ماسک موماسک های زیبایی صورت

پوست و مویی زیبا با زردچوبه

زردچوبه غنی از ماده ای به نام کورکومین است که خاصیت ضدباکتریایی و ضد التهابی دارد.این ادویه علاوه بر این که خاصیت ضدعفونی کننده دارد به عنوان ماده طبیعی در حفظ شادابی و زیبایی پوست هم موثر است.
دراین مطلب به نقل از «Naturalbeauty»، به چند کاربرد زردچوبه برای حفظ بهداشت و شادابی پوست اشاره شده که جالب است.
▪ آکنه؛ در هند قبل از روز عروسی، عروس و داماد از ماسک صورت زردچوبه استفاده می کنند تا علاوه بر رفع آکنه پوستشان شفاف و با طراوت شود. زردچوبه باعث روشن شدن پوست و از بین رفتن لکه های ناخوشایند می شود.
برای تهیه ماسک، ۲قاشق غذاخوری نشاسته را به یک قاشق غذاخوری شیر طبیعی ولرم اضافه کنید. سپس ۲قطره روغن زیتون یا نارگیل و کمی زردچوبه (اندازه نوک قاشق مرباخوری) به آن بیفزایید و لایه نازکی روی صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه بشویید.
▪ چین و چروک؛ با زردچوبه کرم دور چشم تهیه کنید و حداقل ۲بار در هفته از آن استفاده کنید. این ماده نه تنها چین و چروک بلکه سیاهی دور چشم را از بین می برد. به اندازه نوک قاشق مرباخوری زردچوبه رابه ۲قاشق غذاخوری شیر بریده اضافه کنید و دور چشم بمالید و پس از ۲۰دقیقه با آب خنک بشویید.
▪ پوست چرب یا خشک؛ برای پوست خشک، یک عدد سفیده تخم مرغ، ۲قطره روغن زیتون، کمی آب لیموی تازه و گلاب و کمی زردچوبه را مخلوط کنید و به تمامی قسمت خشک از جمله صورت، گردن، آرنج و زانو بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید. برای پوست چرب، کمی زردچوبه را به ۲قاشق غذاخوری پودر صندل، ۲قاشق غذاخوری شیر و ۲قطره آب لیموی تازه اضافه کنید و به صورت بمالید. پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.
▪ ترک پاشنه پا؛ برای تسکین ترک پا، مخلوطی از ۳قاشق غذاخوری زردچوبه و ۳قطره روغن نارگیل را روی ترک ها بمالید تا مانع از عفونت های قارچی بین انگشتان پا شود.
▪ لکه: مخلوطی از زردچوبه و آب لیمو را به مدت ۲۰دقیقه روی لکه های پوست بمالید.
▪ بهداشت پوست سر: شوره سر به راحتی با زردچوبه و روغن زیتون قابل درمان است. مخلوطی از آن را به پوست سر بمالید و پس از ۱۵دقیقه سر خود را با شامپو بشویید.
▪ کدری پوست؛ یک قاشق مرباخوری آرد نخود، یک چهارم قاشق مرباخوری پودر زردچوبه، نصف قاشق مرباخوری روغن زیتون، نصف قاشق مرباخوری شیر و ۴ تا ۵ قطره آب لیمو را مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید و پس از نیم ساعت با آب خنک بشویید.

فراطب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.