غذاهاي اصلی

طرز پخت کوکو سبزی

 

برای 4 نفر

سبزی

کوکو

( تره ، جعفری ، شوید ، گشنیز و کمی شنبلیله ) 500 گرم

تخم مرغ

( سفیده و زرده با هم ) 2 عدد

– نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری

شیر یک قاشق غذا خوری

زرشک و مغز گردو (درصورت تمایل ) روی هم نصف فنجان کوچک

برگ کاهو 1 عدد در صورت تمایل برای طعم بهتر

سیر 2 پر

روغن مخصوص سرخ کردن به میزان لازم

سبزی کوکو (تره، جعفری، شوید، گشنیز و کمی شنبلیله یا ترخون،سس روی هم نیم کیلو) را بعد از شستن کنار بگذارید تا کاملا خشک شود و بعد به همراه برگ کاهو و سیر داخل آسیاب سبزی خردکن ریخته و آنرا ریز و یکدست خرد کنید سبزی کوکو می بایست از سبزی پلو یی ریزتر خرد شود بعد در دو قاشق روغن خوب سرخ کنید ، توجه داشته باشید که سبزی شما در این مرحله باید خوب سرخ شود ، وگرنه در هنگام پخت نهایی در تاوه روی کوکو سبزی شما سیاه شده در صورتیکه مغز آن خام می باشد .

وقتی سبزی کاملا سرد شد در یک پیاله کوچک تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته و پس از اطمینان از سالم بودن آنها ظرف مناسبی تهیه کرده و سبزی و تخم مرغ ها را در آن خوب مخلوط نمایید تا خوب پف نماید بعد نمک ، فلفل ،زرد چوبه و بیکینگ پودر را به مواد اضافه نمایید . در صورت تمایل از نصف فنجان مخلوط زرشک و مغز گردو هم داخل مواد استفاده کنید . و در آخر یک قاشق غذا خوری شیر را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یک دست شوند .

سپس روغن مخصوص سرخ کردنی را در تابه بریزید و بگذارید کاملاً داغ شود، در غیر این صورت کوکو به تابه می چسبد و موقع برگر داندن خرد می شود . بعد مواد را آهسته داخل تابه بریزید و کف تابه پخش کنید و با پشت قاشق آنرا صاف نموده و درب تابه را بگذارید تا کوکو مغز پخت شود .

حرارت را ابتدا کمی زیاد کنید تا مواد خودشان را بگیرند و بعد زیر تابه را کم کنید تا یک روی مواد کاملا برشته شود ( حدود 15 دقیقه )  وقتی یک روی مواد کاملا برشته شد آنرا به شکل دلخواه برش داده کوکو را برگر دانید طوری که خرد نشود .

و دوباره حرارت را کمی زیاد کنید تا مواد خودشان را بگیرند و بعد اجازه دهید تا با حرارت ملایم روی دیگر کوکو هم برشته شود میتوانید کوکو سبزی را در فر هم آماده کنید . در این صورت فر را از قبل با 350 درجه فارنهایت گرم کنید و کوکو را به مدت 40 دقیقه داخل آن قرار دهید تا کاملا برشته شود .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.