توصیه های پزشکیدرمان و مراقبت از پوست

مزوتراپی بیولژیک (در زمینه پوست، مو وزیبایی ) چگونه است؟

PRP-ACR MESOTHERAPY
مزوتراپی بیولژیک یا با اسامی دیگرمانند: Platelet Rich Plasma (PRP)یا Autologous Cell Rejuvenation (ACR)یکی از جدیدترین درمانها در زمینه پوست، مو وزیبایی است که درحال حاضر دربعضی کشورها ازجمله امریکا، فرانسه، ژاپن،سویس و…. انجام میشود. دراین متد با استفاده ازخون فرد وکیت مخصوص، پلاسما بسیار غنی از پلاکت و فاکتور رشد تهیه میشود که با تزریق این ماده بصورت مزوتراپی ویا فیلر تاثیرات مثبت آن درنواحی مختلف بدست می آید.

کاربردها :
جوانسازی پوست، رفع چین وچروک های پوستی، رفع تیرگی وپف زیرچشم ، رویش مجدد موی سر رفع چین وچروک ولاغری های پشت دست، فرم دهی باسن،اسکار آکنه و….
در این روش با یک بار تزریق درسال اثرات طولانی مدت درناحیه حاصل میشود. ماندگاری این روش نسبت به تزریق ژل و چربی بیشتر بوده و با توجه به استفاده ازخون فرد حساسیت و عوارض دیده نمیشود.

ناحیه سر: افرادی که مشکل کم مویی دارند وکاندید کاشت میباشند ویا تمایل به انجام کاشت ندارند ویا افرادی با آلوپسی آره آتا با 1 تا 2بارتزریق بعد از3 تا 8 ماه شاهد رویش مجدد مو میباشند.

ناحیه صورت : دراین ناحیه با استفاده از این روش شاهد جوانسازی پوست، کاهش چین وچروک دورچشم ، پیشانی و…خواهیم بود .همچنیناین روش برای کاهش خط خنده، رفع جای جوش وتیرگی و پف زیر چشم کاربرد دارد ، تعدادجلسات دراین ناحیه برحسب سن 1 تا 3 بار هر6ماه است و ماندگاری آن بین 1 تا3 سال میباشد.

این روش بجز درافراد دارای مشکل پلاکتی و یا وجود عفونت در ناحیه و بیماری مزمن کبد و مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین و هپارین محدودیتی ندارد. اخیرا با تلفیق این روش وتزریق چربی همزمان نتایج بهتر و ماندگاری بیشتر و عوارض کمتر حاصل شده است.

سایت های مرتبط با موضوع جهت مطالعه بیشتر وتماشای گالری عکس:
1-Japan:
www.saisei-iryou/english/preprp/
www.skin.or.jp/acr/index.html
www.ozaki-clinic.com/skin/regenacr/index.html
www.a3-clinic/c_dermatology/regenacr.html
www.r-fukuoka.com/cure/acr.html
www.gohongi-beauty.jp/prp/index.html
www.jujinhospital.com/op/wrinkle/acr.html

2-usa:
www.grecohairrestoration.com/layman.html
www.drmarkou.com/platelet%20rich%20plasma%20injection.asp
www.selphyl.com/before-after-gallery/

3-france:
www.metanomski.fr/page30.html

 

 

دکتر حسین رحیمی

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.