خواص درماني گیاهان و میوه ها

26 خاصیت بی نظیر کشمش برای سلامتی، لاغری و پوست و مو

مواد طبیعی تاثیر فوق العاده ایی در درمان و پیشگیری از بیماریها دارند . یکی از این مواد عسل است که همه ما با خاصیت درمانگری آن آشنا هستیم در این مطلب می خواهیم شما را با ترکیب شفا بخشی برای تقویت قلب آشنا کنیم این تر کیب را در منزل درست کنید وبرای تقویت قلبتان نوش جان بفرمایید.تقویت قلب

معجونی از عسل و کشمش برای تقویت قلب
این نوشیدنی ازچهار مواد طبیعی بسیار عالی تهیه شده است.و باید شب آماده سازی شود. در ظرفی یک فنجان کشمش را شسته یک لیتر آب بریزید. کشمش را درحرارت کم می گذارید بماند. پس از ده دقیقه، از حرارت

برداشته4 قاشق چای خوری چای سبز، دو قاشق عسل و دو قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده می ریزیم.دربش را گذاشته و رویش یک پارچه پشمی می گذاریم تا گرم بماند 8 ساعت همینطور یماند شب درست می کنیم

که تا صبح بماند در صبح آبش را استفاده میکنیم قبل از وعده های غذایی 150-200 گرم دو بار در روز بنوشید.

کشمش حاوی مقدار زیادی پتاسیم و منیزیم، است که برای قلب و عروق مفید است.

تقویت قلب
معجونی فوق العاده برای تقویت قلب
چای سبز و زنجبیل یک آنتی اکسیدان قوی است

عسل، که حاوی مقدار زیادی گلوکز، است از مواد فعال بیولوژیکی است که در بدن برای مقابله با عفونت ذخیره می شود

این به بدن انرژی بیشتری داده و قدرت ماهیچه ها را افزایش میدهد . دقیقا با همین 4 ترکیب از قلب بخوبی مراقبت میکند.

سلامت قلب با معجون عسل و دارچین

مصرف عسل و دارچین در وعده صبحانه باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از بروز حمله قلبی و تقویت ضربان قلب می شود و بیماران مبتلا به حمله قلب ی با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی در امان می مانند.

با بالا رفتن سن، شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهند، این مخلوط تا حدودی باعث حفظ قابلیت ارتجاعی دیواره رگ ها می شود. عسل طبیعی به علت جذب سریع در داخل دستگاهگوارش، تخمیر الکلی ایجاد نمی کند و وجود اسیدهای آزاد در آن جذب مواد چربی شده و بدین ترتیب در پایین آوردن کلسترول خون نقش ایفا می کند.نباید از تاثیر مواد معدنی موجود در عسل در حفظ انعطاف طبیعی دیواره ها چشم پوشی کرد.

فارغ از اینکه محبوبیت یک میان‌وعده بر اساس سلیقه‌ی افراد مشخص می‌شود، اما کشمش خوراکی‌ای است که به دلیل داشتن پلی‌فنل‌ها، انواع آنتی‌اکسیدان، فلاونوئیدها و انواع مواد مغذی نمی‌توان به راحتی از خیر آن گذشت. در اینجا می‌خواهیم به بعضی از خواص کشمش به عنوان شاهدی برای حرف‌هایمان اشاره کنیم:

۱. کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های دهان و لثه

برخلاف آنچه از یک خوراکی شیرین و چسبنده انتظار می‌رود، کشمش می‌تواند سلامت دهان و دندان را بهبود ببخشد. خوردن کشمش یکی از راه‌های طبیعی بازیابی کرم‌خوردگی‌ها و التیام پوسیدگی دندان است. طبق پژوهشی که در نشریه‌ی فیتوشیمی منتشر شد، از آنجایی‌که کشمش دارای مواد «شیمیایی گیاهی» ضد‌ میکروبی است که رشد باکتری‌های دهانی مرتبط با پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه را سرکوب می‌کند، برای دهان و دندان مفید است.

یکی از ۵ ماده‌ی شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال) مورد مطالعه در کشمش، اسید اولئانولیک (oleanolic acid) است. در مطالعات مشخص شده است که این اسید رشد دو گونه از باکتری‌های دهانی را به نام‌های استرپتوکوکوس موتانس (Streptococcus mutans) که باعث کرم‌خوردگی دندان و ژنژیوالیس پورفیروموناس (Porphyromonas gingivalis) که باعث بیماری‌های لثه می‌شوند، مهار می‌کند. بنابراین با وجود اینکه کشمش شیرین است، مانع کرم‌خوردگی دندان‌ها می‌شود.

۲. کمک به هضمِ عالی

به عنوان یک خوراکی سرشار از فیبر بالا، کشمش می‌تواند در هرچه بهتر انجام شدن فرایند گوارش در بدن،‌کمک شایانی داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، مواد غذایی‌ای که باعث شوند دستگاه گوارش دچار یبوست یا اسهال نشود، خوراکی‌های مناسبی برای بدن هستند و از این لحاظ کشمش شامل هردو فیبر محلول و نامحلول است که باعث می‌شوند مواد زائد به راحتی در روده حرکت کنند و فرد دچار یبوست یا اسهال نشود.

دوستان عزیزم هرچند که میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های تازه قند بیشتری دارند، اما در عوض حاوی فیبر بیشتری هم هستند. یک فنجان انگور تازه یک گرم فیبر دارد، در حالی‌که یک فنجان کشمش، ۷ گرم فیبر دارد. با افزودن کشمش به تنقلات و مواد غذایی مصرفی و خلاقیت در پختن غذاهای متنوع با آن، می‌توانید خیلی سریع و آسان یک منبع فوق‌العاده‌ی فیبر برای بدن‌تان مهیا کنید.

۳. کنترل فشار خون بالا و کاهش خطر بروز سکته‌ی مغزی

اطلاعاتی که در ۶۱اُمین دوره‌ی جلسات علمی سالانه‌ی کالج آمریکایی قلب و عروق در سال ۲۰۱۲ ارائه شد، نشان می‌دهد مصرف معمول کشمش (سه بار در روز) برای افرادی که دچار افزایش فشار خون خفیف هستند، مفید است. محققان معتقدند که مصرف روزانه‌ی کشمش، فشار خون را نسبت به سایر تنقلات یا میان‌وعده‌ها به میزان بیشتری کاهش می‌دهد.

علاوه بر این کشمش سرشار از الکترولیت‌های سالم قلب است که از کاهش پروتئین که مشکل متداولی است، جلوگیری می‌کند. از آنجایی‌که پتاسیم یکی از مواد معدنی کلیدی برای عملکرد درست بافت‌ها، سلول‌ها و اندام‌های مختلف بدن انسان است، افرادی که مقادیر زیادی پتاسیم توسط رژیم غذایی‌شان دریافت می‌کنند، خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی به‌ویژه ایسکمی مغزی در آنها کمتر از سایرین است.

۴. کمک به کنترل دیابت

در سال ۲۰۱۵ مطالعاتی به‌صورت تصادفی در زمینه‌ی تأثیر مصرف کشمش سیاه در مقابل مصرف سایر تنقلات فرآوری‌شده، روی قند خون و دیگر عوامل افزایش‌دهنده‌ی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم انجام شد. در این مطالعات مشخص شد کسانی که معمولا بعد از غذا کشمش می‌خورند، قند خون‌شان نسبت به کسانی‌ که از سایر تنقلات فرآوری‌شده استفاده می‌کنند، ۲۳ درصد کاهش داشته است و کسانی‌ که ناشتا کشمش می‌خورند فشار خون سیستولیک‌شان ۱۹ درصد کاهش می‌یابد. نتیجه‌ی کلی این تحقیق مشخص می‌کند که در هر صورت مصرف کشمش به عنوان یک میان‌وعده برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم انتخاب کاملا مناسبی است.

فیبر موجود در کشمش، قند موجود در آن را پردازش می‌کند و مانع به‌هم خوردن تعادل انسولین خون می‌شود و به‌صورت کاملا طبیعی دیابت را مدیریت می‌کند.

۵. کمک به پیشگیری از سرطان

مطالعات نشان می‌دهند میوه‌های خشکی مثل آلو، خرما و کشمش چون ترکیبات فنلی بالایی دارند، نسبت به میوه‌های تازه آنتی‌اکسیدان‌های قوی‌تری هستند. از آنجایی‌که آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد (مواد شیمیایی با واکنش‌پذیری بالا که می‌توانند به سلول‌ها آسیب‌های شدیدی وارد کنند) مبارزه می‌کنند پس می‌توانند برای بدن بسیار مفید باشند. رادیکال‌ آزاد یکی از عوامل اولیه‌ی رشد خودبه‌خودی سلول‌های سرطانی و گسترش آنهاست. به همین ‌دلیل است که خوراکی‌های پر از آنتی‌اکسیدان مثل کشمش در کنترل و درمان سرطان مؤثر است.

حتما کشمش را در رژیم غذایی خود بگنجانید. با مصرف کشمش نه‌ تنها سطح آنتی‌اکسیدان بدن خود را بالا می‌برید بلکه آسیب‌های واردشده به سلول‌ها را کاهش می‌دهید و مانع از بروز سرطان می‌شوید.

تاریخچه‌ی کشمش و چند حقیقت جالب درباره‌ی آن

  • جالب است بدانید انگوری که اولین‌ بار کشمش از آن درست شد، در مصر و ایران حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، کشت می‌شد و در کتب عهد عتیق، انجیل و قرآن هم از آن نام برده شده است.
  • در ابتدای پیدایش کشمش، رومی‌ها و یونانی‌ها اماکن مذهبی‌شان را با انگور و کشمش تزئین می‌کردند و کشمش را به عنوان جایزه به افراد برنده در مسابقات ورزشی می‌دادند.
  • تا قرن بیستم ترکیه، ایران و یونان تولیدکنندگان اصلی کشمش بودند و در اواسط قرن بیستم آمریکا و استرالیا به عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ کشمش در جهان شناخته شدند. امروزه صنعت کشمش آمریکا در ایالت کالیفرنیا (همان‌ جایی که در سال ۱۸۵۱ اولین بار در آنجا کشمش تهیه شده بود)، متمرکز است.

طریقه‌ی مصرف کشمش

کشمشی که در بازار وجود دارد معمولا آماده‌ی مصرف است و می‌توان آن را به تنهایی به عنوان میان‌وعده یا همراه با برنج، انواع چاشنی‌ها، سالاد و غلات سرد و گرم مثل بلغور جوی دوسر یا گرانولا (گرانولا نوعی میان‌وعده یا صبحانه‌ی سالم و مقوی است که از ترکیب جوی دوسر پرک‌شده با عسل یا شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود) و انواع پودینگ‌ها به عنوان یک وعده‌ی کامل مصرف کرد. کشمش هم مثل خیلی از تنقلات دیگر معمولا به‌صورت مخلوط با انواع آجیل‌ها و برای ما ایرانی‌ها همراه با نخودچی به عنوان نخودچی کشمش خورده می‌شود.

هنگامی‌ که کشمش به محصولات پخته‌شده مثل کوکی‌ها، کیک و شیرینی اضافه می‌شود به حفظ رطوبت محصول نهایی کمک می‌کند. شما می‌توانید کشمش را به هر غذای پخته یا سرد، سالادها و سبزیجات اضافه و میل کنید.

بهتر است کشمش را در جای خشک، خنک، در ظرف‌های دربسته و تاریک نگه‌ دارید تا رطوبت آن حفظ شود. اگر کشمش را در یخچال یا فریزر بگذارید، می‌توانید تا یک‌سال آن را تروتازه حفظ کنید. حواس‌تان باشد که کشمش را در کابینت‌های نزدیک اجاق گاز نگه ندارید چون باعث می‌شود رطوبت کشمش سریع‌تر از دست برود.

عوارض جانبی و احتیاط‌‌های لازم در مصرف کشمش

قند طبیعی کشمش هضم آسانی دارد و انرژی زیادی هم برای بدن فراهم می‌کند. اما باید حواس‌تان باشد که هر روز مقدار مشخصی از آن مصرف کنید چون ممکن است مصرف قندتان بیش از حد مجاز در روز شود. کشمش هم مانند تمامی میوه‌های خشکِ دیگر باید به اندازه مصرف شود چون به دلیل کربوهیدراتی که دارد موجب افزایش وزن خواهد شد.

کشمشی که به روش صنعتی و توسط بخار دی‌اکسید گوگرد تهیه شده باشد، ممکن است برای افراد مبتلا به آسم و دارای مشکلات تنفسی یا افرادی که به گوگرد حساسیت دارند، مشکل ایجاد کند. البته خودتان هم می‌توانید کشمش را به‌صورت سنتی تهیه کنید.

کشمش را به عنوان یک میان‌وعده‌ی شیرین به تنهایی و همراه با دیگر تنقلات یا انواع شیرینی، کیک، سالاد و غذاهای متنوع یا همراه با یک فنجان چای ایرانی مطبوع به جای قند یا شکر میل کنید و از طعم و خواص جادویی آن لذت ببرید.

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن