زندگي شادگردشگری

گشت و گذار به کشور ایتالیا (قسمت اول)

ایتالیا

کشور ایتالیا کشوری واقع در اروپا است که در جنوب این قاره قرار گرفته است ؛ پایتخت کشور ایتالیا شهر رم است. کشور ایتالیا از شبه‌ جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است.

امروزه ایتالیا کشوری پیشرفته است و جزو هشت کشور صنعتی در دنیا به‌ شمار می‌ آید. واحد پول کشور ایتالیا یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا 60 میلیون و ششصد هزار نفر است و 91/6 درصد مردم آن مسیحی هستند. ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و 23امین کشور پرجمعیت دنیا است.

تاریخ رم را معمولاً از 22 آوریل 753 پیش از میلاد ، تاریخ سنتی بنیانگذاری شهر رم که دوره ‌ای مبدأ تاریخ به‌شمار می‌آمده تا 4 سپتامبر 476 یعنی تاریخ برکناری رومولوس آگوستولوس ، آخرین امپراتور رم غربی در نظر می‌گیرند؛ این دوازده قرن تاریخ را ادوارد گیبون ، سیاست ‌مدار انگلیسی قرن 18 و مشهورترین مورخ تاریخ رم ، در 6 جلد جا کرده است و ویل دورانت، یک جلد 900 صفحه ‌ای از تاریخ تمدن‌اش را به آن اختصاص داده است؛ تاریخ رم با افسانه شروع می ‌شود و شامل سه دوره آغازین و جمهوری ، امپراتوری ، و افول و سقوط امپراتوری است.

ایتالیا آب‌ و هوای معتدل فصلی دارد و آب‌ و هوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان‌ های داخلی تفاوت زیادی دارد

ایتالیا یکی از مناسب ترین کشورهای اروپایی است که مساحت آن به بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع می رسد. به دلیل قرار گیری مراکز گردشگری و تاریخی در این کشور می توان هر ساله میزبان حجم بسیار زیادی از گردشگر به این کشور بود.

علاوه بر محیط های گردشگری و جاذبه های طبیعی این کشور برای علاقه مندان به آثار باستانی مناسب است چراکه بناهای تاریخی و سازه هایی با معماری‌ های خاص در ایتالیا قرار گرفته است که بدون شک بررسی آن ها برای علاقه مندان، بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

معرفی و بررسی جاذبه های گردشگری ایتالیا 

ایتالیا را به عنوان یکی از بهترین کشور های اروپایی برای مسافرت انتخاب کنید، چراکه این کشور با برخورداری از جاذبه های طبیعی، گردشگری و همچنین تاریخی می تواند لذتی وصف ناشدنی را به شما هدیه دهد.

۱- ساحل آمالفی Amalfi Coast

بدون شک یکی از اولین جاذبه های گردشگری ایتالیا که تماشای آن می تواند شما را حیرت زده کند، ساحل آمالفی در امتداد لبه جنوبی شبه جزیره سورنتین است که در منطقه کامپانیا ایتالیا قرار دارد. در واقع ساحل آمالفی یک خط ساحلی به میزان ۵۰ کیلومتر است که ۱۳ شهر کوچک را در دل خود جای داده است.

تمامی این شهر ها توسط بزرگراهی موسوم به SS163 به یکدیگر متصل شده اند، رانندگی در بزرگراه SS163 می تواند یکی از خاطره انگیز ترین و خاص ترین رانندگی ها در طول عمر شما باشد چراکه فرسایش باعث از بین رفتن بخشی از مناطق ساحلی شده و در پی آن می توان شاهد سواحل بسیار کوچک و متعددی بود که به زیبای هر چه بهتر در کنار هم قرار گرفته اند.

کانال بزرگ ونیز Grand Canal

نام شهر ونیز حتما به گوشتان خورده است! در این شهر جاذبه های دیدنی و منحصر به فردی وجود دارد که آن را به یکی از شهر های برتر و توریست پذیر ایتالیا تبدیل کرده است. با این حال در این شهر یک خیابان اصلی و بزرگ موسوم به کانال وجود دارد که بی شک می توان آن را یکی از بهترین و مناسب ترین جاذبه های دیدنی ایتالیا دانست.

در دو طرف این کانال تالاب ها و ابگیر های بسیار زیبایی وجود دارد که به زیبایی این کانال افزوده است، با این حال این کانال که طول آن به ۳.۸ کیلومتر می رسد در وسط شهر و به شکل حرف وارونهS قرار دارد.

یکی از جذابیت های بصری ای که در این کانال وجود دارد، استفاده از اتوبوس‌های آبی، تاکسی‌های آبی و یا گوندولاها است که جذابیت بسیار ویژه ای به کانال بزرگ ونیز داده اند.

شهر فلورانس

شهر فلورانس از دید گردشگران به عنوان یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا ۲۰۲۰ انتخاب شده است، همواره اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید حتما از این شهر تاریخی و بسیار دیدنی دیدن کنید تا معماری ها و آثار دیدنی این شهر بتواند زیبایی را به رخ شما بکشاند.

این شهر مهد خلاقیت در عرصه های مختلف معماری و هنر است که سرتاسر این شهر با تابلوها و نقاشی های هنرمندانه در آمیخته است. از مشهور ترین هنرمندانی که در شهر فلورانس ایتالیا آثار بسیار زیادی از خود بر جای گذاشته است می توان به کلت آبراهام اشاره نمود. او آرتیست و هنرمندی است که برای خلق آثار هنری خود از استیکرهای چسبی استفاده می نمود.

با این حال سفر به این شهر جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیار جذابی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. از معروف ترین و بهترین جاذبه های دیدنی این شهر می توان به تعمیدگاه سان جیوانی، دومو-کلیسای جامع فلورانس، موزه آثار کلیسای جامع، گالری اوفیتزی، کلیسای سانتا ماریا نووِلا، پونته وچیو، باغ‌های بابولی، موزه ملی بارگلو اشاره نمود.

کلوسئوم (Colosseum) – معروف ترین آمفی تئاتر روم باستان

نمی شود به ایتالیا سفر کرد و از آمفی تئاتر محبوب و منحصر به فرد روم باستان به نام کلوسئوم دیدن نکرد. این آمفی تئاتر در واقع یکی از بزرگ ترین و خاص ترین بناهای سنتی در روم باستان است که هر ساله گردشگران بسیار زیادی به این منطقه سفر می کنند تا بتوانند از زیبایی های این آمفی تئاتر لذت ببرند.

طبق اندازه گیری هایی که از کلوسئوم به دست آمده است می توان به ۱۸۹ متر طول و ۱۵۶ متر عرض در این بنای زیبا و سنتی اشاره کرد. گنجایش این بنای تاریخی و عظیم، حدوداً ۵۰ هزار نفر است که از طریق ۸۰ در ورودی ای که برای آن در نظر گرفته شده است می توان وارد این بنا شد.

اگر به تصویر این بنا توجه کنید شاهد ۴ طبقه خواهید بود که طبقه های بالایین این بنا مناسب برای زنان و افراد معمولی و طبقه هم کف آن برای شهروندان درجه یک تهیه شده بود.

در برنامه سفر خود به ایتالیا حتما از بزرگ ترین آمفی تئاتر روم باستان دیدن کنید! دیدن بنای تاریخی به این عظمت و با این معماری بدون شک می تواند تجربه لذت بخشی از فرایند سفر را برای شما به ارمغان بیاورد.

 ویرانه های پمپی – از بهترین جاذبه های گردشگری ایتالیا در ۲۰۲۰

یکی از هیجان انگیز ترین شهر هایی که می توان از آن به عنوان بهترین و ایده آل ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا نام برد، شهر پمپی است. این شهر در روم باستان قرار دارد که به دلیل فوران آتشفشان کوه وزوو در سال ۹۷ پیش از میلاد، زندگی را بر این شهر تیره و تاریک نمود.

یکی از معروف ترین کوه های آتش فشانی که در ایتالیا وجود دارد، کوه وزوو یا وزوویوس است که پس از حادثه پمپی تا به امروز به عنوان یک آتش فشان خاموش از آن یاد می شود اما کماکان از آن به عنوان کوه آتش فشان اخطار شناخته می شود.

پس از فعال شدن آتش فشان کوه وزوو گازهای کشنده و مواد مذاب آن به سریع ترین حالت ممکن در کل شهر پخش شدند و اجازه حرکت به هیچ جنبنده ای را نداند. امروز در اثر این آتش فشان آثار بسیار زیبایی از این عارضه در این شهر وجود دار که گردشگران متنوع ای هر ساله برای تماشای این ویرانه ها به پمپی مراجعه می کنند. حتی مجسمه های سنگی انسان هایی که بر اثر این آتش فشان جان خود را از دست داده اند، به وفور در این شهر مشخص است.

برج لنین یا برج پیزا (Leaning Tower of Pisa)

برج پیزابرج لنین یا برج پیزا یکی از معروف ترین برج های کج در کشور ایتالیا است که بر اساس محاسبات اشتباه یک معمار به صورت کج در آورده شده است. این برج عظمت با ون ۱۴,۵۰۰ تنی امروزه به عنوان یکی از معروف ترین برج های جهان تبدیل شده و همراه گردشگران بسیار زیادی برای تماشای این برج به ایتالیا سفر می کنند.

طراحی این برج به شدت فوق العاده است و استفاده از ستون ها و طاق های بسیار متعددی که به صورت قوس وار در این نما قرار گرفته شده است، عموما دو فاکتور وزن و مقدار بار و همچنین دانش گسترده‌ی معماری ایتالیایی را به رخ تمامی معماران جهان می کشاند.

تنها چیزی که معمار آن زمان که هنوز هم نام آن همانند یک راز در میان تمامی افراد باقی مانده است، محاسبه نکردن پی برج پیزا بود که در نهایت شاهد چنین معماری زیبا و منحصر به فردی در شهر پیزای ایتالیا هستیم..

 کوه نوردی در پارک ملی گرن پارادیسو

از آخرین جاذبه های گردشگری ایتالیا ۲۰۲۰ می توان به پارک ملی گرن پارادیسو اشاره نمود. این پارک طبیعی در میان کوه های آلپ قرار گرفته و به همین جهت به مقصدی باشکوه و بسیار ایده آل برای کوه نوردی و تماشای مناظر دیدنی و کوهستانی رشته کوه آلپ تبدیل شده است.

برای حفاظت از بزهای کوهی‌ای که در معرض انقراض قرار گرفته بودند، این پارک ملی تاسیس شد اما امروزه و در سال ۲۰۲۰ این پارک شاهد پناهگاهی امن برای تمامی جانوران و پرندگانی است که در حال زندگی در این پارک ملی هستند. از این پارک می توان به عنوان یکی از اولین پارک های ملی ایتالیا اشاره نمود که فرصت های طبیعت گردی و کوه نوردی بسیار مناسبی را برای شما فراهم می کند

دریاچه کومو (Lake Como) یا لاریو

دریاچه کوموکومو Como نام شهرستانی است که در ۲۵ کیلومتری میلان قرار دارد، در کنار این شهرستان دریاچه ای با مساحت ۱۴۶ کیلومتر وجود دارد که به صورت Y اما به صورت برعکس باعث ایجاد جذابیت های دیدنی و ظاهری به این منطقه شده است. در کنار این دریاچه می توان روستای بسیار زیبای کومو و در سوی دیگر آن را می توان طبیعت کوهستانی آلپ را مشاهده نمود.

این دریاچه یکی از سومین دریاچه های بزرگ و عمیق ایتالیا است که عمق آن به ۴۰۰ متر می رسد! برای آن که بتوانید از این منطقه نهایت لذت را ببرید می توانید با استفاده از قایق و کشتی در سطح دریاچه کومو به تفریح خود بپردازید. علاوه بر آن می توانید از طبیعت بسیار زیبای کوکو استفاده کنید و در این مکان به آرامش برسید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.