درمان و مراقبت از پوست

چه کرمی مناسب دور چشم است ؟

دقت کنيد ژل‌هاي دورچشم هم عملکردي مشابه کرم دارند با اين تفاوت که ژل‌ها الکل ندارند و براي پوست‌هاي مستعد آکنه مناسب هستند. کرم‌ها براي افرادي که پوست خشک يا معمولي دارند توصيه مي‌شود و آرايش روي آنها بهتر مي‌خوابد.


برخي کرم‌ها فقط با يک ويژگي به‌خصوص به فروش مي‌رسند اما بايد ديد که آيا اصلا کرم ‌مي‌تواند اثري که سازنده ادعا‌کرده بر پوست اطراف چشم‌ها بگذارد؟ اگر فروشنده شما را به خريد کرمي که فقط برطرف‌کننده تيرگي زيرچشم است، تشويق كرد، گول نخوريد و پولتان را هدر ندهيد.


اگر کرم حاوي AHA/BHA است…

قبل از اينکه کرم‌ را مصرف کنيد، از روي برچسب يا بروشور آن درصد AHA/BHA را يادداشت و بعد کمي از آن را امتحان کنيد، اگر چشم‌هايتان به آن حساسيت نشان ندادند، مي‌توانيد آن را با خيال راحت استفاده کنيد زيرا ماده آلفا هيدروکسي اسيد موجود در اين کرم‌ها پوست را ورقه‌ورقه مي‌کند. اگر مي‌خواهيد بين دو کرم با درصدهاي هيدروکسي‌اسيد متفاوت يکي را انتخاب کنيد، بهتر است غلظت اين ماده را در دو محصول مقايسه کنيد. اگر ميزان هيدروکسي اسيد در اين دو محصول برابر اما قيمت يکي خيلي بيشتر بود، محصولي را كه با بودجه‌‌تان هماهنگي بيشتري دارد انتخاب کنيد.


انواع کرم‌هاي دورچشم

کرم‌هاي دورچشم بسيار متنوع‌اند و هر کدام کاربردهاي جداگانه‌اي دارند. بعضي مردم تصورمي‌کنند استفاده از کرم دورچشم، ظاهر چشم‌هايشان را بهتر مي‌كند اما هر کدام از اين محصول‌ها، فرمول و ترکيب‌هاي مختلفي دارند و اثر به‌خصوصي بر پوست مي‌گذارند بنابراين ابتدا ببينيد به چه نوع کرم دورچشمي نياز داريد:

1.ضدچروک: براي از بين‌بردن چروک، مرطوب کردن پوست اهميت زيادي دارد. به‌علاوه مي‌توانيد از کرمي که داراي مواد افزايش‌دهنده سرعت ساخت کلاژن است و آنتي‌‌اکسيدان هم دارد، استفاده کنيد. رتينول‌ها، آلفاهيدروکسي اسيدها، پپتيدهاي مسي و ويتامين A، C و E ترکيب‌هاي کليدي‌اي هستند که بايد دنبال آنها بگرديد. چروک‌ها معمولا زيرچشم و در گوشه‌ها به اين دليل ايجاد مي‌شوند كه در اين نواحي غدد چربي کمتري وجود دارد و پوست نازک‌تر است. بسياري از حالت‌هاي چهره (مثلا خنده، گريه و خشم) اين ناحيه را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد.

2.از بين برنده پف‌ زيرچشم: ژل‌هاي خنک‌کننده بهترين محصولات براي از بين بردن پف زيرچشم هستند. زيرا زودتر خشک مي‌شوند اما کرم‌ها مقدار زيادي مرطوب‌کننده دارند و رفع مشکل را به تاخير مي‌اندازند. محصول را به آرامي بدون فشار با انگشت انگشتري دورچشم‌هايتان بزنيد. دقت كنيد محصول موردنظرتان مرطوب‌کننده کافي هم داشته باشد. علاوه بر اين مراقبت‌هاي موضعي، سعي کنيد رژيم غذايي‌تان كم‌نمك باشد تا دچار تورم دورچشم نشويد. خيار، کافئين و مخمر هم مي‌توانند در از بين رفتن پف زيرچشم موثر باشند. پف زيرچشم زماني ايجاد مي‌شود که زيرپوست مايع جمع شود. اين حالت هنگامي که از خواب بيدار مي‌شويد، مشهودتر است. حساسيت و سينوزيت هم مي‌توانند اين حالت را ايجاد کنند.

3.برطرف‌کننده تيرگي زيرچشم: مي‌توانيد سرم‌هاي مخصوص براي ناحيه زيرچشم تهيه کنيد. اين محصول‌ها، رطوبت ازدست‌رفته زيرچشم را به آن بازمي‌گردانند و براي از بين‌بردن موقت سياهي زيرچشم‌ها مفيد هستند. کرم‌هايي که مرطوب‌کننده‌هاي قوي دارند، توليد کلاژن را تحريک و پوست نازک زيرچشم‌ را تقويت مي‌کنند. محصول‌هايي که رنگ تيره زيرچشم را از بين مي‌برند، بايد حاوي 2-1 درصد هيدروکينون باشند. تيرگي زيرچشم يا ارثي است يا در اثر افزايش سن ايجاد مي‌شود. در اثر افزايش سن، پوست زيرچشم نازک‌تر و رگ‌هاي داخل آن مشهودتر مي‌شوند. اين تير‌گي‌ها با کم‌خوابي و قرارگرفتن در معرض آفتاب و يائسگي هم به وجود مي‌آيند. تيرگي زيرچشم سخت از بين مي‌رود به‌خصوص اگر ارثي باشد. محصول‌هاي ضدآفتاب انتخاب کنيد تا از آفتاب سوختگي دورچشم جلوگيري کنند.


آيا مي‌دانستيد که…

پوست دورچشم‌ها بسيار نازک است و به‌همين دليل بيشتر در معرض آسيب قرار مي‌گيرد و اولين منطقه صورت است که شروع به تغيير مي‌کند.

تمام محصول‌هاي مراقبت از پوست دورچشم را بايد ابتدا از لحاظ حساسيت‌زايي امتحان کنيد زيرا امکان ورود آنها به چشم‌ها زياد است.

اگر محصولي که تهيه کرده‌ايد باعث سوزش و تحريک‌ چشمتان شده است، محصول مناسبي نيست.

مرطوب‌کننده‌هاي صورت براي مصرف دورچشم مناسب نيستند زيرا مواد شيميايي قوي‌اي دارند که به پوست حساس دور چشم آسيب مي‌زند.

به طور کلي 2 نوع کرم دورچشم وجود دارد؛ کرم‌هاي ضدچروک و کرم‌هاي از بين برنده پف و تيرگي

کرم‌هاي دورچشم رقيق‌تر هستند و راحت‌تر دورچشم پخش مي‌شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.