درمان و مراقبت از پوست

پوست جذاب با مواد طبیعی

66-18083گذز زمان ، آلودگی های هوا ، آسیب های ناشی از خورشید لطافت و درخشندگی پوست را از بین میبرند و خالها و لکهای رنگی به جا میماند. البته هرنوع پوست مراقبتهای مخصوص به خود را دارد ، برای مقابله با آسیب ها و داشتن پوستی سالم در این مقاله به چند ماده طلایی مغذی برای زیبایی پوست ومو اشاره شده است.

– برنج قهوه ای و سبوس برنج : در مقالات قبلی درباره برنج قهوه ای توضیحات کاملی داده ایم و همانطور که می دانید شکل و نوع پخت آن با برنج سفید بسیار متفاوت است .برنج قهوه ای خواص بسیار زیادی دارد که این مشکلات را میپوشاند. اگراستفاده ازبرنج قهوه ای برای شما مقدور نیست میتوانید از سبوس برنج که روکش خارجی برنج قهوه ای و به شکل پودراست استفاده کنید.سبوس برنج دارای ویتامین ها و املاح معدنی از جمله آهن ، منگنز و ویتامین های گروه E وB میباشد.از این ماده غذایی مفید غافل نشوید.

– لبنیات بویژه لبنیات پروبیوتیک و کفیر: به طور کل لبنیات یکی از مهم ترین محصولات مغذی به حساب می ایند اما محصولات لبنی پروبیوتیک یکی از فراورده هایی است که خواص آن توجه زیادی را به خود جلب کرده است. پروبیوتیک و کفیرعلاوه بر تامین باکتری های زنده حاوی مواد معدنی با ارزشی از جمله کلسیم فسفر ، آهن ، منیزیم ، منگنز ، پتاسیم ، مس ویتامیهای متعدد ازجمله ویتامین ب12 ، ویتامین k بوده و کمک موثری در درمان آلرژی می باشد.کفیر همچنین در بهبود عملکرد کبد ، درمان ورم معده ، بهبود اختلالات روده بزرگ و کولیت ، سندرم روده تحریک پذیر ، ورم مفاصل ، آسم و برونشیت کاربرد دارد. لازم به ذکر است که اکثر افرادی که عدم تحمل به لاکتوز دارند ، دوغ کفیر را می توانند تحمل کنند.

– چای سبز : این نوشیدنی معجزه آسا علاوه بر تمام ویژگی های درمانی که دارد می تواند در نگهداری از پوست و زیبایی هم تاثیرگذارباشد.این نوشیدنی منبع سرشاری از پلی فنولها و آنتی اکسیدان ها است که آن را به یک ماده ضدپیری تبدیل کرده است . چای سبز همچنین یک محافظ قوی از پوست در برابر افتاب بوده و موجب جذب رادیکالهای آزاد و کاهش التهاب ناشی از اشعه های مضر می شود.

– جوانه ها : مواد غذایی پر خاصیتی هستند که اغلب نادیده گرفته میشوند.جوانه ها سرشار از ویتامین های B و Eهستند. این دو نوع ویتامین را به عنوان ویتامین جوانی می شناسیم پس جوانه ها اکسیر جوانی هستند. از موارد مهم و مفید دیگر آنها میتوان به تقویت مو ، جلوگیری از ریزش مو ، رفع یبوست و بیحالی و خستگی اشاره کرد.

– میوه های رنگی : همه میوه ها خواص ویژه و منحصر به فردی دارند و سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ها هستند. میوه های قرمز و به ویژه شاه توت ، انار، انگور و تمشک در بازسازی بافتهای بدن کمک کرده و همه پوستها را تقویت ، مرطوب و روشن می سازد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.