درمان و مراقبت از پوست

چگونه از روغن نارگیل برای درمان لکه های قهوه ای پوست استفاده کنیم ؟

چگونه از روغن نارگیل برای درمان لکه های قهوه ای پوست استفاده کنیم ؟

روغن نارگیل یکی از مغذی ترین مواد موجود در طبیعت است، یکی از سالم ترین روغن ها که مصارف بهداشتی دارد ، نه تنها مصرف داخلی دارد بلکه می شود برای مشکلات پوست و مو نیز استفاده کرد.
روغن نارگیل به خاطر وجود مواد مغذی در آن در برابر بیماری های پوستی مقاومت نشان می دهد همچنین  نارگیل به خاطر خواص دارویی در بیماری هایی همچون آسم،اگزما ،مشکلات گوارشی،دیابت، بیماری های قلبی ، خراش ها و….استفاده می شود.
روغن نارگیل دارای خاصیت ضد ویروس، ضد باکتری، و ضد التهابی است. این خواص طبیعی به خاطر وجود اسید لوریک موجود در آن است، روغن نارگیل غنی از اسید های چرب به راحتی به داخل پوست شما نفوظ می کند از این رو استفاده از آن بر روی پوست  برای تغذیه پوست بسیار مفید است. همچنین به کاهش خشکی پوست، چین و چروک، التهابات مزمن، و …. کمک می کند.
روغن نارگیل یک درمان طبیعی بسیار عالی برای کاهش لکه های قهوه ای پوست ناشی از آفتاب، کهولت سن،  می باشد.

چطور از روغن نارگیل استفاده کنیم ؟

1- برای درمان لکه ها توصیه می شود که ابتدا پوست دست و صورت به درستی شستشو و با با یک حوله پوست را خشک کنید، سپس روغن را به پوست خود بزنید.

2- چند قطره از روغن را روی دست بریزید و بر روی لکه ماساژ دهید. به شدت پوست را ماساژ ندهید زیرا موجب تحریک پوست می شود. اگر لکه ها بر دور پوست چشم است تنها با انگشت و بدون فشار زیر چشم را با روغن ماساژ دهید.

3- اگر دارای لکه های قهوه ای در بازو ، دستها و گردن هستید روغن نارگیل موثر است و باعث جلوگیری از ایجاد لکه ها می شود.

4- اگر در معرض آفتاب قرار داشتید پس از آن فورا از از روغن نارگیل استفاده کنید ، بدین صورت از صدمات ناشی از آفتاب جلوگیری می شود.

5- ماساژ روزانه لکه ها با روغن نارگیل به صورت روزانه موجب پاک شدن آنها می شود.

تهیه و ترجمه اختصاصی:مجله اینترنتی زندگی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.