رنگ کردن مو

چگونه موها را به صورت طبیعی رنگ کنیم ؟

چگونه رنگ مویی طبیعی داشته باشیم ؟

امروزه تعداد زیاد از خانم ها دوست دارند هر روز ظاهری متفاوت داشته باشند ،‌رنگ مویی متفاوت ، پوستی زیبا .. اما مصرف زیاد این مواد شیمیایی برای تغییر رنگ مو نیز برای سلامتی شما مضر خواهد بود. خبر خوب این هست که در این مقاله می توانید موهای خود را از راه طبیعی رنگ کنید بدون آنکه برای شما مضر باشد و همچنین می توانید کنترل برشدت رنگ آن ها را تغییر دهید.

رنگ موی خانگی
تا چند سال پیش ، تنها راه طبیعی رنگ کردن مو استفاده از حنا بود،‌ اما امروزه گزینه های طبیعی زیادی وجود دارد که به رنگ کردن موهای شما کمک می کند بدون آنکه از مواد شیمیای استفاده کنید.
با استفاده از برخی عصاره های گیاهی و ادویه جات می توانید رنگ مویی طبیعی داشته باشید. با این حال در نظر داشته باشید که برای بدست آوردن رنگ مورد نظر شاید هفته ها طول بکشد تا به نتیجه برسید. بنابراین تنها صبر تکنیک این کار است.

روشن کننده ها
در اینجا برخی از راه ها برای روشن کردن مو وجود دارد اما باید این را هم در نظر بگیرید که اگر موهای بسیار تیره ای دارید مقداری طول خواهد کشید تا سایه روشن روی موهایتان را بپوشاند.
طرز تهیه:

– 2 فنجان چای بابونه را با 1 فنجان آبلیمو مخلوط کنید و روی مو ماساژ دهید و در مقابل نور خورشید بنشینید. این به روشن شدن موهای شما کمک خواهد کرد. برای اینکه زودتر به نتیجه برسید این روش را 2-3 بار در هفته تکرار کنید.

– مخلوط ریواس له شده را با یک فنجان آب اناناس مخلوط کنید، و مو ها را به آن آغشته کنید مانند روش قبلی و در زیر نور آفتاب قرار بگرید برای چند ساعت.

– 3 قاشق غذاخوری دارچین را به همراه ماست مخلوط کنید و برای 30 دقیقه روی موها قرار دهید.

– 2 فنجان ماست را با 3/4 فنجان عسل مخلوط و موها را با آن ماساژ دهید . بهتره از این مخلوط 8 ساعت قبل از آنکه به حمام بروید استفاده کنید.

رنگ موی شرابی
برای آنکه موها رنگی مایل به قرمزی و شرابی داشته باشد با چند روش طبیعی می توانید به نتیجه مورد نظر برسید.

– 1 فنجان ریشه چغندر را با 1/2 فنجان آب هویج مخلوط کنید و موها را با آن ماساژ دهید و به مدت 1 ساعت اجازه دهید روی موها بماند.

تیره کننده ها
نیم فنجان گیاه مریم گلی را 2 فنجان آب بجوشانید، موهای خود را به آنها آغشته کنید و به مدت 30 تا 45 دقیقه روی موها بگذارید سپس بشورید.

مقداری پوست گردو را 2-3 چای کیسه ای و 2 فنجان مخلوط کنید و بجوشانید، به مدت 15 دقیقه روی مو بگذارید و سپس بشورید.

تمامی تکنیک های بالا راه حل هایی طبیعی ست اگرچه تغییر رنگ با این روش ها نیاز به زمان دارد اما اثر مخرب نسبت به رنگ های شیمیایی ندارد.

تهیه و ترجمه اختصاصی :Be3t.ir

مقالات مرتبط

3 دیدگاه

  1. باسلام میخواستم موهای سفید چگونه سیاه می شوند لطفا دستورالعمل را بفرماییذ تشکر

    1. محمود رضاي عزيز
      1/3 تيوب رنگ موي مشكي وويلا يا آتوسا در كاسهاي بريزيد و اكسيدان 6% را به اندازه اي كه مخلوطتون شبيه ماست بشه اضافه كنيد . نيم ساعت رو موها بگذاريد و بعد بشوييد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.