معمولا” حاوي کرم هاي نرم کننده هستند و دوام زيادي ندارند.

خط چشم هاي ژله اي و مايع
اين خط چشم ها ضدآب هستند و روي پوست پخش نمي شوند. مي توان گفت مثل چسب روي پوست مي چسبند و به ويژه براي روزهاي گرم تابستان بسيار مناسب هستند. در هواي مرطوب و گرم، اين نوع خط چشم جايگزين بسيار مناسبي براي مداد چشم است که معمولا” چرب است و با رطوبت و گرمي هوا روي پوست پخش مي شود.

رژ گونه
اگر پوست خيلي چربي داريد، از رژ گون? خشک استفاده کنيد و اگر پوست خشک يا معمولي داريد، از رژگون? پودري استفاده کنيد. از رژگونه هاي کرمي، که حاوي کرم نرم کننده هستند و در گرماي هوا سرازير و پخش مي شوند استفاده نکنيد.

خط لب
هر رژ لبي با هر ويژگي و مارکي در صورتي روي لب پايدار خواهد ماند که قبل از آن روي لبها، خط لب کشيده شود. خط لب مرزي را روي لب مشخص مي کند که رنگ رژلب از آن بيرون نمي زند و پخش و پاک نمي شود. سعي کنيد از خط لب همرنگ با رنگ طبيعي لبهايتان استفاده کنيد. حتما” خط لب را قبل از رژ لب بزنيد به اين ترتيب که خطي دور لبها بکشيد و سپس روي لبها را نيز کمي خط لب بکشيد و بعد رژ لب يا برق لب بزنيد.

از رنگهاي تابستاني استفاده کنيد
براي آرايش چشمها از سايه هايي که رنگ هاي تابستاني را تداعي مي کنند استفاده کنيد، مثل سبز نعنايي، آبي آسماني يا صورتي روشن. از همان سايه اي که روي پلکها زده ايد يک لايه از ريشه تا نوک مژه ها بزنيد و بعد دو لايه ريمل روي آن بزنيد.
روي پوستتان را با پودر براق و درخشان با تن شامپاني يا برنز، هاي لايت زيبايي بزنيد. روي گونه ها را نيز از همين رنگ رژ گونه بزنيد تا رنگ پوست شما يکنواخت و هماهنگ گردد.
استفاده از برق لب هاي که رنگ سرد دارند مثل برق لب صورتي، هلويي يا قرمز-صورتي درخشش و زيبايي رژ لب را روي لبها، دوچندان مي کند. همچنين مي توانيد با استفاده از يک سوآب کمي رنگ روغني شفاف روي رژ لب خود بزنيد .اثر اين رنگ هاي روغني روي لب مثل اثر برق لب است.

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.