ماسک های زیبایی صورت

پوستتان را با گليسيرين جلا دهيد !

امروزه از گليسيرين خالص در داروسازي به صورت شياف به عنوان ملين‌ و نرم‌كننده براي پيشگيري‌ از يبوست استفاده مي‌شود.

گليسيرين يا گليسرول نوعي الكل مايع با قدرت جذب بالاست كه در معرض هوا رطوبت محيط را جذب پوست ‌كرده و به آساني و در كمتر از 15 دقيقه به داخل پوست نفوذ مي‌كند.

اگر به فرآورده‌هاي حاوي گليسيرين دسترسي نداريد تهيه ماسك‌هاي خانگي با استفاده از گليسيرين مي‌تواند راه حل مطمئن و مناسبي براي تامين رطوبت پوست شما باشد.

اگر پوست‌ شما خشك است، مقدار مساوي از گليسيرين و عسل را با هم مخلوط كنيد، سپس دو برابر مقدار اوليه گليسيرين، آب اضافه كنيد و بعد از آن با آرد جو يك مخلوط خميري شكل تهيه كنيد. اجازه دهيد اين ماسك حدود 20 دقيقه روي پوست باقي بماند.

شما مي‌توانيد به جاي آب از شير هم استفاده كنيد. همچنين براي جلوگيري از خشك‌شدن پوست دست‌ها در روزهاي سرد زمستان و براي نرم‌كردن پوست دست مي‌توانيد دو قسمت گليسيرين را با يك قسمت گلاب مخلوط كرده و از آن استفاده كنيد.

به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه گليسيرين خالص پوست را خشك مي‌كند، به اين صورت كه مواد موجود در گليسيرين رطوبت را از درون پوست به سطح پوست مي‌آورد و در نتيجه اين رطوبت با آمدن روي سطح پوست بخار مي‌شود و در نهايت پوست خشك‌تر به‌جا مي‌ماند، اما اگر زماني خواستيد از گليسيرين خالص استفاده كنيد بهتر است آن را با آب‌ليمو رقيق كنيد.

براي روشن‌كردن پوست هم مي‌توان از گليسيرين بهره برد. براي اين كار ابتدا زرده و سفيده يك تخم‌مرغ را از هم جدا كنيد، سفيده را با يك چنگال يا همزن آنقدر بزنيد تا كاملا سفيد شود، بعد به آن يك قاشق غذاخوري عسل اضافه كنيد.

در ادامه به مخلوط يك قاشق غذاخوري گليسيرين اضافه كنيد و دوباره خوب هم بزنيد. بعد از اين‌كه مخلوط پف كرد، ماسك را به آرامي روي صورت بماليد.

اجازه دهيد تا ماسك كاملا روي صورت خشك شود، بعد از خشك‌شدن به آرامي ماسك را از روي صورت برداريد تا همراه آن سلول‌ها و پوست مرده نيز كنده شود. در نهايت صورت را با آب سرد بشوييد.

منبع:عرش نیوز

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.