درمان و مراقبت از پوست

کاهش چین و چروک پوست صورت با شکلات !

همه ما، دلمان می خواهد که جوانی مان را همواره حفظ کنیم. با این وجود از سن بیست و پنج سالگی به تدریج چین و چروک های پوستی ظاهر می شوند که دلیل ایجاد آنها شل شدن پوست است. امروزه شکلات به عنوان یک ضدچروک طبیعی و قوی بسیار مورد توجه است و روند پیر شدن سلول ها را کند کرده و شادی و زیبایی را به ارمغان می آورد.شکلات
برای مبارزه با چین و چروک های پوست شکلات بخورید
کره کاکائو که در روغن شکلات وجود دارد، حاوی یک نوع آنتی اکسیدان به نام “فلاوونوئید” است. رادیکال های آزاد این آنتی اکسیدان، روی همه چین و چروک های بدن، مخصوصا، چین و چروک های صورت و گردن اثر می گذارند. بنابراین، مصرف متعادل شکلات تلخ، شکلات شیری و کره شکلات به صورت روزانه، به جلوگیری از شل شدن پوست کمک می کند.
سال هاست که تولیدکنندگان لوازم آرایشی و مراقبت از زیبایی، خواص متعدد شکلات را به خاطر اثرات کاهشی در ظهور چین و چروک های پوستی مورد توجه قرار داده اند. کرم ها و محصولات مختلف مراقبت از پوست و جلوگیری کننده از پیری، از شکلات تهیه می شوند. این محصولات، رایحه مطبوعی دارند و به نرمی روی پوست اعمال می شوند و باعث جوانسازی سلول ها می شوند.

هرچند، شکلات اغلب به عنوان یک خوراکی پرکالری شناخته می شود، ولی از این به بعد به عنوان یک محصول خوراکی-زیبایی از آن صحبت می شود و مایه خوشبختی افراد شکمو خواهد بود. بنابراین دیگر تردید نکنید و از خوردن شکلات لذت ببرید.
فواید مصرف شکلات برای بدن
شکلات نسبت به دیگر خوراکی های محرک مانند چای یا قهوه حاوی مقدار نسبتاً کمی کافئین است.
مصرف شکلات به پیشگیری و درمان بیماری های مختلف کمک می کند زیرا تأثیر یک مسکن طبیعی را دارد.
تنها یک تکه شکلات می تواند انرژی مورد نیاز برای دویدن 150 متر را تأمین کند.
ریز مغذی های موجود در شکلات تشکیل باکتری های مفید در بدن را تسریع می کند.
به خاطر مقدار زیاد فلاونوئیدهای شکلات، این خوراکی خوشمزه می تواند از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند و مانع از آفتاب سوختگی شود.
بوی شکلات ، امواج مغزی تتا که موجب ریلکسیشن می شود را افزایش می دهد. به علاوه، خوردن شکلات ترشح آندروفین را تحریک می کند که این هورمون در ایجاد احساس لذت و سرحالی نقش دارد زیرا سطح سروتونین را افزایش می دهد.
مصرف شکلات تمرکز و حافظه را تقویت می کند. در این باره نیز فلاونوئیدها عامل چنین تاثیری هستند که جریان خون رسانی به مغز را طی 2 تا 3 ساعت تحریک می کنند.

شکلات به پیشگیری از پوسیدگی های دندان کمک می کند زیرا ترکیبات ضد باکتری در دانه کاکائو تأثیر شکر را تا حد زیادی جبران خواهد کرد.
این خوراکی خوشمزه خستگی را کاهش می دهد و توان بدنی را بهبود می بخشد.
مقدار بالای آنتی اکسیدان های شکلات تیره می تواند امید به زندگی را در افرادی که به طور منظم شکلات می خورند افزایش دهد.
شکلات تیره می تواند موجب دید بهتر در شرایط با کنتراست پایین شود.
آنتی اکسیدان های شکلات برای قلب بسیار عالی است. خوردن شکلات تیره باعث اتساع عروق و بهبود جریان خون می شود و به علاوه، از تجمع پلاک در دیواره عروق جلوگیری می کند.
بر خلاف تصور همه، شکلات کمک زیادی به افرادی که قصد کاهش وزن دارند می کند. شکلات در موارد رژیم های لاغری بسیار عالی است زیرا آنتی اکسیدان بالایی دارد و بسیار سیر کننده است.
خوردن شکلات در دوران بارداری موجب پیشگیری از استرس و بهبود وضعیت روحیه می شود.
برای بسیاری از ماسک های زیبایی کاربرد دارد زیرا موجب رطوبت رسانی و لطافت پوست می شود. همچنین تأثیر ضد چروک نیز دارد.
شکلات تیره به کنترل و پیشگیری از سرفه کمک می کند.
آنتی اکسیدان های شکلات در حفظ جوانی مؤثر است.
فلاونوئیدهای این خوراکی لذیذ برای مقابله و جلوگیری از عملکرد رادیکال های آزاد بدن بسیار مؤثر است. به همین دلیل، برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها و ترمیم سلول ها مفید خواهد بود.
احتمال ابتلا به حمله قلبی در خانم هایی که در طول هفته 500 گرم شکلات تیره می خورند 20% کمتر از بقیه است.
کاکائو موجود در شکلات حاوی اسید اولئیک است که این نوع چربی به افزایش سطح کلسترول خوب کمک می کند.

برگرفته از سلامتیسم – تک پزشک -/ ر
برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.