درمان و مراقبت از پوست

هم ضدآفتاب استفاده کنید و هم آلوئه ورا

در فصل تابستان باتوجه به نور شدید آفتاب، مشکلات پوستی بیشتر می‌شود. استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالا در این فصل ضروری است. اما ممکن است علیرغم استفاده از ضدآفتاب باز هم مشکلاتی برای پوست ایجاد شود. با راه‌حل‌های ساده می‌توانید به جنگ این ناراحتی‌های پوستی بروید.


 

   قرمزی پوست

این قرمزی معمولا در اثر تابش نور خورشید، به گردن، پشت، شکم و یا قفسه سینه ایجاد می‌شود.

برای اینکه دمای بدن خود را پایین بیاورید مقابل کولر یا پنکه بایستید و از کرم‌های خنک‌کننده و ضدسوختگی مثل روغن‌ماهی و آلوئه ورا استفاده کنید. سعی کنید دوش آب خنک بگیرید تا قرمزی شما بهبود پیدا کند.

محفظه‌های باز

به‌خاطر داشته باشید این منافذ باز را تمیز نگه دارید. از مرطوف‌کننده‌ها و لوازم آرایش خیلی چرب استفاده نکنید، زیرا باعث گرفتگی و بسته شدن این منافذ می‌شود. به جای این کرم‌ها از لوسیون‌های فاقد چربی و پودرهای گیاهی استفاده کنید.

بعد از ورزش یا تعریق بیش از حد حتما صورت خود را با لایه‌بردارهای ملایم بشویید. در طول روز سعی کنید حداقل 3 تا 4 مرتبه با لایه‌بردار صورت خود را بشویید و تمیز کنید.


 

   خشکی بیش از حد پوست

پوست معمولا در اثر تابش نور خورشید دچار این حالت می‌شود. بهترین درمان برای این پوست، استفاده از کرم‌های حاوی رتینول یا همان رتین A است. اگر بطور منظم از این کرم‌ها استفاده کنید، کلاژن‌سازی تحریک خواهد شد و پوست مجددا شروع به تولید کلاژن می‌کند. تولید کلاژن معمولا در اثر اشعه‌های ماورابنفش خورشید و رادیکال‌های آزاد دچار اختلال و آسیب می‌شود. البته لازم به ذکر است که این کرم‌ها پوست را در برابر سوختگی حساس‌تر می‌کند، اما اگر این کرم را شب‌ها استفاده کنید و در روز هم حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، مشکلی ایجاد نخواهد شد.اگر پوستتان به قدری حساس و خشک است که تحمل استفاده از این کرم را ندارد از مرطوب‌کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضداشعه با SPF 50 باشد. لوسیون روز اورئال با SPF 30 نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد.


 

  براق شدن پوست

هر روز بعد از شستشوی صورت خود، از کرم‌هایی که حاوی اسیدسالیسیلیک هستند، استفاده کنید. استفاده از این کرم‌ها باعث می‌شود تا سلول‌های مرده‌ای که روغن و چربی را در خود نگه می‌دارند، از روی پوست پاک شوند. از کرم‌هایی استفاده کنید که دارای حداقل 0/5 درصد اسیدسالیسلیک باشند. این کرم‌ها چربی پوست را کنترل می‌کنند.


 

   لک‌های قهوه‌ای رنگ

کلید اصلی برای جلوگیری از بروز این لک‌ها  باز هم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است.

بهترین راه برای درمان و مبارزه با این لک‌ها استفاده از لایه‌بردارهایی است که حاوی اسید هیدروکسی آلفا و بتا هستند و باعث می‌شوند تا لک‌ها کمرنگ‌تر شوند.

اگر بعد از استفاده از این کرم‌ها همچنان لک‌ها پررنگ بود و دیده می‌شد، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا او با تجویز کرم‌های حاوی ویتامین A و هیدروکوئینون به شما کمک کند.به خاطر داشته باشید بدون تجویز پزشک هرگز خودسرانه از کرمی استفاده نکنید.

آفتاب‌سوختگی

اگر بعد از استفاده از کرم ضدآفتاب همچنان پوستتان دچار قرمزی و التهاب شد و احساس سوزش کردید، از داروهای ضدالتهاب بدون استروئید که در داروخانه‌ها موجود هستند، استفاده کنید. می‌توانید برای کاهش التهاب و سوزش از شیر خنک نیز استفاده کنید.

شیر خنک را داخل یک کاسه بریزید و مقداری آب خنک به آن اضافه کنید. محلول را خوب مخلوط کنید، پنبه‌ای را به آن آغشته کرده و روی صورت خود بمالید. پس از 10 دقیقه صورت خود را بشویید. شیر خاصیت ضدالتهاب دارد. می‌توانید برای تسکین از گیاه آلوئه‌ورا و ژل آن نیز استفاده کنید. سعی کنید در معرض آفتاب قرار نگیرید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر دچار پوسته‌ریزی شدید، پوسته‌ها را نکنید. نگران نباشید، پوست شما پس از 10 روز بهبود پیدا خواهد کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.