آموزش و نکات آرایش

همه چیز در مورد آرایش ابرو

زيبا ساختن ابروان ميتواند تغيير شگفت انگيزي در ظاهر شما ايجاد كند. منظور من فقط تغيير سبك ظاهر نيست، بلكه حالت چهره شماست. ابرواني كه شكل زيبايي دارند مانند قابي براي چشمان شما هستند، درست مانند موهاي آرايش كرده كه قاب چهره است و قاب عكس كه زيباساز يك نقاشي زيبا ميتواند باشد.
اقراق نيست اگر بگوييم كه شكل ابرو ميتواند به ظاهر شما جلوه دهد و يا جلوه آن را از بين ببرد. طراحي و درست كردن ابروها دقيقا مثل انتخاب عينك بروي صورت ميباشد كه اگر ابروها به فرم صورت نخورند فرم صورت بهم خورده و شكل انرا را تغيير ميدهند. شكل و فرم مورد دلخواه همه اصولاشكل بيضي است كه بيشترين در صد افراد سعي بر اين دارند كه فرم صورت خود را به اين فرم در اورند. كه اين نكته در ارايش تكميلي و ترميمي اجرا ميشودكه اكثر خانمها اين نكته را ناديده مي گيرند.
داشتن ابروهاي زيبا
ميتوانيد براي كم كردن درد روي ابرو كمبرس يخ بگزاريم. قبل از شروع، نكات زير را بياموزيد:

ابروان شما از كجا بايد آغاز شوند؟
مداد را در كنار بيني به صورت عمودي نگه ميداريم نقطه طلاقي مداد با ابرو، همان محل شروع ابرو شماست.

بلندترين نقطه ابرو بايد كجا باشد؟
مدادي را در كنار بيني به سمت قسمت خارجي عنبيه چشم (قسمت رنگي چشم) نگه داريد . محل طلاقي مداد با ابرو، محل بلندترين نقطه ابروي شما را مشحص ميشوند.

نقطه پاياني ابرو كجاست؟
مدادي را طوري نگهداريد كه امتداد آن از كنار گوشه خارجي چشمتان بگذرد. محل طلاقي مداد با ابروي شما دقيقا نقطه پاياني ابروي شماست.

شكل درست ابرو را پيدا كنيد؟
وقتي به ابروي خودتان نگاه ميكنيد، بايد دو خط مرئي وحود داشته باشد. يكي از نقطه شروع ابرو تا بلندترين نقطه ابرو و دومي از بلندترين نقطه ابرو تا نقطه انتهاي ابرو. اين خطوط بايد ممتد و بدون قطعي باشند و در انتها نازك شود.

(نكته)
اگر تا كنون ابرويتان را برنداشته ايد، بگذاريد اولين بار يك شخص متخصص اين كار را براي شما انجام دهد و ابرويتان را شكل بدهد. و همچنين اين را به ياد داشته باشيد كه هميشه در جهت رشد مو ابروانتان را برداريد. اين مسئله درد ناشي از كنده شدن مو را كم ميكند..
چگونه ابروانتان را برداريد؟
ابروانتان را به سمت بالا برس بكشيد و با قيچي ابرو قسمتهاي اضافه آن را قيچي كنيد. سپس، روي شكل و كمان ابرويتان كار كنيد. به ياد داشته باشيد كه فاصله بين ابروان شما بايد به اندازه پهناي چشمتان باشد. و بخش داخلي ابرو بايد از بالاي سوراخ بيني آغاز شود. براي اينكه اين نقطه به راحتي مشخص شود، مدادي را در كنار بينيتان به سمت بالا به صورت عمودي نگه داريد تا نقطه ابتداي ابرو مشخص شود.
براي اينكه طول ابرويتان مشخص شود، مداد را از كنار ابرو طوري نگهداريد تا امتداد آن از كنار گوشه خارجي چشمتان بگذرد و به ابرويتان برسد. به اين ترتيب نقطه پاياني ابرو مشخص ميشود. سپس، بايد مشخص كنيد كه بالاترين نقطه ابرو يا كجاست.
براي اين كار مداد را در كنار بيني قرار هيد تا امتداد آن از كنار قسمت خارجي عنبيه چشم بگذرد و به ابرو برسد.اين كار را روز قبل از مهماني انجام دهيد چون اثار سرخي را بسختي ميتوان با كرم پودر پنهان كرد و اگر روي محل تحريك شده كرم پودر بزنيد امكان جوش زدن و زخم شدن ان خواهد بود.
ابروانتان را با يك برس كوچك مثل مسواك به حالت طبيعي برس بكشيد.
يك پارچه لطيف گرم روي ابروي خود بكشيد تا برداشتن ابرو آسانتر شود.
بهترين حالت چك كردن ابروها بعد از برداشتن ان با چشمان بسته است كه مسلما توسط شخص ثالث ميتوان انجام داد.
ابروها بايد به نسبت شكل صورتي كه مايل هستيد برداشته شوند نه به توصيه دوستان يا دنباله روي از مد.
موها را يك به يك بچينيد. آنها را محكم و در جهت رويش مو بكشيد.
برداشتن ابرو را از داخل ابرو به سمت خارج ابرو انجام دهيد.
هماهنگي ابروهايتان را در آينه چك كنيد و در پايان يك پارچه لطيف سرد روي ابروهايتان بگذاريد تا سرخي پوست را كاهش دهد.
اگر درد اين كار زياد بود قبل از ادامه مقداري خمير دندان بر روي ابرويتان بماليد و بگذاريد چند دقيقه بماند. اين كار حالت بيحسي به پوست ميدهد.
ابتدا از وسط ابرو، بالاي بيني، شروع كنيد تا به درد آن عادت كنيد. چون اين قسمت از پوست نسبت به پوست بالاي چشم حساسيت كمتري دارد.
از موچين جنس خوب و داراي لبه هاي نازك و كيپ استفاده كنيد تا به هتگام برداشتن ابرو موي ابرو را نشكند. اين كار ممكن است باعث عفونت شود.
اگر ميخواهيد چهره بازتري داشته باشيد فاصله ابروها را كمي بيشتر كنيد و اگر چشمان كشيده ميخواهيد بگذاريد ابروهايتان به هم نزديكتر باشند.

به ياد داشته باشيد:
طبيعي بودن هميشه بهتر است هرگز ابروهايتان را بيش از حد برنداريد. وقتي شكل اوليه را به ابرويتان داديد، نگه داشتن اين شكل آسان است. ابتداي ابرو بايد با گوشه داخلي چشم هماهنگ باشد. كمان ابرويتان نيز بايد با خط بالاي چشمتان هماهنگ باشد.
درست كردن ابروي نازك و پراكنده

قسمت ابتداي ابرو، دقيقا بالاي گوشه داخلي چشم، بايد پر باشد. اگر ابروان شما نازك و يا كم پشت است، آن قسمت را با مداد ابرو با خطوط نازك مومانند پر كنيد.
سپس، با يك برس زبر كه در پودر رنگ ابرو فرو كرده ايد كارتان را ادامه دهيد. به اين ترتيب رنگ مداد ابرويتان بيشتر ميشود. هر قدر به كمان ابرويتان نزديكتر ميشويد خطوط را نازكتر كنيد.

چگونه بهترين كمان ابرو را ايجاد كنيم
ترجيحا، كمان ابرو بايد از ابتداي شروع كره چشم آغاز شود. براي مشخص كردن آن از يك گوش پاك كن استفاده كنيد، آن را در كنار بيني خود قرار دهيد و ير روي پلك بالايي چشم خم كنيد. محل طلاقي گوش پاك كن و ابرو بالاترين نقطه كمان ابرو را مشخص ميكند. اصولا ابرو بايد يك سوم اينچ بعد از گوشه خارجي چشم به صورت كمي سربالا به پايان برسد.

چگونه كمان ابرو بالاتر ببريم؟
براي اين كار بهتر است كه زير بالاترين قسمت كمان ابرو را نازكتر كنيد تا كمان ابرو بالاتر برود. به اين ترتيب ظاهر چشمتان نيز بازتر ميشود.

چه موچيني بهتر است؟
براي برداشتن موهاي اضافه از موچينهاي سر كچ استفاده كنيد. ابروانتان را براي پر نشان دادن به سمت بالا و براي نازك نشان دادن به سمت چپ و راست برس بكشيد. براي اينكه ابرويتان حالتش را حفظ كند از ژل ابرو استفاده كنيد. بهترين موچينها، موچينهاي نوك كجي هستند كه قسمت انتهايي زبري دارند و گرفتن مو با آنها آسانتر است. براي كشيدن مو نبايد زور زد. براي كنترل بهتر اين عمل بعضي از موچينها به حالت قيچي هستند. هر دو يا سه سال، وقتي نوك موچين شل شد، بايد موچين خود را تعويض كنيد. هميشه موچين خود را تميز نگهداري. به كمك يك گوش پاك كن آغشته به ماده ضد عفوني يا الكل نوك آن را تميز كنيد. هميشه شب هنگام ابرويتان را برداريد تا قبل از شروع آرايش صبحگاهي آثارسرخي از اطراف ابرو محو شود

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.