درمان و مراقبت از پوست

چند نکته درانتخاب پاک کننده آرایش

یكی از مهمترین توصیه های آرایشی این است كه هیچ گاه با صورتی آرایش شده نخوابید. این عادت بد می تواند منجر به آكنه، انواع لك و تخریب لایه پوست می شود. با انتخاب نوع مناسبی از پاك كننده آرایش، می توانید قبل از رفتن به رختخواب، از شر كلیه این عوارض خلاص شوید.


بنابراین وقتی می خواهید وسیله آرایش متناسب با پوست خود انتخاب كنید، باید به دنبال پاك كننده ای متناسب با پوست خود نیز باشید.
بسیار ی از خانم ها میل دارند كه از پاك كننده آرایشی استفاده كنند كه همیشه استفاده می كنند. این امر در صورتی خوب است كه این پاك كننده بتواند علاوه بر پاك كردن آرایش، پوست صورت را نیز از هرگونه آرایش پاك كند. اما اگر فقط از یك پاك كننده آرایش استفاده می كنید، برای شما كافی نیست. حتی باقی ماندن لایه بسیار نازكی از مواد آرایشی روی پوست شما می تواند باعث بستن منفذ های ریز پوست شود.
معمولا پاك كننده های آرایش برای پاك كردن كلی مواد آرایشی از قبیل انوع كرم پودرها، رژ لب ها، ریمل، خط چشم، سایه ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین بسیار مهم است كه چنین تركیبی را در بین لوازم آرایشی خود داشته باشید تا بتوانید آثار لوازم آرایشی را از روی پوست خود پاك كرده و دیگر نگران عوارض لوازم آرایش روی پوست خود نباشید.

نكته مهم دیگر این است كه اگر شما بیشتر آرایش روی چشم هایتان انجام می دهید، باید از پاك كننده ای استفاده كنید كه مخصوص پوست دور چشم است. این محصول باید نرم بوده و برای از بین بردن ریمل، سایه و خط چشم تولید شده باشد.

نوع پوست شما مهمترین معیار برای انتخاب پاك كننده آرایشی مناسب است. اگر شما پوستی حساس دارید، باید از محصولاتی كه دارای تركیبات شیمیایی پیچیده مانند انواع عطر ها و الكل هستند دوری كنید. بسیاری از خانم ها دوست دارند از پاك كننده آرایشی مایعی استفاده كنند كه چرب باشد. این نوع پاك كننده برای پوست ها ی چرب اصلا مناسب نیست و در عوض مناسب پوست های خشك است.
البته در حالت كلی معمولاً پاك كننده های آرایشی كه چرب هستند، برای پوست شما مناسب نیستند چرا كه روی پوست را چرب می كنند و بسیاری از مواد آرایشی به راحتی در روغن آنها حل می شوند. در مورد پوستهای چرب، بهتر است كمتر از پا ك كننده های آرایشی چرب استفاده كنید و از موادی استفاده كنید كه دارای تركیبات روغنی معدنی باشد و حتما برچسب محصول را بخوانید تا مطمئن شوید كه این محصول متناسب پوست شماست.
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید كه دوست دارید از تركیبات طبیعی استفاده كنید، این نوع تركیبات را نمی توانید از فروشگاه ها تهیه كنید. روغن زیتون و روغن جوجوبا دو تركیب طبیعی هستند كه به راحتی می توانند به عنوان پاك كننده آرایش از روی پوست به كار ببرید. البته پوست صورت چرب خواهد شد كه برای برطرف كردن آن می توانید از پاك كننده های معمولی استفاده كنید.
نوع دیگری از پاك كننده آرایش كه برای تمام پوست ها مناسب است، شیر پاك كن است. این نوع پاك كننده ازآب، روغن و تركیبات طبیعی دیگر تهیه شده است. تركیبات موجود در شیر پاك كن برای پاك كردن آرایش از صورت بسیار مفید هستند. شما می توانید شیر پاك كن مناسب برای پوست خود را براساس نوع روغن طب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.