توصیه های پزشکیدرمان و مراقبت از پوستمعرفی محصولات آرایشی و بهداشتی

پلی هیدروکسی اسید ( PHA) در پیشگیری و درمان چروک

تکنولوژی PHA :
PHA ها (پلی هيدروکسی اسيـد) به طور طبيـعی در همه سلولهـای بدن وجـود دارند ( پيش ساز مواد ژنتيکی هستند) .
استفاده از اين ترکيبات به افراد دارای پوست حساس اجازه می دهد از تمام خواص AHA بهره مند شوند.اين تکنولوژی ثبت انحصاری لابراتوارهای نئوستراتا بوده و در هيچ کدام از محصولات آرايشی و بهداشتی ديگر موجود نمی باشد. محصولات با برچسب سبز رنگ حاوی PHA هستند .

PHA علاوه برای اينکه تمامی خواص AHA را دارد ،دارای مزايای زير نيز می باشد :
• از آنجايی که به جای يک گروه هيدروکسيل جاذب آب (مانند اسيد گليکوليک) دارای چندين گروه جاذب آب هستند ، رطوبت بيشتری را برای پوست تأمين می نمايند. از اين رو حتی برای پوست های خشک نيز مناسبند.

• مولکولهای PHA بزرگتر از AHA هستند و آرام تر در پوست نفوذ می کنند، بنابراين هيچگونه سوزش، خارش يا قرمزی ايجاد نمی کنند. از اين رو محصولات حاوی PHA برای هر نوع پوست ، حتی پوست های حساس، قرمز(روزاسه) نيز مناسب می باشند .

• پوست اولين سد دفاعی بدن می باشد. اين سد دفاعی مسئول محافظت از پوست در مقابل عوامل مختلف آسيب رسان از قبيل اشعه UV و عوامل بيماری زا است. محصولات حاوی PHA با خاصيت آنتی اکسيدانی (ضد راديکال آزاد) اين سد دفاعی را تقويت می کنند.

رادیکال های آزاد : راديکال های آزاد ترکيبات ناپايداری هستند که در محيط اطراف ما ، ترکيبات آرايشی و بهداشتی نامناسب و … وجود دارند. حتی راديکال های آزاد ممکن است در پوست بوجود بيايند. اشعه خورشيد از مهمترين عوامل ايجاد راديکال های آزاد می باشد.

اين مولکول ناپايدار انرژی خيلی زيادی دارند و دارای قدرت تخريب بالايی هستند. اگر اين مولکولها با سلول های ديگری در تماس باشند برای به تعادل رسيدن اين ناپايداری را به سلول مجاور انتقال خواهند داد و ادامه اين زنجيره ناپايداری اثرات مخرب شديد و گاه جبران ناپذيری را برای پوست در پی خواهد داشت.

• ترکيبات آنتی اکسيدان (ضد راديکال آزاد) مانندPHA ها ، با جلوگيری از ايجاد راديکال های آزاد و همچنين خنثی کردن آنها تأثير بسيار زيادی در جلوگيری از روند تخريب پوست خواهند داشت.

• بسياری از ترکيبات موجود در محصولات آرايشی بهداشتی، پوست را در برابر اشعه خورشيد حساس می کنند، به نحوی که فرد پس از مصرف محصول اگر در معرض نور خورشيد قرار گيرد، احساس داغی، سوزش پوست، قرمز شدن و … خواهد داشت. محصولات حاوی PHA با تقويت سد دفاعی، حساسيت پوست را در مقابل اشعه خورشيد افزايش نمی دهند.

• PHA موجود در محصولات نئوستراتا از دو نوع Gluconolactone (با چهار گروه جاذب آب) و Lactobionic Acid (با هشت گروه جاذب آب) می باشد.

• يک دوره استفاده از محصولات حاوی PHA ، سازگاری و تحمل پوست را نسبت به مصرف AHA افزايش می دهد.

اسید لاکتوبیونیک : اين ترکيب يکی ديگر از انواع PHA می باشد که علاوه برداشتن تمام خواص فوق دارای مزايای ديگری نيز می باشد.
• هر مولکول اسيد لاکتوبيونيک با داشتن هشت گروه هيدروکسيل قدرت مرطوب کنندگی فوق العاده زيادی دارد، به طوری که پس از مصرف، يک لايه محافظ و رطوبت دهنده (Film forming) روی پوست ايجاد می کند.
• قدرت آنتی اکسيدانی بسيار زيادی دارد، به طوری که مصرف عمده آن در پزشکی، در مايعات نگهدارنده اعضاء پيوندی می باشد.
• خاصيت ترميم کنندگی (Wound healing) ، از اين رو در بهبود والتيام پوست آسيب ديده و تحريک شده مناسب می باشد.
• سبب تسريع در بهبود پوست های تحريک شده در اثر ليزر، پيلينگ ، ميکرودرم ابريشن(نوعی پيلينگ) می گردد .

تکنولوژی PHA در انحصار کمپانی نئوستراتا( Noestrata) آمریکا است

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.