خواص درماني گیاهان و میوه ها

سم زدايي وتـقويت کـبد با زرد چـوبه

زردچوبه یکی از ادویه های بسیار مفید و پرخاصیت است و در بیشتر آشپزخانه های ایرانی پیدا می شود و معمولا تمام خانم های ایرانی از این ادویه مفید برای طبخ غذاهای سنتی و فرنگی کمک می گیرند.

زردچوبه یکی از ادویه‌های بسیار مفید و پرخاصیت است و در بیشتر آشپزخانه‌های ایرانی پیدا می‌شود و معمولا تمام خانم‌های ایرانی از این ادویه مفید برای طبخ غذاهای سنتی و فرنگی کمک می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری آریا ، یک پزشک متخصص با اشاره به اینکه سم‌زدایی از بدن و ضدسرطان بودن، جزو مهم‌ترین خاصیت‌های زردچوبه است گفت :  در کنار این 2 خاصیت مهم باید به ضد درد، ضدگرفتگی و اسپاسم، ضدنفخ و ضدورم بودن زردچوبه هم اشاره‌ای داشته باشیم که در این راه موثر است .

وی تصریح کرد : به دلیل همین فایده‌های فراوان زردچوبه است که در حال حاضر شما می‌توانید کپسول‌های زردچوبه را هم در داروخانه‌ها ببینید و تهیه کنید.

وی افزود : به کار بردن زردچوبه در طبخ انواع غذاها به مرور زمان می‌تواند باعث تقویت کبد هم بشود. بسیاری از متخصصان، مصرف زردچوبه را به افرادی که به بیماری‌های کبدی مانند کبد چرب یا هپاتیت مبتلا هستند، توصیه می‌کنند زیرا زردچوبه هم کبد را تقویت می‌کند و هم باعث از بین رفتن سم‌های موجود در این عضو حساس بدن می‌شود.

وی تاکید کرد : بهتر است در مصرف زردچوبه هم مانند هر ادویه یا خوراکی دیگری حد تعادل را رعایت کرد تا مشکلی برای سلامت پیش نیاید. افرادی که می‌خواهند بیشترین فایده را از مصرف زردچوبه ببرند، باید حدود 3 تا 4 گرم از این ادویه مفید را در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.